Skocz do zawartości

Koła Specialized Stout, Stout SL, Stout XC i Roval


Rekomendowane odpowiedzi

W związku z problemem, jaki miałem sugeruję inspekcję kół posiadaczom, jak w tytule.

 

Po 3 latach jazdy okazało się że moja tylna piasta, w kole Specialized Stout SL, nie jest , jak byłem dotychczas przekonany na łożyskach maszynowych, tylko na łożyskach kulkowych. W wyniku intensywnego użytkowania, wytarła się bieżnia w łożysku kulkowym, przez co poluzował się bębenek i piasta jest do wyrzucenia. Ciężko dojść, które koła były na łożyskach maszynowych, a które na kulkowych. Być może zmieniało się to z roku na rok. Tu np.:

https://www.specialized.com/za/en/stout-sl-29/p/131644

w opisie widnieje "sealed cartridge bearings" co oznacza uszczelnione łożyska maszynowe.

 

W każdym razie, tym, którzy takowe koła mają, doradzam sprawdzenie czy mają wersję na łożyskach maszynowych czy kulkowych. Jeśli na kulkowych zalecam ich sprzedaż. Z reguły bez problemu można dostać 500 zł za komplet.

 

A co kupić w zamian?

 

Ja planuję zakup Fulcrum Red Power HP.

Są to koła na łożyskach maszynowych, lżejsze, 1750 gram, występują gdzieniegdzie chyba w starszej wersji 1900 gram. Wystepują w różnych wersjach mocowań z adapterami pod QR i sztywną oś.

Są reklamowane jako koła wytrzymałe, lekkie i wygodne. Review:

https://www.bikerumor.com/2014/08/21/new-fulcrum-red-power-hp-wheels-stiffer-isnt-always-better/

 

Znalazłem online za 200 euro. W Polsce za 900 zł, więc podobnie.

 

Jak macie jakieś inne koła godne polecenia to dopisujcie.

Odnośnik do komentarza

Te piasty były w międzyczasie serwisowane. Dawałem do serwisu chłopakom, którzy zajmują się moim rowerem. Mam dwie pary kół. Problemów nie zgłaszali. Widać zimą dostała się wilgoć i może piasek i niestety łożyska kulkowe poleciały i bieżnia razem z nimi. Natomiast na forach wyczytałem że raczej chwalą niedrogie piasty Chosen na łożyskach maszynowych. Natomiast na niedrogie Novatec powszechnie wszyscy narzekają. Chętnie bym kupił DT Swiss 350 ale ta piasta kosztuje ok. 600 zł. A Chosen w pobliżu 200 zł. Mam taką piastę Chosen w kole szosowym. Sprawuje się wyśmienicie. Ma natomiast bardzo głośny system zapadek więc tym, którzy lubią ciszę nie podejdzie. Więc chyba właśnie na Chosen przeplotę.

Odnośnik do komentarza

Dt 350 niestety jest drogie, nie mówiąc już o 240, która potrafi osiągać ceny kosmiczne. Takie 240 ma mój znajomy, śmiga na nich od 5 lat, bezproblemowo. Sam mam stockowe maszynówki od GT, cholera wie co tam siedzi, ale do crossa się nadaje. Swego czasu wymieniałem przednie koło, kupiłem od razu na 350tce, ale cena przedniej piasty była 2,5 raza mniejsza od tylnej ;).

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Stouc XC ze sztywną osią na piastach z logo Speca. To są chyba piasty Formula z maszynowymi łożyskami. W wyższych modelach Roval są piasty robione dla Speca przez DT Swiss. Trzeba pilnować żeby te koła były dobrze skręcone, bo ostatnio tylne się koledze rozpadło po drodze w wyniku niedokręcenia.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...