Skocz do zawartości

GPS w zegarku na rowerze


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie mam doświadczenia z licznikami które posiadają GPS i można ich używać do jazdy według wcześniej wyznaczonej trasy.

Na dzień dzisiejszy posiłkuję się smartphonem z powerbankiem.

Czy ktoś z Was używa może zegarka sportowego (np. Garmin) i korzysta z funkcji jazdy po trasie z pomocą GPS?

Ciekawie mnie na ile to jest praktyczne w czasie jazdy.

Na tyle jest to dla mnie istotne, gdyż chciałbym zegarka użyć również do pływania i biegania.

pzdr 

Odnośnik do komentarza

Teoretycznie zegarki mają uchwyt do montażu na kierownicy, ale potraktujmy to bardziej jako ciekawostkę ;) Natomiast jeśli ktoś naprawdę musi, bo uprawia kilka sportów i nie będzie biegał (a tym bardziej pływał) z urządzeniem wielkości telefonu, to bardziej potraktowałbym to jako rejestrator trasy niż nawigację.

Można zobaczyć ewentualnie zegarki Lezyne GPS, które o ile mi wiadomo mają uchwyt na kierownicę. Ja mam od nich jedynie licznik i dla mnie do jazdy po śladzie jest dostatecznie czytelny, aczkolwiek do Edge'a zapewne porównania nie ma. Z drugiej strony wydaje się większy od Garminowych zegarków. Generalnie jednak trzeba mieć świadomość kompromisów, bo zawsze takie coś będzie za wielkie na rękę, a za małe na rowerową nawigację.

Odnośnik do komentarza

Potwierdzam to co mówi Jacek. Mały ekran i mniej widać w porównaniu do komputerka rowerowego - jednak można tak jeździć. Ludzie trenujący Triathlon nagminnie tak postępują używając jednego sprzętu do wszystkich dyscyplin. Garmin sprzedaje nawet dedykowany dla konkretnego  modelu uchwyt na kierownicę do którego można przypiąć zegarek, tak że ma się go przed oczami. Z onlinowego sklepu Connect IQ można ściągnąć darmową aplikację pozwalającą na dowolne ułożenie ekranu zegarka, tak by mieć wszystkie interesujące nas wskaźniki.