Skocz do zawartości

Nordar

Użytkownicy
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Kraków

Ostatnie wizyty

1 017 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Nordar

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Plan jest na wrzucenie pełnej grupy XT w przyszłym sezonie, a może nawet w tym jak się uda ?
  2. Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc. Przez weekend miałem szansę przetestować parę rowerów i stanęło na Merida BIG.NINE Limited XL. Po pierwszych kilometrach po mieszanym terenie oraz nawierzchni jestem bardzo zadowolony. Bardziej sportowa rama nawet z podniesionym mostkiem wymaga przyzwyczajenia ale nie ma tragedii. Napęd 1x12 jest super, nie wyczułem dziur w przełożeniach. Amortyzator po odpowiednim dopompowaniu też jest ok. Ciekawostka: BIG.NINE 500 Light który testowałem miał z przodu blaty 26-30T, ot zagwostka.
  3. W sumie to z początku nie brałem nawet pod uwagę triala. Teraz zaciekawiła mnie ta bardziej wyprostowana pozycja do jazdy - w końcu na cubie czułem się świetnie. Jak by się taka geometria sprawiła przy powiedzmy 50km przejażdce po szosach i szutrach vs taki big.nine 500 light z podniesionym lekko kokpitem? ps. porównuję do meridy bo tylko nią mogłem się na ten moment przejechać
  4. jeszcze dopytam - są do dostania na aledrogo zestawy w stylu 'SHIMANO Deore BL-MT501/BR-MT500 KOMPLET' w okolicach 550 puls (jakieś?) tarcze 160+180 w granicach 200(?)zł? czy warto czy od razu lepiej byłoby iść w pełne M6100 z tarczami SM-RT64 albo M7100 z SM-RT70?
  5. Właśnie wróciłem ze sklepu gdzie przysiadłem się do Meridy BIG.NINE 500 light w rozmiarze XL, z podniesionym mostkiem rozmiar dla mnie ideał, fajna pozycja, a jak chciałbym jeszcze bardziej rekreacyjnie to wyższy mostek i też będzie - czyli 6k za sam rower. Jest tam napęd w pełnej grupie deore z 2x11 M5100 czyli git jak na moje potrzeby. Jak będę chciał się bawić 1x... to zawsze jest taka opcja. Amor Manitou dopompowany do mojej wagi też wydawał się dobrze pracować, nie wydawał się zbyt miękki - czy jest możliwe że też będę mógł z nim w miarę jeździć? Hamulce oczywiście dramat, zmiana na pełną grupę hamulców deore w granicach 1200, może mniej - to koniecznie musiałbym zmienić jeżeli chciałbym jeździć z fotelikiem. I to jedyna sztuka w najbliższej okolicy dostępna od ręki, w przeciwieństwie do XC500 która nie jest dostępna w ogóle lub X8 które są tylko po sklepach w odległości >80km. Bardzo mnie kusi ta Merida nawet za okolice 7k ... @Oskarr zbyt mocnej nogi bym się nie obawiał, jeżdżę bardziej 'aerobowo', z lekkim obciążeniem i na lekko przyspieszonym oddechu, tak żeby utrzymać kadencję i nie mieć 'zbyt lekko', nie robię siłówek, sprintów ani żadnych takich. Przez trening nie mam na myśli trenowania pod wyścigi, tylko jazda w dobrym tępie dla zdrowia i odrobiny ruchu po 8h siedzenia za biurkiem co by zrzucić trochę brzucha. Przyczepka odpada, z taką mogę jeździć jedynie koło komina, nigdzie się z nią nie zabiorę.
  6. Dziękuję za cenne uwagi. Chciałbym przegadać temat napędu. Bo piszecie, że 2x11 będzie bardziej uniwersalny, ale mam pewne wątpliwości. Takie proste porównanie, po prawej rower z którego korzystałem z 2x10 - jeździłem przez 99% czasu na dużym blacie z przodu i na przełożeniach 4-9 z tyłu czyli efektywnie wykorzystywałem 6 przełożeń utrzymując kadencję 90. W przypadku 1x12, w podobny zakresie ratio mam dostępnych 5 przełożeń. W przypadku szybkiego zjazdu mam dostępne przełożenie w obu przypadkach z ratio zbliżonym do 3.6. Teren po którym zazwyczaj jeżdżę to albo płaskie jak stół wały, bulwary i ścieżki (tam korzystałem zazwyczaj przełożeń 36-17 do 36-13 czyli ratio od 2.34 do 3.06 w zależności od formy), albo non stop górka-dołek-górka-dołek gdzie odpowiednio wachluję przełożeniami żeby mieścić się w kadencji 80-100. Czy różnica będzie aż taka duża jak mówicie?
