Skocz do zawartości

Jaką dętkę kupić...i jaki rozmiar?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dopiero trafiłem na "rowerowe porady" i jestem pod wrażeniem :) Co prawda jestem amatorem i właściwie dopiero zaczynam swoją przygodę z rowerem tak na poważniej...ale mam już problem :/

Muszę zakupić nowe dętki ale nie bardzo wiem jakie... nawet nie wiem jaki rozmiar...

Na oponach nie widzę rozmiaru... nie wiem co robić. Pomożecie?

Pozdrawiam serdecznie i życzę milej niedzieli :)

Odnośnik do komentarza

A czy opony mają jakikolwiek napis? Ewentualnie, jaki to w ogóle rower? A, no i dętki też mogą mieć jakiś napis.

Rower to GIANT GSR FS -warto w niego inwestować? Póki co chcę go tylko uruchomić... opony bieżnik mają chyba niezły, więc skupię się na dętkach...

Dopatrzyłem na oponie 26x1.95 -czy to jest to?

Mogę dopytać w sklepie o dętki ale nie wiem czy doradzą mi dobrze czy po prostu zaproponują mi to co akurat mają na sklepie? Są dętki lepsze i gorsze? Jakie wybrać?

Pominę już fakt, że w szoku byłem jak zobaczyłem wentyle...a z tego co wyczytałem na portalu to jest to już standard (wentyl włoski) Hi hi... ;)

Odnośnik do komentarza

@Wyczynowy, wentyle samochodowe wbrew pozorom nie są drogie i stanowią obecnie standard (w przeciwieństwie do lamusowego Dunlopa). Droższe są wentyle Presta, choć jak się dobrze poszuka, idzie znaleźć.

 

@GrzesGliwice, jesteś pewien, że to wentyl włoski? Trochę dziwne w góralu 26", bo zwykle są tam Schradery. Różnica o tyle istotna, że te "rurki" mają różne średnice i jak dasz Prestę do za szerokiej dziurki, może się urwać, a jak kupisz za Schradera, to przez za ciasne dziurki w ogóle on nie przejdzie. Najlepiej chyba będzie, jeśli wyjmiesz jedną z dętek i pójdziesz z nią do sklepu, prosząc o taką samą. W zasadzie producent jest obojętny, byleby zleżane nie były.

Co do pytania o sensowność inwestycji, trudno orzec. Wszystko zależy, do czego chcesz roweru używać i w jakim jest dokładnie stanie.

Odnośnik do komentarza