Skocz do zawartości

mikel

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia mikel

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. To i ja podczepię się pod temat. Poszukiwane opony 28 na miasto i okolice- asfalt + ścieżki rowerowe w bruku. Sporadycznie jakiś szutr. Max szerokość to 28mm, 30mm wejdzie, ale będzie bardzo wąsko, ok 2,5mm na stronę. Jeździłem na slicku 23mm i było bardzo fajnie, poza tym że poległ na szkle. Także obowiązkowo wkładka antyprzebiciowa. Kto mógłby coś sensownego polecić?
  2. Udało się kupić tribana 500 w zakładanym budżecie, ale na osprzęcie Sora. Wersja z okolic 14/15 :) Co prawda max jaki wejdzie jeśli chodzi o opony to 30mm, ale i na obecnych slickach 23mm jeździło się naprawdę fajnie (dopóki nie poległy, na ścieżce rowerowej... Ot, kultura dnia codziennego- szkło wszędzie). Zmiana z górala na oponach 2,4 cala ogromna, mam wrażenie że rower sam jedzie :) Dziękuję wszystkim za porady !
  3. Gravel byłby ideałem, ale ceny... Z założenia ma to być rower tańszy i prostszy w eksploatacji, stąd też limit jaki sobie narzuciłem. Niestety nie mam za bardzo jak przymierzyć przełaji które mi wpadną w oko, więc chyba za radą odpuszczę i skupię się na innym typie roweru. Byłem z małą wizytą w decathlonie i zmacałem tribany. Zarówno 100 jak i 500 są dla mnie wygodne, fajne w prowadzeniu i wykonaniu. Opona 35mm spokojnie wejdzie na tył i przód, Z tych dwóch przemawia do mnie bardziej 500, 520 kusi sorą, ale cena używek to już ok 500zł więcej i spore przekroczenie budżetu. Ten osprzęt microshift jest sensowny?
  4. Generalnie jest to Łódź. Ale w mieście rower ma służyć na ścieżki rowerowe + parki. Po ulicy nie lubię jeździć, nie pasuje mi panująca "kultura" i nie jest to dla mnie ani trochę przyjemne. Na asfalt chętnie wbiję się już za miastem, na mniejszych, mniej uczęszczanych drogach. Ostre rozważałem ale totalnie odpuściłem- będę miał drugi rower o wąskiej specjalizacji, zaraz będę szukał trzeciego... Chodzi mi o jak największa uniwersalność, z wyłączeniem najbardziej terenowego zastosowania. Ot, rower na którym dojadę do pracy po ścieżkach i przez parki, a jak przyjdzie potrzeba, to założę sakwy i pojadę sobie np na 3-4 dni na Jurę czy Roztocze :) Co do samego roweru, to mam świadomość, że przestawienie się z hydraulicznych tarczówek na v-brake może być bolesne, jestem przyzwyczajony, że niezależnie od warunków jak hamuję, to rower staje i tyle. Kuszą rowery z tarczówkami, ale to już budżet musiałby sporo wzrosnąć. Jest weekend, chyba na spokojnie przejadę się i obmacam te tribany, zobaczę ile jest miejsca na oponę z tyłu. Kuszą przełaje, ale znowu wejście w tym budżecie w używkę takiego roweru wydaje mi się ryzykowane. Będą to starsze konstrukcje, osprzęt może być wyższej grupy, ale wyeksploatowany- czyli jak coś siądzie to trzeba będzie więcej wydać na wymianę...
  5. Dlatego właśnie pisałem o tribanie, jest to rower który można kupić już za 1000zł w sensownym stanie. Obawiam się jedynie o opony, cieszyłbym się jakby weszło spokojnie coś ok 35 z bieżnikiem. Hmm, myślałem o fitnesie. Ale chcę, żeby rower był tak "inny" od tego, co oferuje mi mój mtb jak to tylko możliwe- stąd koniecznie baranek, chciałbym po prostu sobie inaczej pojeździć na drugim rowerze :)
  6. Witam, Posiadam rower mtb, daje mi dużo frajdy i uwielbiam na nim spędzać czas, ale przez zmiany ułatwiające poruszanie się w terenie, powoli staje się coraz toporniejszy w codziennym użytkowaniu, a i szkoda zużywać części na miasto. Stąd pomysł zakupu drugiego roweru, typowo pod przejazdy miastem i lekkimi bezdrożami. Docelowo myślę, że głównie ścieżki rowerowe, utwardzone leśne i polne. Dodatkowo, chciałbym od czasu do czasu móc wyskoczyć nim na parę dni, stąd też obowiązkowo mocowanie bagażnika. Idealny byłby gravel, ale koszt tego typu roweru jest zbyt wysoki. Stąd też pomysł zakupu używanego roweru do 1000zł. Idealny byłby przełaj, ale nie wiem czy uda się coś sensownego wyrwać. Pomyślałem o zakupie tribana 500 i wrzucenia do niego opon 30-32mm. Co o tym sądzicie?
  7. Jako, że to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie szerokości opony i obręczy. Posiadam obecnie opony 2,4 od continentala, mierząc balon jest mniejszy niż 2,4cala, coś ok 2,25. Ale chciałbym wrzucić coś szerszego, myślę, że max 2,5-2,6 cala, więcej nie wejdzie w ramę. Tylko mam wątpliwości co do obręczy- czy wewnętrzna szerokość 25mm pozwala na używanie opon 2,5-2,6 cala? Czy tutaj już trzeba nastawić się na obręcz 30mm? Nie używam systemu bezdętkowego, także w grę wchodzi jedynie opona+dętka i odpowiednie ciśnienie. Pozdrowienia!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...