  7. Dzięki za sugestię. Dodam jeszcze, że gdziekolwiek bym nie jechał to najpierw mnie czeka parę km przez miasto, gdzie czekają na mnie stare ścieżki rowerowe, płyty chodnikowe/betonowe, wysokie krawężniki i szyny tramwajowe. dopiero potem jako taka trasa jak wały czy jakaś szutrowa droga/las/park. Przy powrocie oczywiście powtórka z rozrywki. Jakiś randomowy bike fit kalkulator z intertentu zasugerował mi żę moim rozmiarem jest 21" (XL), zaś strona Meridy sugeruje XXL. I komu tu wierzyć?
  8. Zakładam nowy temat bo w poprzednim zrobił się tasiemiec. Piszę w oparciu o to co przeczytałem m.in. w temacie Rower do 6000 MTB oraz innych podobnych. W lipcu 2018 za radą kolegi @jajacek kupiłem Cube Attention SL 23" (za, hehe, 4.100), którego użytkowałem intensywnie na codziennych (w miarę możliwości - drogi rowerowe, szosy, masa krawężników, trochę szutrów i piachu) treningach po ~30km oraz licznych wycieczek weekendowych. Z roweru byłem mega zadowolony, może poza hamulcami, niestety rower 'dostał nóżek' dlatego pora na coś nowego. Nie ograniczam jakoś ostro budżetu, chcę tylko zapłacić za coś co ma sens. Chciałbym wrócić na siodło w tym roku, ale jak nie będzie niczego dostępnego jestem gotowy złożyć zamówienie na rower na przyszły sezon. Use case: treningi j/w, plus wycieczki z latoroślą lvl1 w foteliku typu Hamax Siesta/Thule RideAlong w miarę potrzeb z opcjonalnym adapterem do agresywnej, niskiej ramy. Rozumiem że ważniejsza dla mnie będzie bardziej rekreacyjna sylwetka niż cokolwiek innego żeby móc wygodnie korzystać z roweru, szczególnie przy dłuższych wypadach po płaskim. Ograniczenia typu: wiem że od razu dostanę sugestię, że do mojego użytkowania lepszy corss/gravel, ale już się tyle razy 'przejechałem' (hehe) na mniej wytrzymałych rowerach, bez amortyzacji, z mniejszymi balonami, gdzie szprychy się łamały, opony przebijały na krawężnikach, obręcze gięły, ręce drętwiały od wstrząsów, że postanowiłem pozostać przy MTB HT - dla mnie się sprawdza, nie przeszkadzają mi terenowe opony na szosie, nie jeżdzę dla odległości czy prędkości, lecz dla treningu i przyjemności. Bezawaryjność i bezobsługowość (poza myciem, czyszczeniem i smarowanie napędu/amora) to dla mnie podstawa. Co do reszty oddaję przed sezonem lub w jego trakcie na przegląd, regulację i naprawę. Niestety czasu starcza mi jedynie na użytkowanie roweru, a i to ledwo. Użytkownik: 196cm, 115kg, noga ~94cm, ręka ~65cm Rama: 21"-24"/XL/XXL, ze współczesnych MTB jeździłem wyłącznie na w/w Cube, a wiem że ma nietypową, rekreacyjną ramę która mi całkiem odpowiadała. Z racji na moją wagę, oraz ew. doczepianie fotelika z latoroślą, waga samego roweru ma dla mnie niewielkie znaczenie. Zleży mi na sztywnych osiach, cube tego niestety nie ma. Osprzęt: Z uwagi na bezawaryjność wolę zainwestować w droższy osprzęt. SRAM SX odpada, tak jak wystko poniżej Deore. Celuję w SLX/XT jak jest taka możliwość. Koniecznie napęd 1x - dla prostoty użytkowania. Moje typy z tej konwersacji: Merida BIG.NINE PRO - XXL - 6.800 - może jeszcze da radę dostać w tym sezonie, zależy od dostaw, wydaje się najrozsądniejszą opcją, geometria dla rekreacji też ujdzie, zawsze można podnieść na mostku Unibike Expert - 21" - 6.900 - nie liczę, że dostanę w tym sezonie, ale jestem gotów szukać, albo czekać. poza trochę małą ramą wydaje się idealny pod moje zastosowania. RR XC 120 - XL - 5.200 - dostępny wysyłkowo, boję się że napęd może nie wytrzymać mojego użytkowania, kable na wierzchu RR XC 500 - XL - 6.000 - aktualnie niedostępny ale możę jeszcze będzie, nr 1 ex aequo z Meridą, świetny osprzęt, najbardziej sportowa geometria, z mostekiem w górę geometria będzie ok, minus za kable na wierzchu (nie użytkuję roweru w takich warunkach żeby wewnętrze kable były problemem) głównie ze względów estetycznych i przechowywania roweru Cube Acid - 22-24" - 6.000 - głównie NX, beznadziejne hamulce i średniawy amortyzator, brak sztywnych osi Cube Reaction Pro - 22-24" - 6.500 - osprzęt ujdzie, boli mnie brak sztywnych osi, najbardziej rekreacyjna geometria Odrzucone: Indiana - napędy 2x Kellys - małe ramy Giant - idąc za sugestią przedmówców Radon - nie ma sztywnej osi Chisel/Comp - dużo za dużo niż to co potrzebuję wszystkie karbony - bo fotelik custom - wyjdzie drożej niż 7k Czy dla w/w rowerów są ograniczenie wagowe? Który wytrzyma mnie plus fotelik? Mój top typ aktualnie pada na Meridę BIG.NINE PRO - stack/reach 661/469 w XXL albo 642/455 w XL to więcej niż większość konkurencji. Który rozmar byście mi polecili do bardziej rekreacyjnej jazdy? Odnośnie drugiego typu - XC 500 - było już porównanie BIG.NINE Pro vs XC120, a jak by wypadło prównanie BIG.NINE Pro vs XC500? Może macie jakieś inne uwagi?
  9. Sugerując się innymi wątkami na forum jak i poradami bezpośrednio w moim wątku, zdecydowałem się na Cube Attention SL i jestem bardzo zadowolony. W pieniądzach o których mowa mógłbyś nawet wybrać coś jak Cube Acid (fajniejszy osprzęt). @jajacek polecał mi Cube Attention, w trochę tańszy a i łatwiejszy w utrzymaniu. Jeszcze dodam żebyś uważał na napęd 1x11, szczególnie jeżeli na takim nie miałeś okazji jeździć. Sam mam teraz 2x10 i uważam, że do podobnego jak twoje zastosowania jest idealny.
  10. W kwestii uchwytu na telefon dużo zależy ile jesteś gotów przeznaczyć. Sam niedawno byłem na etapie kupna i według mojego rozeznania masz następujące opcje: 1. Decathlonony uniwersalny uchwyt na telefon w granicach 40-50zł - nie wiem, nie używałem 2. Uniwersalna guma do mocowania telefonu np. Finn 2.0 ~ 60zł; śmieszne rowziwązanie, niegrogie a całkiem stabilne (ale bez przesady) 3. Uchwyt mocowany w miejsce korka + obudowa dedykowana do modelu telefonu ~ 170zł; fajne rozwiązanie, dla mnie obudowa jest trochę za gruba (na pleckach) jak na codzienny użytek 4. Quad lock + dedykowana obudowa do modelu telefonu ~ 250zł; mój faworyt, wygodne systemy montowania (Out Front, nie standardowy), obudowa na telefon nie jest za duża, jest możliwość montażu kamerki sportowej do tego samego uchwytu.
