Skocz do zawartości

GrzeHu

Użytkownicy
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia GrzeHu

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Super gratulacje. Ten Yellow tez mnie kusił, ale jednak poszedłem bardziej konserwatywnie. Rama fakt ciezka, ale wykonana super. Szczególnie lakier. Wydaje się być gruby i nie do ruszenia i dobrze sie czyści, nie rysuje się łatwo. Z ciekawości ile dałeś? Samą ramę kupiłeś czy gotowy rower. Jaka konfiguracja?
  2. Większość fotelikow dziecięcych nie wymaga bagażnika. Tak samo przyczepki. Ba nawet lepiej jest bez bagażnika bo amortyzacja na prętach zdecydowanie lepsza i nie idzie dziecku na kręgosłup każda dziura. Fitness jak najbardziej do takiego celu się nada, oby tylko dało się włożyć minimum 35-38c opony. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  3. Najgorszy marketing jaki widziałem, ale moim zdaniem z jego filmów też się wylewało mnóstwo złych emocji. Wystarczy popatrzeć na niektóre filmy, w których mieliśmy konflikt z Decathlonem, konflikt z Szajbajkiem, problemy i konflikt z Runmageddon. Dodatkowo w komentarzach pisał Bartosz Huzarski o tym jak to gość się przywalił do jego promocyjnego filmu Skody o pobijaniu rekordu na podjeździe w Himalajach. I też była drama i niewybredne komentarze. Gość nawet pisał, że wjedzie tą przełęcz szybciej niż były zawodowy kolarz i że się tego podejmie, czego oczywiście nie zrobił. Sick. Wszędzie rościł sobie prawo do oceny i komentowania innych, ale stanowczo zabrania, usuwa komentarze, zgłasza posty na fb, gdzie inni komentują jego działalność negatywnie. Jeden gość odważył się coś napisać no i szambo wybiło. Totalnie nie zrozumiała jest linia obrony i to jak w zaparte idzie. Jest trochę taką tragiczną osobą, która totalnie w swoim postępowaniu nie widzi nic złego. Po komentarzach i stylu, można bardzo łatwo samemu sobie wyrobić opinię na ten temat. Tu wiele mówiący komentarz osoby, która razem z nim tworzyła tą firme: https://www.facebook.com/zosia.radzikowska/posts/10218457838416113?hc_location=ufi Smutne strasznie to jest.
  4. Popatrz, może opłaci się kupić cały rower i sprzedać komponenty i frameset wyjdzie taniej. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  5. Sugerowałem się głównie długością górnej rury. Ale akurat wypada to tak, że trafiam idealnie w ich rozmiar z tabeli. Ogólnie porównywałem mocno geo z moim wcześniejszym rowerem. I na tej podstawie dopasowywałem. Nie mam wielkiego doświadczenia z rowerami z barankiem, ale moim zdaniem rama jest mega wygodna. Ważne tylko, żeby dobrze sobie jeszcze dobrać długość mostka i pokombinować czy i jesli tka to ile podkładek pod mostkiem potrzebujemy. Widzę, że w rozmiarze 51 długość górnej rury ma 54 cm więc trochę gość z ebaya ma racji, bo to wygląda jakby w rzeczywistości był