Mikko Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Cześć. Mam mały dylemat z wyborem opon do obreczy 19-622. Roweru używam do dojazdów do pracy. Obecnie posiadam na przednim kole Schwalbe CX comp 700x28c i Kenda Kontender (700x26c) z tyłu. Potrzebuję (szerokość 28mm ew. może być szersza) czegoś co poradzi sobie w miarę dobrze w deszczu (dlatego cx comp z przodu) i jest w miarę szybkie; wytrzymałość jako taka też była by fajna. Dzięki za odpowiedź i pomoc! ? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Jak na dojazdy do pracy to przede wszystkim pancerna z dobrą wkładką antyprzebiciową, waga ma mniejsze znaczenie. Szerokość na miasto według mnie od 35mm do 42mm. Pod tym kątem bym szukał, a firmy? Schwalbe, Continental, Panaracer itd. pełno tego na rynku Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Ze znanych to Schwalbe Maraton Plus - ponoć jedne z najbardziej wytrzymałych. Odnośnik do komentarza
Alfine Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Polecam Specialized Trigger Sport świetnie nam się jeździ na nich po mokrych nawierzchniach znakomicie trzymają na zakrętach https://www.specialized.com/pl/pl/trigger-sport/p/132255?color=228231-132255 mają dobrą wagę jak na taką oponę za 90 zł Odnośnik do komentarza
Mikko Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Zdecydowałem się na Schwalbe Marathon (GreenGuard) rozmiar 37, według tej recenzji jest troszkę szybszy niż wersja plus i równie wytrzymały. Dzięki, do zamknięcia ;) Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 https://sklep.romet.pl/ogumienie/rowerowe/opony-rowerowe/opona-700-x-28c-d-1001-de,42272.html Pancerna, praktycznie - nie do przebicia. Trochę cięższa od szosowych. Przyczepność nieco słabsza niż np. Michelin Dynamic Sport, ale jak się nie szaleje - spoko. Na śniegu - lepsza od miśka. No i cena... Odnośnik do komentarza
slawros Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Czołem. "Problem" poniekąd w temacie. Moja młoda wybiera się na pierwszą poważniejsza samotną rajzę rowerową, w PL. Raczej po twardym, trochę asfaltu trochę lasu, oczywiście z bagażem. Rower jest na kole 26'', opona 26x2.00 Specialized Fast Trak LK. Generalnie zacne opony, mocne i dość lekkie, ale maja już z 5 lat i są trochę zużyte, więc chciałbym jej w ramach ojcowskiego wsparcia technicznego wymienić. Ma byc pewniej i nie gorzej jeśli chodzi o ilość energii potrzebnej do jazdy. Co nieco poczytałem, ale na razie jestem na etapie mętliku w głowie i stad pytanie do szanownego grona. Co chciałbym? - stosunkowo lekka oponę - niskie opory toczenia - wkładka, ale wystarczy na niższym poziomie, pancerne odpadają ze względu na masę. - patrząc na powyższe preferowany semislick - rozmiar 1.75-2.00, raczej ze wskazaniem na ten niższy z powodów j/w. Krążyłem myślami wokół Schwalbe, np CX Comp lub Hurricane. Z Marathonów w zasadzie tylko Cross, reszta to ciężki kloce. SammySlick też fajne, ale trochę cienkie. Ochrona w Schwalbe już na poziomie podstawowym 3 wydaje mi się wystarczająca patrząc na nasze dotychczasowe doświadczenia. Ktoś coś, jakies doświadczenia, inne marki? Budżet do max 100 pln/gumę Pytanie drugie - w razie W potrzebna będzie też opona zwijana, ale nie musi być tego samego typu, ma być zapasem łatwym do schowania, drutową cięzko wieźć ze sobą, i użytym w razie grubego problemu. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Jeśli koniecznie chcesz wydać 2 stówki na opony, to oczywiście - nic mi do tego ? Na takich: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-kenda-kosmos-k184-pd5222/?v_Id=54363 przejeździłem ponad 5 kkm głownie po asfalcie, ale nie tylko. Jak zmieniłem koła na 28" - dałem je córce do takiego... uszosowionego górala ? . Jeździ już na nich 1,5 roku - 3/4 - asfalt - 1/4 - inne drogi i nie narzeka. Nie widać śladów zużycia. U mnie - 1 kapeć - wiór stalowy w robocie. U niej - bez przygód. Na asfalcie - trochę głośne, ale jak się wbije 5 bar - toczą się lekko. Porównywalnie do opon szosowych. Odnośnik do komentarza
mikel Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 To i ja podczepię się pod temat.Poszukiwane opony 28 na miasto i okolice- asfalt + ścieżki rowerowe w bruku. Sporadycznie jakiś szutr. Max szerokość to 28mm, 30mm wejdzie, ale będzie bardzo wąsko, ok 2,5mm na stronę. Jeździłem na slicku 23mm i było bardzo fajnie, poza tym że poległ na szkle. Także obowiązkowo wkładka antyprzebiciowa.Kto mógłby coś sensownego polecić? Odnośnik do komentarza
slawros Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Chciec to moze trochę źle powiedziane... taki limit, jeśli ma to sens żeby w danym wypadku wydac tyle kasy. Wolałbym 50-60. Ta Kenda musi być dość stara, bo w katalogu 2017 jej nie ma? No i to wygląda na miejską, wolałbym semi-slick, bo jak się zdarzą koleiny albo gorsza pogoda to ta raczej nie będzie robiła... Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Ta Kenda musi być dość stara, bo w katalogu 2017 jej nie ma? No i to wygląda na miejską, wolałbym semi-slick, bo jak się zdarzą koleiny albo gorsza pogoda to ta raczej nie będzie robiła... Produkowana jest już od ładnych paru lat. Gdyby to była nowalijka - nie mógł byś liczyć na wiążące opinie :) Jeździłem na semi-slick - Kenda Kwest - i były gorsze. Kenda Cosmos jest okrągła jak wąż do podlewania :) . Jak wbiłem 5 bar - przy jeździe na wprost styka się z asfaltem na szerokości 8 - 10 mm (jak szosowa), ale dużo lepiej trzyma na zakrętach na gorszych drogach. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się