jajacek Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 W związku z problemem, jaki miałem sugeruję inspekcję kół posiadaczom, jak w tytule. Po 3 latach jazdy okazało się że moja tylna piasta, w kole Specialized Stout SL, nie jest , jak byłem dotychczas przekonany na łożyskach maszynowych, tylko na łożyskach kulkowych. W wyniku intensywnego użytkowania, wytarła się bieżnia w łożysku kulkowym, przez co poluzował się bębenek i piasta jest do wyrzucenia. Ciężko dojść, które koła były na łożyskach maszynowych, a które na kulkowych. Być może zmieniało się to z roku na rok. Tu np.: https://www.specialized.com/za/en/stout-sl-29/p/131644 w opisie widnieje "sealed cartridge bearings" co oznacza uszczelnione łożyska maszynowe. W każdym razie, tym, którzy takowe koła mają, doradzam sprawdzenie czy mają wersję na łożyskach maszynowych czy kulkowych. Jeśli na kulkowych zalecam ich sprzedaż. Z reguły bez problemu można dostać 500 zł za komplet. A co kupić w zamian? Ja planuję zakup Fulcrum Red Power HP. Są to koła na łożyskach maszynowych, lżejsze, 1750 gram, występują gdzieniegdzie chyba w starszej wersji 1900 gram. Wystepują w różnych wersjach mocowań z adapterami pod QR i sztywną oś. Są reklamowane jako koła wytrzymałe, lekkie i wygodne. Review: https://www.bikerumor.com/2014/08/21/new-fulcrum-red-power-hp-wheels-stiffer-isnt-always-better/ Znalazłem online za 200 euro. W Polsce za 900 zł, więc podobnie. Jak macie jakieś inne koła godne polecenia to dopisujcie. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 A czy to nie jest Jacku trochę Twoja wina, że się piasta posypała? :D Dopiero po 3 latach otworzyć piastę to trochę późno... Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 A ja się nie dziwię, że nie zaglądał, maszynowe są zwykle bezobsługowe. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Te piasty były w międzyczasie serwisowane. Dawałem do serwisu chłopakom, którzy zajmują się moim rowerem. Mam dwie pary kół. Problemów nie zgłaszali. Widać zimą dostała się wilgoć i może piasek i niestety łożyska kulkowe poleciały i bieżnia razem z nimi. Natomiast na forach wyczytałem że raczej chwalą niedrogie piasty Chosen na łożyskach maszynowych. Natomiast na niedrogie Novatec powszechnie wszyscy narzekają. Chętnie bym kupił DT Swiss 350 ale ta piasta kosztuje ok. 600 zł. A Chosen w pobliżu 200 zł. Mam taką piastę Chosen w kole szosowym. Sprawuje się wyśmienicie. Ma natomiast bardzo głośny system zapadek więc tym, którzy lubią ciszę nie podejdzie. Więc chyba właśnie na Chosen przeplotę. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Dt 350 niestety jest drogie, nie mówiąc już o 240, która potrafi osiągać ceny kosmiczne. Takie 240 ma mój znajomy, śmiga na nich od 5 lat, bezproblemowo. Sam mam stockowe maszynówki od GT, cholera wie co tam siedzi, ale do crossa się nadaje. Swego czasu wymieniałem przednie koło, kupiłem od razu na 350tce, ale cena przedniej piasty była 2,5 raza mniejsza od tylnej ;). Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 A tak z ciekawości, co ile kilometrów/czasu takie piasty na łożyskach maszynowych oddawać do serwisu? Bo nie chciałbym się obudzić, jak już będzie za późno ;) Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Dziś byłem w serwisie Speca z kołem i stwierdzili, że mój model jest na maszynowych. Mówili, że Epic miał na pewno Stouty na maszynowych, może poprzednik Epica > Crave miał jeszcze takie modele jakie się Tobie Jacek trafiły. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 I to by się mogło zgadzać. Jechałem parę dni temu z kumplem co ma Epica HT i ma inną piastę, który cyka jakby była na maszynowych Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Jajacek w Chiselu 2018 masz info może jakie są ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Stouc XC ze sztywną osią na piastach z logo Speca. To są chyba piasty Formula z maszynowymi łożyskami. W wyższych modelach Roval są piasty robione dla Speca przez DT Swiss. Trzeba pilnować żeby te koła były dobrze skręcone, bo ostatnio tylne się koledze rozpadło po drodze w wyniku niedokręcenia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się