rozmiar 54. Z tym, że on pisze, że 54 za duże dla 5'8" (172). Ty masz 175 więc łapiesz się już na 54, ale całkiem możliwe ze 51 będzie dla Ciebie dobre. Jesli mialbym wybierac to chyba zdałbym się raczej na strone producenta. Pytanie jeszcze jaką masz długość nogi, czy sztyca nie będzie za bardzo wyciągnięta przy ramie 51. Jeśli masz krótkie nogi to pewnie mozna mniejszy rozmiar, a jak długie to pewnie większy i krótszy mostek, ale ekspertem nie jestem. Ja posiłkowałem się jeszcze kalkulatorem z competitive cyclist (w tej chwili, żeby z niego skorzystać musisz użyć VPN-a, bo jest niedostępny dla uzytkownikow z EU). Polecam dostać się jakoś na tą stronę, pomierzyć się i tam sprawdzić własnie najważniejszy parametr czyli efektywną długość górnej rury (Virtual Top tube). Brałem pod uwagę jeszcze takie ramy: Octane One Gridd (nie przekonuje mnie jednak zewn. prowadzenie linek tam i lakier jest ponoć mega delikatny). Jakaś stal np. https://www.cotic.co.uk/product/escapadeale trochę się obawiałem problemów z ewentualna korozją stali. No i waga spora. Była też w Polsce dostępna rama Eddy Merckx Strasbourg 71. Karbonowa w promocji za chyba ok. 4 k co było mega okazją IMO, ale totalnie mi sie nie podobała wizualnie. Accent Feral wygląda spoko, carbon miejsce na opone 50mm, ale pare rzeczy mi tez nie pasowalo np support pressfit itp. No i cena wyższa. Ramy Mason Bokeh fajne, ale dla mnie za drogie. Viner Strada Bianca - tani carbon, ma wszystko co trzeba, ale to jednak trochę za bardzo zalatywało mi chińszczyzną no i malowanie tak sobie mi się pdooba Canyon Endurace - na tą ramę się mocno napaliłem, ale jednak zrezygnowałem bo tam tylko ok 33mm opona wjedzie. To jednak zdecydowanie za mało. Najfajniejsza alternatywa to chyba: http://www.bike4race.pl/product-pol-1217-Rama-gravel-RIDLEY-X-TRAIL-A-kolor-XTA-02CS-Ocean-Green-Black-Reflective.htmlma wszystko co trzeba, podobał mi się. Ale jednak Tripster wygrał. Trochę wyglądem, troche unikatowością, czy miejscem na 3 bidon. Na koniec jeszcze oglądałem ramy RAG+ od NS, ale jakoś tak przepadła gdzieś w wyborze.
  6. Wjechały nowe opony. WTB Resolute 42c, zalane mlekiem. Zrobiona testowa trasa w lesie po singlach, trochę piachu, sporo korzeni, jakieś hopki. Idzie jak złoto, zdecydowana poprawa w piachu względem gravelkingów 35c. Po asfalcie tez się ładnie rozpędzają, z górki poszło 62 km/h.
  7. Ramę kupiłem w https://www.merlincycles.com/. Doszla chyba w 5 dni. Prowadzenie przewodów bezproblemowo. Co prawda przewód wchodzi z innej strony niż zazwyczaj w ramach czyli z prawej, ale w niczym to nie przeszkadza, nie obciera, nie krzyżuje dziwnie czy coś. Samo prowadzenie wewnątrz tez da rade samemu ogarnąć bez żadnych specjalnych przyrządów, nitek, czy magnesów. Po prostu wkładasz, parę razy celujesz i wychodzi dołem.
