Skocz do zawartości

Cross ~3500 - czy warto czekać? (A może MTB 29"?)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
 
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem roweru miejskiego i po małym wczytaniu się w internety znalazłem dwa (nie licząc alternatyw) rozwiązania mojego problemu.
Wybory sugerowałem
- moimi rozmiarami (196cm, 115kg)
- głównym zastosowaniem: aktualnie codzienny dojazd do pracy ~80% ścieżki/chodniki/płyty betonowe w mieście
- docelowe zastosowanie: regularne wycieczki po około-krakowskich trasach.
 
1) Unibike Zethos GTS 23" (XL) [2018]
Opcja numer jeden która najbardziej do mnie przemawia - osprzęt SLX, powietrzny amor, korba ze zintegrowaną osią, dobre hamulce - jak wielokrotnie pisał @jajacek jest to rower o najlepszym osprzęcie w tej klasie cenowej.
Niestety, podzwoniłem po wszystkich dystrybutorach Unibike'a w promieniu 200km i nigdzie go nie ma i nie będzie już mojego rozmiaru.
Update: znalazłem Zethosa (GTS 23" i LDS 19") w jednym sklepie co mocno zmienia postać rzeczy, choć pytanie pozostaje :)
Sklep znajduje się 100km od mojego miejsca zamieszkania przez co zastanawiam się czy nie ma problemu z gwarancją poza punktem zakupu (mam w okolicy oficjalnych dystrybutorów Unibike)
 
2) Kross Evado 7.0 23" (XL) [2018]
Tutaj mam jeszcze możliwość zdobycia roweru w moim rozmiarze. Jako że kupowałbym tez dla dziewczyny to jeszcze jakaś zniżka by wpadła.
 
Ale mam pewne wątpliwości:
- o klasę lub dwie gorszy osprzęt niż w Zethos'ie
- brak możliwości blokady amortyzatora w locie, a chciałbym zamontować to z manetki na kierownicy (poprawcie mnie jeżeli się mylę)
- korba na octalinku (przy mojej wadze boję się czy wytrzyma vs zintegrowana jak w zethosie)
 
Biorąc pod uwagę wszystko powyższe - powiedzcie czy warto czekać na nowy sezon i nową serię Zethosów?
Czy też może Evado jest dla mnie wystarczjąco dobre i szkoda tracić sezonu?
 
Alternatywy
- mówiono mi że mogę mieć problem z rozmiarem ramy przy:
Giant Roam 0
Merida Crossway 500/600
 
- nie znam tych rowerwów i się nimi nie interesowałem:
Cube Cross

Romet Orkan 5.0
 
- ciekawy rower ale brak dystrybucji i serwisu w Polsce mnie odstrasza:


Radon Scart 7.0

Odnośnik do komentarza

Z tych 2 to prędzej Unibike, bo jak sam napisałeś mamy porównanie Deore z SLX. Dalej Octalink vs HT2

Jeszcze dalej to hamulce M6000 vs BR-M365

 

Kross w stosunku cena/jakość nie jest najlepszy. 

 

Czekać na nową serię? Masz na myśli że chce kupić za rok produkcję 2018 czy 2019?

Bo nie wiem co się może zmienić, więcej jak SLX i tak pewnie nie dadzą tam. No może tylną dadzą XT.

Odnośnik do komentarza

Kross Evado bym kompletnie nie rozważał. W obecnej specyfikacji to żenada. Jak kupisz dobry rower to jedyne co się z nim może stać to przekoszone koło, ktore każdy serwis naprawi za grosze lub regulacja przerzutek. Gwarancja, głownie dotyczy ramy, jakby pękła. A czy przy tych parametrach to nie lepiej kupić mtb 29 cali? Rama i koła wytrzymalsze a rower bardziej uniwersalny. Jak rozważasz Cube to może idź do dealera Cube i przejedź się na Cube Cross i Cube Attention czy Attention SL i porównaj.

Odnośnik do komentarza

A propos rozważań o osprzęcie to z własnego doświadczenia powiem że do jazdy po utwardzonych nawierzchniach crossem, więcej niż Deore nie jest potrzebne. Natomiast przy 115 wagi to chciałbym mieć dobre hamulce. Na pewno nie serii 300 bo te takiej masy mogą nie zatrzymać na zjeździe. Minimum Alvio a najlepiej Deore z tarczą 180 z przodu.

Odnośnik do komentarza

@szenkx Miałem na myśli czekanie na nowy sezon aby w ogóle móc zakupić Zethosa. Dopiero po chwili od napisania posta dostałem informację ze sklepu o dostępnej ostatniej sztuce.

