unavailable Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Z braku jakiegokolwiek doświadczenia z hamulcami tarczowymi kapituluję i piszę ten temat. Jestem na kupnie kół. Koła mają być pod hamulce tarczowe, tarcza 160mm, mocowanie CL. Mam do wyboru dwie opcje: osie przód 15/100mm i tył 5/135mm lub dopłacić ponad 100zł i kupić koła z zestawem adapterów do różnych osiek. I już tego niestety nie ogarniam ;) A potem jest jeszcze gorzej :D Hamulce, jakie mam, to TRP Spyre C, dotychczasowe koła Giant S-X2 na QR. Najlepiej prosiłabym o podanie mi, który komplet kół powinnam wybrać, a potem dobranie reszty, aby to wszystko hulało. A więc: 1. czy tarcze SLX SM-RT64 będą dobre? 2. czy do tarcz dorzucane są nakrętki i będą one pasować do kół, które zakupię?, czy może mam zakupić takie nakrętki osobno? 3. mam klucz do kaset - czy on wystarczy? 4. jakie konkretnie zakupić klocki na wymianę - zależy mi na klockach półmetalicznych, jak najtańszych z sensownych, no i oczywiście pasujących do hamulców. Jeśli o jakimś pytaniu zapomniałam, a jest to istotne, bardzo proszę o napisanie tego z własnej inicjatywy. Zależy mi, aby pokupić to wszystko, zapłacić, poczekać na paczkę, skręcić do kupy i jeździć :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Coś nie mogę przysiąść do tych Twoich kół bo mnie łeb nawala i jestem na ibuprofenie i ketonalu więc wszystko obserwuję jednym okiem. Ale zaraz się biorę. Tarcze SLX są dobre. Używam takich od dawna i mają dobry stosunek jakości do ceny. W komplecie z tarczami są wyłącznie śruby do ich przykręcenia w wersji na 6 śrub. Nie wiem jak jest na CL A jesteś pewna że masz CL? Bo na review poniżej jak byk widać 6 śrub: https://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/giant-anyroad-1-review-51475/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Tak wygląda CL Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Takie zdjęcie tarcz kół Giant SX-2 znalazłem w sieci Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Przecież piszę, że kupuję te tarcze z uwagi na wymianę kół ;) A nowe koła są właśnie w systemie CL (jedne i drugie). Obecne podałam tylko po to, bo kompletnie nie rozumiem o co chodzi z osiami i tak mi do głowy przyszło, że może do zakupu nowych jest to potrzebne, aby widzieć, co było wcześniej? ;) Gdyby chodziło o ten sam sposób montowania, po prostu przełożyłabym posiadane tarcze do nowych kół :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Wymiana klocków:https://accidentalrandonneur.wordpress.com/2016/02/12/replacing-pads-on-a-trp-spyre-mechanical-disc-brake-caliper/ Piszą w paru miejscach że półmetaliczne Jagwire lub Ashima działają bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 15/100 to jest już jeden z pierwszych standardów przedniej osi. Nie wiem co masz z przodu. Jak otworzysz szybozamykacz to masz szpilkę taką jak do standardowych kół czy nie? Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Elle, co do tarcz. Fachowcy co latają na wyścigach MTB mówili mi, żeby nie wywalać kasy i brać tarcze Accent za 40 zł. Ja do kół w rowerze MTB kupiłem tarcze SM-RT54 na CL, przejechałem zawody ileś tam treningów i nie widzę żadnej różnicy (inne mam SM-RT66) a przynajmniej pół stówki zostało w kieszeni. Nie mam klucza więc tarcze przykręcili mi w serwisie za przysłowiowe 10 zł. W tarczach były nakrętki. Klocków jeszcze nie wymieniałem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Tu wytłumaczenie standardówhttp://www.darrenlugg.co.uk/news/30/16/MTB-Axle-Standards-Explained Do CL to chyba trzeba mieć klucz. Może poprosić sprzedawcę żeby od razu przykręcił tarcze? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Najzwyklejsze szpilki, jak we wszystkich pozostałych kołach, które mam - zapewne te 5mm. Czy ja dobrze rozumiem, że wszystkie większe to tzw. sztywne osie, czy to w ogóle jakiś inny temat? :P W każdym razie chciałam zapytać, czy nie lepiej dopłacić te 100zł i mieć uniwersalne koła, które mogę w przyszłości założyć gdzie indziej? @Paweł, dzięki! Na pewno kasa się przyda, a dla 60g nie będę cudować ;) Powiedz mi tylko, czy nie będzie kłopotu z klockami półmetalicznymi? Bo one niby są dedykowane do żywicznych. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Aha, wszędzie na forach piszą (Łukasz na blogu chyba też), że klucz do kaset to klucz do CL. Tylko problemy są przy jakichś większych osiach. Tak Wam powtarzam, ale nie znaczy, że rozumiem :p Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Najzwyklejsze szpilki, jak we wszystkich pozostałych kołach, które mam - zapewne te 5mm. Czy ja dobrze rozumiem, że wszystkie większe to tzw. sztywne osie, czy to w ogóle jakiś inny temat? :P W każdym razie chciałam zapytać, czy nie lepiej dopłacić te 100zł i mieć uniwersalne koła, które mogę w przyszłości założyć gdzie indziej? @Paweł, dzięki! Na pewno kasa się przyda, a dla 60g nie będę cudować ;) Powiedz mi tylko, czy nie będzie kłopotu z klockami półmetalicznymi? Bo one niby są dedykowane do żywicznych. Elle, nie wiem nic na temat klocków. Gołym okiem, bez mierzenia suwmiarką lub bez porównania do nowych klocków z pudełka nie widzę od wielu miesięcy żadnego zużycia. Klocki mają przejechane jakieś 1800km. A często hamuję konkretnie z niemal pełnej prędkości do zera przed ciasnym zakrętem w lesie. Co do klucza: to prawda, że ten sam klucz załatwia kasety i tarcze CL. Coś jednak było z moimi piastami do sztywnej osi, że jednak musieli użyć jakiegoś innego innego klucza to przykręcenia moich tarcz. Mam sztywne osie w MTB 15x100 i 12x142. Nie pamiętam dlaczego bo w tym momencie kiedy to usłyszałem mówiło do mnie jednocześnie kilka osób :). Wyskoczyłem ze sklepy z kołami resetując pamięć. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Ja bym tę stówę dopłacił. Bo jak patrzyłem na koła MTB dla siebie to każde dodatkowe przejściówki do Fulcrum kosztowały 25 Euro. A tak masz koła pod wszystkie standardy. Co też zwiększa atrakcyjność odsprzedażową. Może tego 100 zł przy odsprzedaży nie odzyskasz ale jak będą pod wszelkie standardy to szybko pójdą. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Właśnie myślę podobnie. Mam tylko nadzieję, że się ogarnę z tymi wszystkimi adapterami, jak już przyjadą ;) A jeszcze tak dopytam odnośnie sztywnych osi: ich wielkość i w ogóle obecność determinuje przystosowana do tego rama/widelec, tak? I nie mogę sobie nagle walnąć takich u siebie? ;) @Paweł, z klockami mam przede wszystkim kłopot z kształtem. Widzę, że do tych hamulców wchodzą BS01S, ale one są żywiczne, a zamienników to już znaleźć nie potrafię. Możesz (możecie) spojrzeć, czy te klocki będą dobre: https://www.cyklomania.pl/jagwire-okladziny-shimano-lx-deore-alivio-dca016,id7233.html- bo na oko taki sam kształt, ale na oko to klucz do wolnobiegu i kasety też jest taki sam :P Druga rzecz, o której pisałam, to fakt, że w opisie tarcz RT54 piszą, że są one wyłącznie do okładzin żywicznych, a jak mówiłam, ja chcę półmetaliczne. Tak poza tym znalazłam raptem 10zł droższe RT64 - nie mają już tego ograniczenia materiału okładzin i są ciutkę lżejsze, więc chyba zaszaleję ;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się