Skocz do zawartości

Narzędzia rowerowe do domowego warsztatu?!


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam pytanie, ponieważ postanowiłem zacząć sam serwisować sprzęt, a jestem laikiem, ale dzięki blogowi Łukasza pomału się rozwijam :). Do tej pory jeździłem, a jak było coś nie tak to rower lądował w serwisie... Czy warto kupować walizeczki z narzędziami, może ktoś ma doświadczenie i coś poleci?! Czy lepiej kompletować klucze osobno pod swój rower... choć wiadomo modyfikacje i tak wymuszą zakup dodatkowych narzędzi... I pytanie dodatkowe -  Klucz dynanometryczny?! Warto? Przyważnie nawet w filmach na YouTube dokręcamy wszystko na wyczucie, ale mocno, ale gdy doświadczenia brak to nie zawszę jestem pewien czy jest OK, np. support, kaseta, czy lepiej używac klucza dynanometrycznego i gdzię można odnależć odpowiednie momenty z którymi dokręcamy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

wszystkie momenty są zawsze opisane na stronach serwisowych shimano i w instrukcjach dołączonych do zakupionych rzeczy. tutaj masz adres do wszystkich pdfow http://si.shimano.com/# co do zakupu narzedzi to warto. sa fajne zestawy, ja osobiście kupiłem z kumplem na spole taki http://www.bikekatalog.pl/2008/ppg_fotki/foto_big/8_35239_13_02_08.jpg nie ma tam wszystkiego np klucza do hollowtechu ale po kolei wszystko kompletowalem. klucza dynamometrycznego nie mam ale jest na liście do zakupienia :)

Odnośnik do komentarza

Ja wolę kompletować narzędzia pojedynczo, bo dopasowuję je do tego, co jest mi potrzebne. Zestawy są fajne, bo wychodzą często taniej, ale czasami są tam narzędzia, których nigdy nie użyjemy.

 

Odnośnie klucza dynamometrycznego (a raczej kluczy, bo pewnie potrzebne będą co najmniej dwa), to chodzi mi to po głowie, choć na razie wszystko dokręcam na wyczucie i z głową. Nie wszystkie śruby warto dokręcać "na chama". Takie klucze to podstawa przy obcowaniu z karbonem, stal i aluminium wybaczają więcej :)