PanRower Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Witam wszystkich zgromadzonych. Poszukuję roweru do jazdy w 90% po ścieżkach rowerowych/ulicach, generalnie w warunkach miejskich, z małymi wyjątkami po jakichś "wybojach", terenach podchodzących pod trekkingowe warunki. Mam do wydania 3000 złotych. Wzrost 191 cm, waga 96 kg. Rower byłby eksploatowany jakieś 3 razy w tygodniu po 30-40 km, łącznie mniej więcej 100 km tygodniowo. Z pewnych względów mam do wyboru jedynie rowery GIANTa lub Rometa. Wpadł mi w oko Giant Talon 2: https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-2-ltd-2017 Specyfikacja chyba nie najgorsza jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości, natomiast mam delikatne obawy czy koła nie są za małe (27.5 cala). Jeśli chodzi o styl jazdy, staram się pokonywać trasę dosyć szybko, lubię jeździć w pochylonej pozycji. Proszę o pomoc w wyborze, jakieś ewentualne inne pomysły którymi modelami można by się zainteresować. Z góry dzięki za sugestie. Pozdro! Odnośnik do komentarza
Alfine Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Jest jeszcze dostępny Romet Orkan 5.0 M za 2800 zł rok modelowy: 2016 30 biegów SPECYFIKACJA:RAMA MATERIAŁ RAMY: Aluminiowa, alu 6061 Lite, hydroformowana WAGA: 13kg WIDELEC: SR Suntour NRX D RL 700c , blokada skoku z manetką na kierownicy, AIR -powietrzny KOŁA PIASTA PRZÓD: Shimano HB-RM35 PIASTA TYŁ: Shimano FH-RM35 OPONY: Schwalbe Range Cruiser 40-622 OBRĘCZE: Alexrims MD17 NAPĘD PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Deore T610 PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Deore XT T780 HAMULCE PRZÓD: Tarczowe, hydrauliczne Shimano BL-M445, tarcza 160mm HAMULCE TYŁ: Tarczowe, hydrauliczne Shimano BL-M445, tarcza 160mm DŹWIGNIE HAMULCOWE: Shimano MANETKI: Shimano Deore T610 KORBY: Shimano Deore FC-T611 SUPORT: Zintegrowany KOMPONENTY KIEROWNICA: Romet Sport Bar 680 mm WSPORNIK KIEROWNICY: Romet Expert Stem 90 mm, 8 stopni wznosu, 31,8 mm WSPORNIK SIODŁA: Romet Sport Seatpost, 31,6 mm, 400 mm STERY: KLS Expert integrated SIODŁO: Selle Royal Respiro Sport CHWYTY: KELLYS Exbone kraton PEDAŁY: Feimin FP-930 WYPOSAŻENIE: dzwonek Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Na takiego wielkiego konia to nie takie malutkie kółeczka. Alfine dobrze radzi z Orkanem. Odnośnik do komentarza
PanRower Opublikowano 22 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Niestety mam do wyboru tylko modele które są aktualnie w ofercie. W tym momencie Orkan 5 M kosztuje 3999 ( https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_5_M,10,737,738,14836,2018.html) , co niestety przekracza mój budżet. W oczy rzuciły mi się jeszcze dwa modele Rometa, natomiast nie wiem jakie będą one miały przełożenie na jazdę po ścieżkach rowerowych i mieście. Są to: Romet Mustang 29 1 (oczywiście na ramie 21' i kołach 29) https://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_1,10,727,730,14792,2018.html Romet Rambler 29 4 (rama 20, koła 29) https://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29_4,10,727,731,14796,2018.html Poza tym jako że również obawiam się że te 27,5 to będą za małe koła, popatrzyłem na Gianty z 29 kołami i znalazłem coś takiego w swoim budżecie: Giant Talon 29ER 2 GE https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-2-ge ewentualnie wyższa wersja, Talon 29ER 1 GE https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-1-ge Natomiast jest ona droższa o te kilkaset złotych, chciałbym się dowiedzieć jakie w praktyce będzie miała przełożenie różnica osprzętu w tych dwóch wersjach patrząć na różnice 500 złotych, oraz czy ten pierwszy Talon (2 GE) jest produktem w ogóle godnym uwagi. Z góry dzięki za pomoc Pozdro! Odnośnik do komentarza