  8. Klasyka gatunku czyli panaracer gravelking lub Gravelking sk. Ewentualnie schwalbe g-one. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  9. Może tarcza jest niedokrecona skoro ja odgina. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  10. Jesli nie dasz rady jechac dluzej niz kilkanasice sekund w 5 stefie to moze nie jest tak zle wyznaczone. Po prostu musisz sie nauczyc jezdzic wolniej, zeby sie wlasnie nie zatrzymywac i poprawic wydolnosc i i szybkosc w 2 strefie. Strefy najlepiej wyznaczy za pomoca testy terenowego: "Test 30-minutowy Polega na przejechaniu płaskiego lub wiodącego lekko pod górkę (1-2%) odcinka szosy z intensywnością maksymalną, możliwą do utrzymania przez cały test. Rozgrzewka: powinna wynosić 10-30 minut i stanowić standardową procedurę, jaką wykonujemy zwykle przed wyścigiem. Może zawierać 1-2 krótkie interwały (30-60 sekund) mające na celu przygotowanie organizmu do wysiłku. Czas trwania: 30 minut Kadencja: stała, do wyboru przez zawodnika, powtarzalna w każdym kolejnym teście. Standardowo w granicach 85-95rpm. Sposób jazdy: stopniowe narastanie prędkości przez pierwsze 4-6 minut, następnie utrzymywanie stałej intensywności do końca testu. Pomiar tętna średniego: mierzony pomiędzy 10-30 minutą (20 minut) testu. Wynik: średnie tętno z 20 końcowych minut testu stanowi w przybliżeniu wartość progu LT." Strefa 1: poniżej 81% Hr LT Strefa 2: 82-89% Hr LT Strefa 3: 90-93% Hr LT Strefa 4: 94-99% Hr LT Strefa 5a: 100-102% Hr LT Strefa 5b: 103-106% Hr LT Strefa 5c: powyżej 106% Hr LT Tekst przeklejony z artykulu: https://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_kolarza/10434/granice_tetna
  11. Nie wiem jak wylicza Garmin, ale obstawiam że słabo i że z HR max. Takie strefy nie mają żadnej racji bytu. Jedyne sensowne wyliczenia po za badaniami laboratoryjntmi to test terenowy Friela, gdzie 30 min jedzie się w trupa ze stałym tempem. Po za tym tak wysokie tetno swiadczy zazwyczaj o braku wytrenowania. Poprawic to mozna jezdzac wolniej. Wiem ze to mega ciezkie czasami i wydaje sie ze ciezko jest jechac wolniej ale tak jest i takie wolniejsze jezdzenie daje rezultaty. Przechodzilem dokladnie przez to samo. Wysokie tetno, patrzenie na predkosc srednia przejazdu, jezdzenie tylko w 1 strefie zazwyczaj w 4 albo 3 albo na granicy i potrzeba co jakis czas zeby sie zatrzymac albo calkowicie przestac pedalowac zeby odpoczac. Dzieki pusometrowi wlasnie zaczalem jezdzic wolniej i spokojniej, szczegolnie na poczatku kazdej jazdy, dzieki czemu moja kondycja znacznie sie poprawila.
  12. Poprawnie wyznaczone strefy to podstawa. Z aptekarska dokładnością i przyłożenie się do testu terenowego. Bo to o czym pisze Elle nie jest nowe. Nie da się jechać długo w 4-5 strefie. Jest to z definicji nie możliwe. Ja póki jeździłem na tetnie to wykres skakał. Ciężko jest kontrolować tempo za pomocą pulsu bo odpowiedź organizmu jest wolna. Ale da sie na pewno trochę kontrolować żeby nie przesadzac. Jeśli planujemy np. 3-4h jazdy i po pierwszych 20 min jesteśmy cały czas w 4 strefie to jest wyraźny znak, że za szybko zaczęliśmy i trzeba zwolnić. I trzeba się tu kierować raczej prędkością/odczuciem a dopiero po 5-10 min zerknąć na puls. Bardzo fajnie wypada porównanie z mocą. Bo odkąd jeżdżę na mocy to wykres tętna jest dużo bardziej liniowy. W wyższych strefach rzadko jednak strefy się pokrywają bo przy krótkich przyspueszeniach właśnie i interwalach puls zawodzi. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  13. Elle a w jaki sposób i jaka metoda masz wyznaczone strefy? Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  14. Moim zdaniem tak jeśli jeździsz w miarę równym tempem. Jeśli dużo przyspieszasz zwalniasz to odpowiedź pulsu będzie zbyt wolna żeby z niej korzystać. No i raczej głównie do strefy 2 i 3. 4 jeśli robisz naprawdę długi mocny interwal. Na długą trasę ze stałym tempem pulsometr da radę aby nie wychodzić po za 2 strefę. Po za tym może się przydać też do analizy po jeździe. Zazwyczaj niższy puls niż zwykle przy tej samej intensywności, trudność w wejściu blisko max HR nawet przy maksymalnym wysiłku sugeruje zmęczenie i przetrenowanie. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
  15. Wahoo Tickr X - ma pamiec i moze byc uzywany podczas plywania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...