 

@jajacek Rowery (zarówno dla mnie jak dla dziewczyny) jako podstawowy scenariusz użytkowy mają dowozić codziennie do pracy, a planowane poza tym trasy to głównie asfalt/kostka/szuter. -> Czy MTB 29' nie będzie overkillem?

Poza tym MTB chyba wyklucza 'damkę'... mam rację?

 

ps. ooooj, fajny ten Attention

Odnośnik do komentarza

Przejeździłem ze 100 tys km na crossach. I dopóki nie kupiłem porządnego mtb 29 cali, uważałem je za najbardziej uniwersalne rowery. Obecnie uważam za takie właśnie mtb 29. Swojego crossa sprzedałem. Nie korzystałem z niego od ponad roku. Właśnie model Attention (bez SL) uważam za dobry przykład roweru do wszystkiego. Nie ma amortyzatora powietrznego tylko olejowo-sprężynowy, przez co jest on znacznie tańszy w utrzymaniu i w zasadzie całoroczny. Wjedziesz takim rowerem wszędzie. Jeśli spodoba Ci się jazda off-roadem to wystarczy zmienić opony na coś 2,25-2,3 cala i masz do tego rower. A po mieście raczej opony 1,75-1,8 cala z trochę większym ciśnieniem. Nie jest wolniejszy od crossa, nie jest cięższy, jest solidniej zbudowany, ma dużo lepszy amor, bo wszystkie crossy mają bardzo kiepskie więc dużo lepiej jedzie się po kostce, szutrach czy gruntówkach.

 

Co do damek i rowerów dla dziewczyn to wolę się nie wypowiadać bo doradzanie kobietom to droga przez mękę. 

Odnośnik do komentarza

Ok, oficjalnie zostałem przekonany do MTB 29".

W planach mam dość sporo tras w okolicy i zdałem sobie sprawę, że większość z nich jednak może nie mieć asfaltu/ścieżki co dla MTB nie powinno stanowić problemu.

 

Czy poczuję jakąkolwiek wymierną wartość dodaną przy zakupie Attention SL (4100) vs Attention (3600)? (Przerzutka przód m611 vs m618, korba FC-MT500 vs FC-MT617, Amor XC 30 TK Coil vs Recon Silver TK SoloAir)

Może jest coś innego do 4000 na co warto zwrócić uwagę? (Trek X-Caliber 7, Canyon Grand Canyon AL 4.0, Kellys Gate 30, Merida Big.Nine 500)

 

Zauważyłem również, że w innych tematach odradzałeś Rockhopper'a. Mi wpadł w oko Specialized Rockhopper Expert tylko osprzęt taki słaby i ta korba na kwadracie...

Odnośnik do komentarza

Rowery Specialized są bardzo dobre ale od pewnego poziomu. Wiąże się to też z dopłaceniem pewnego premium za markę. Akurat mam w domu 5 rowerów Specialized. Ale Rockhopper jak na tę cenę ani nie ma lekkie ramy ani dobrego osprzętu. Sam mam  Crave Pro ale to był model, który oryginalnie kosztował ok. 7k. Możne gdzieniegdzie (np. metrobikes.pl w Lublinie i Kielcach) kupić Crave Comp 2017 za ok. 4200.

 

Natomiast musisz zdać sobie sprawę że rower na dobrym amortyzatorze powietrznym z jednej strony daje większą możliwość dopasowania go pod swoją wagę i charakterystykę terenu, ale z drugiej strony jego koszt utrzymania jest dużo większy. Rzędu 300 zł rocznie lub raz na dwa lata. Gdyby to był rower wyłącznie do jazdy w teren doradzałbym amor powietrzny. Ale do pracy i w teren mieszany doradzam olejowo-sprężynowy. Pracuje nie dużo gorzej a koszt jego utrzymania to ok. 50 zł rocznie. Taki amor ma zawsze Coil czyli sprężyna w nazwie.

 

Amor Recon Silver TK Coil byłby najlepszym wyborem bo ma sztywniejsze golenie szerokości 32mm. Lub XC32. XC30 może być przy tej wadze za wiotki do agresywniejszej jazdy terenowej.

 

Merida Big Nine 500 Lite, który można kupić równo za 4k to bardzo dobry rower ale zastanowiłbym się czy do takiego zastosowania nie będzie to za dobry rower i niepotrzebny wydatek. Trek X-Caliber to też bardzo fajny rower.

Odnośnik do komentarza

Od siebie dodam tylko, że przy mojej wadze 110kg (teraz trochę mniej) i przy podobnej jeździe do opisanej przez Ciebie, hamulce w cube analog wystarczają mi w zupełności. W zasadzie do podzespołów roweru nie mam żadnych zastrzeżeń, może poza piastami, które są ponoć słabe.. okaże się jak dłużej nim pojeżdżę.