Alfine Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Szukaj Romet-a Orkan 5.0 M z 2016 roku na allegro ! Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 @PanRower No i czemu się uparłeś na mtb skoro chcesz jeździć po mieście? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 A na crossie to nie jest zbyt wyprostowana pozycja, jak na opisane potrzeby? Ja się na moim czułam jak królowa na tronie :P Pod tym względem MTB ze swoją geometrią wydaje się lepszy. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Kwestia długości i ustawienia mostka, ale z perspektywy czasu gdybym teraz miał kupować pierwszy rower to też MTB do którego wsadzilbym cieńsze opony a z czasem dokupił szosę. Bo teraz mam przełaja i Crossa, który będąc do wszystkiego stał się rowerem do niczego ;-). Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Dokładnie tak. Ja również zrezygnowałam z crossa i jeżdżę tylko na szosie oraz MTB, przy czym MTB tłukę również po asfalcie podczas chlapy (nie tyle deszcz, ile w ogóle kałuże czy śnieg), bo mi szosy szkoda. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Dla mnie to trochę przerostu nad treścią ;) no ale nikt nikomu nie broni :) Zaletą mtb w mieście jest szersza oponka + amorek = komfort na naszych jakże różnych drogach. Zaletą krosa jak dla mnie jest jego ''zrywność'' i ''lekkość'' jeśli mogę to tak nazwać. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Ale jaka lekkość i zrywność? To był najcięższy i najbardziej mułowaty rower, jakim w życiu jeździłam. Na papierze też nie wyglądało to specjalnie inaczej, bo na kołach 28" osiągałam podobne prędkości średnie jak na 26". Ale może przy większym wzroście te proporcje się odwracają? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 @ Elle Pamiętaj że mówimy poprzez pryzmat własnych doświadczeń ;) Tobie najwyraźniej lepiej jeździ się po mieście na mtb, a mnie pomimo niewątpliwych zalet tego roweru lepiej do miasta pasuje cross na sztywnym widelcu. Oczywiście mówię tu o rozwiązaniach bardzo budżetowych. Jak by w takim porównaniu wypadły modele droższe nie mam pojęcia. No i oczywiście jak zwykle zaczynamy schodzić z tematu :) Kolega zadał konkretne pytanie a tu? Talon 1GE oczywiście najlepszy w tym zestawieniu , Rambler jeśli wieżyć specyfikacji strasznie ciężki. Ja bym wybierał pomiędzy Talonem 2 a Mustangiem 1 W Talonie suport na octalink a w Mustangu zintegrowana oś. Poza tym dosyć porównywalne jak dla mnie. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Nie no, jasne, jasne, mam to na uwadze. Nie chciałam jedynie, aby ktoś zasugerował się takim jednostronnym polecaniem, bo nie zawsze i nie dla każdego jest to najlepszy wybór. Ja właśnie dokładnie przed rokiem po lekturach postów tutejszych formowiczów jechałam w te pędy w Wielki Piątek kupować crossa jako idealny rower na moje potrzeby, czyli długie asfaltowe wycieczki plus jakiś tam teren, a do tego świetna prędkość przy niespotykanym komforcie. No i niestety dość szybko ten pojazd do wszystkiego okazał się pojazdem do niczego :P Natomiast druga rzecz, która sprawiła, że wtrąciłam się do tej dyskusji, to fakt, że autor pisze, że "lubi jeździć w pochylonej pozycji", do którego to profilu cross średnio pasuje, a chyba dobrze mieć taką świadomość przed, a nie po zakupie ;) Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Coś w tym jest. Wybierałem między MTB i crossem i na tym ostatnim czułem się jak na stołku. Górski może jest mniej wygodny ale pochylona sylwetka mi akurat odpowiada. Odnośnik do komentarza
PanRower Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Dzięki wielkie panowie za wszelakie rady i sugestie. Sprawa wygląda generalnie tak, że lubię jazdę w delikatnie pochylonej pozycji, na pewno nie chciałbym się czuć na takim rowerze jakbym siedział na stołku. Z drugiej znowu strony, nie chodzi tutaj o takie pochylenie aby kręgosłup był jakoś strasznie wygięty, bo mam problemy z odcinkiem lędzwiowym i przy dłuższym zgarbieniu może to najwyraźniej w świecie być niezbyt przyjemne dla mnie uczucie. Z tego co się zorientowałem, w Talonie 2 jest możliwość odwrócenia mostka co niby miałoby wymusić bardziej "wyścigową" pozycję. Generalnie rower ma służyć w 90% jeździe po mieście, ścieżki rowerowe/ulice, więc nie wiem czy pchanie się w MTB jednak jest dobrym pomysłem i jestem w tym momencie najbliżej decyzji o zakupie Talon'a 2, oczywiście na 29 calowych kołach. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się