  11. Wybór padł na Cube Attention SL 23". Zrobiłem już pod 100km - rama jak na miarę, super wygodna, trochę przyzwyczajenia wymaga napęd 2x10. Dwa pytania: 1. Aktualnie jeżdżę praktycznie tylko na dużym blacie z przodu i 6-10 (między 19 a 11 zębów) z tyłu. Nie doprowadzi to do zbyt szybkiego zużycia napędu? 2. Mam teraz w rowerze zamontowane błotniki SKS Velo 65 Mountain 29" z jednym wspornikiem z tyłu i na każdej przeszkodzie góra odgina się i trochę ociera mi o koło. Nie wiecie czy istnieje możliwość zamontowania drugiego wspornika (przy ramie wiem że jest możliwość, chodzi o przymocowanie dodatkowego wspornika do samego błotnika)?
  12. Doczytałem właśnie, że SKS Velo 65 Mountain 29" powinien sobie poradzić z szerokimi oponami, pozostaje kwestia odpowiedniej długości prętów na tył i p-clipów do zamocowania na widelec. Z tego co widzę na zdjęciach na stronie sks jakieś obejmy są dołączone. Może jeszcze jest nadzieja...
  13. Riserczując rowerki parę osób w sklepach zwracało mi uwagę na to, że 23" mogą być dla mnie o wiele wygodniejsze, stąd w ogóle pomysł. Czy waśnie większa rama nie będzie dawała mi (ewentualnie) mniej wyprostowanej, bardziej pochylonej pozycji? Po problemach przy wczorajszych przymiarkach specjalnie oglądałem tutorial Łukasza jak ustawić siodło :)
  14. Cześć! Mam parę pytań odnośnie błotników do rowerów MTB 29" z przeznaczeniem: - nie muszą wytrzymywać ostrej terenowej jazdy - wystarczy asfalt/kostka/chodnik/szuter - mają dawać maksymalną ochronę w miejskich warunkach (dojazd do pracy) - (!) z przodu montowany przy podkowie, nie przy koronie widelca - (!) z tyłu ma się mieścić pod bagażnik (wyklucza mocowanie na sztycy) 1. Czy istnieją błotniki montowane blisko koła na oponę szerokości min 57mm (2.25")? Większość z tych które znalazłem ( Bevertail, Beavertail XL) są na szerokość 54mm, co chyba może być za mało do opony 2.25". 2. Jak się zachowują błotniki bez wsporników (jak np. Beavertail) w czasie jazdy - czy nie skaczą bardzo, nie łamią się po miesiącu? 3. Czy byłbym w stanie założyć Velo 65 Mountain 29" (lub Toughroad 29) w rowerze z oponami 2.25 (z przodu stosując p-clip czy coś podobnego) w rowerach typu Cube Attention/Access WS? Może macie jakieś propozycje rozwiązania mojego problemu. Oba w/w rowery według mej najlepszej wiedzy nie mają otworów montażowych w widelcu (RockShox Recon Silver TK SoloAir/SR Suntour XCR32 Air RL Disc) stąd pomysł z p-clipami lub innymi gumowanymi obejmami. Również oba nie mają raczej otworów montażowych przy korbie, stąd możliwie problematyczny montaż Toughroad. Uważam codzienne jeżdżenie z plecakiem z laptopem + lunchbox na dłuższą metę za niewygodne stąd konieczność bagażnika + torby laptopowej z zaczepami na bagażnik.
  15. Tak jeszcze w nawiązaniu do tego co napisał @Bonnum, ostatnie 2 lata jedyne na czym jeździłem to citybike i dzisiaj po przymiarce do Cuba Analog 21” (tylko zeby zobaczyć z czym to się je) wydawał mi sie jakis taki maławy chociaż całkiem wygodny. Możliwe, że siodełko nie było do konca dobrze ustawione. W piątek przejadę się na Attention SL 21 jak i na 23. Na cos powinienem zwrócić uwagę? Jakie są negatywne strony jeżeli kupiłbym 23” a okazałoby sie ze jednak powinienem miec 21”? Mam wzrost 196 i nogę 96 wiec teoretycznie to jakieś 22” ramy, a jak piszą na kalkulatorze bergfreunde (przekierowuje za competitivecyclist) jak chce coś wygodniejszego i mniej wyczynowego to zeby brać ten większy rozmiar. (P.s. Jazda na tym rowerze i tak wydawała mi sie na ten moment jak z kosmosu więc niuansów nie dostrzegę)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...