 

Do attention'a pewnie warto było by dopłacić, ale jego malowanie w roczniku 2017 było imho brzydkie.. a jak wiadomo rower, który Ci się podoba jest szybszy ;)

 

Cross jest ok 1-1,5kg lżejszy w podobnym przedziale cenowym, ale przy naszej wadze jest to pomijalne (ok. 1% masy roweru+ rowerzysty).

Odnośnik do komentarza

Od siebie dodam tylko, że przy mojej wadze 110kg (teraz trochę mniej) i przy podobnej jeździe do opisanej przez Ciebie, hamulce w cube analog wystarczają mi w zupełności. W zasadzie do podzespołów roweru nie mam żadnych zastrzeżeń, może poza piastami, które są ponoć słabe.. okaże się jak dłużej nim pojeżdżę.

 

Do attention'a pewnie warto było by dopłacić, ale jego malowanie w roczniku 2017 było imho brzydkie.. a jak wiadomo rower, który Ci się podoba jest szybszy ;)

 

Cross jest ok 1-1,5kg lżejszy w podobnym przedziale cenowym, ale przy naszej wadze jest to pomijalne (ok. 1% masy roweru+ rowerzysty).

 

 

Ja nie wiem skąd wziąłeś info że cross jest lżejszy. Ramy zwykle ważą podobnie. Lżejsze są za to opony, ewentualnie amor, jak dobry.  Więc oceniam to na z grubsza pół kilo. Cross ważący poniżej 13kg do 3k zł jest rzadkością. Cube podaje na stronie wagę Cube Cross 12,9 kg. Attention SL 13,5 a Attention 13,7 kg.

 

Co do hamulców, oczywiście zależy od sposobu użytkowania. Jak jedziesz z górki w terenie i musisz się raptownie zatrzymać to mogą nie dać rady. Po płaskim oczywiście bez problemu. Odczułem to w górach na moim mtb. Przy 86 kg na hamulcach XT i tarczy z przodu 160mm, miałem czasem problem z kontrolowaniem zjazdu w górskim terenie o dużym spadku, typu 20-25% nachylenia. Po powrocie założyłem z przodu tarczę 180.

 

Piasty masz rację że podłe. Chyba Tourney tam wkładali. Ale każdy producent pierwsze na czym oszczędza to koła a drugie to hamulce.

Odnośnik do komentarza

Widzę, że może być problem z dostępnością Attention 23". 

Wersja SL jest dodatkowo na 2x10 - wygodne to to? Jest różnica różnica przy min/max przełożeniach (vs 3x10 jak w non-SL)... lub jakakolwiek w codziennej jeździe tak w sumie?

 

Albo korby razem z wkładem suportu i piasty :)

 

Tak w Attention jak i w SL korba jest chyba 2-piece, prawda?

Odnośnik do komentarza

Ja nie wiem skąd wziąłem info że cross jest lżejszy. Ramy zwykle ważą podobnie. Lżejsze są za to opony, ewentualnie amor, jak dobry. Więc oceniam to na z grubsza pół kilo. Cross ważący poniżej 13kg do 3k zł jest rzadkością. Cube podaje na stronie wagę Cube Cross 12,9 kg. Attention SL 13,5 a Attention 13,7 kg.

 

Co do hamulców, oczywiście zależy od sposobu użytkowania. Jak jedziesz z górki w terenie i musisz się raptownie zatrzymać to mogą nie dać rady. Po płaskim oczywiście bez problemu. Odczułem to w górach na moim mtb.

 

(...)

 

Piasty masz rację że podłe. Chyba Tourney tam wkładali. Ale każdy producent pierwsze na czym oszczędza to koła a drugie to hamulce.

Jak kupowałem to kazałem sprzedawcy zważyć. Wagi ze strony producenta są często podawane dla ramy xs a kółkach 27"5 :/

 

Hamulce, no tak, dlatego napisałem, że przy jeździe takiej jak w poście autora tematu.

 

Piasty niestety tourney, na razie wszystko ok, ale spodziewam się że suport i właśnie piasty pierwsze odmówią posłuszeństwa.

Odnośnik do komentarza

Widzę, że może być problem z dostępnością Attention 23".

Wersja SL jest dodatkowo na 2x10 - wygodne to to? Jest różnica różnica przy min/max przełożeniach (vs 3x10 jak w non-SL)... lub jakakolwiek w codziennej jeździe tak w sumie?

 

A jesteś pewny, że 23 a nie 21"? Sprawdź to sobie dokładnie, bo za duża rama to bardzo zły pomysł.

 

2x10 powinno być wygodniejsze niż 3x, bo nie będziesz musiał tak często zmieniać przodu. 2x10 tolerują większy przekos łańcucha (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...