Skocz do zawartości

Rower do jazdy miejskiej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zgromadzonych. Poszukuję roweru do jazdy w 90% po ścieżkach rowerowych/ulicach, generalnie w warunkach miejskich, z małymi wyjątkami po jakichś "wybojach", terenach podchodzących pod trekkingowe warunki.

 

Mam do wydania 3000 złotych. Wzrost 191 cm, waga 96 kg. Rower byłby eksploatowany jakieś 3 razy w tygodniu po 30-40 km, łącznie mniej więcej 100 km tygodniowo. Z pewnych względów mam do wyboru jedynie rowery GIANTa lub Rometa.

 

Wpadł mi w oko Giant Talon 2:

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-2-ltd-2017

 

Specyfikacja chyba nie najgorsza jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości, natomiast mam delikatne obawy czy koła nie są za małe (27.5 cala).

 

Jeśli chodzi o styl jazdy, staram się pokonywać trasę dosyć szybko, lubię jeździć w pochylonej pozycji.

 

Proszę o pomoc w wyborze, jakieś ewentualne inne pomysły którymi modelami można by się zainteresować.

 

Z góry dzięki za sugestie.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza

Jest jeszcze dostępny Romet Orkan 5.0 M za 2800 zł

 

  • rok modelowy: 2016
  • 30 biegów
  • SPECYFIKACJA:

    RAMA

    • MATERIAŁ RAMY: Aluminiowa, alu 6061 Lite, hydroformowana
    • WAGA: 13kg
    • WIDELEC: SR Suntour NRX D RL 700c , blokada skoku z manetką na kierownicy, AIR -powietrzny

    KOŁA

    • PIASTA PRZÓD: Shimano HB-RM35
    • PIASTA TYŁ: Shimano FH-RM35
    • OPONY: Schwalbe Range Cruiser 40-622
    • OBRĘCZE: Alexrims MD17
    • NAPĘD

      • PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Deore T610
      • PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Deore XT T780
      • HAMULCE PRZÓD: Tarczowe, hydrauliczne Shimano BL-M445, tarcza 160mm
      • HAMULCE TYŁ: Tarczowe, hydrauliczne Shimano BL-M445, tarcza 160mm
      • DŹWIGNIE HAMULCOWE: Shimano
      • MANETKI:  Shimano Deore T610
      • KORBY: Shimano Deore FC-T611
      • SUPORT: Zintegrowany
      • KOMPONENTY

        • KIEROWNICA: Romet Sport Bar 680 mm
        • WSPORNIK KIEROWNICY: Romet Expert Stem 90 mm, 8 stopni wznosu, 31,8 mm
        • WSPORNIK SIODŁA: Romet Sport Seatpost, 31,6 mm, 400 mm
        • STERY: KLS Expert integrated
        • SIODŁO: Selle Royal Respiro Sport
        • CHWYTY: KELLYS Exbone kraton
        • PEDAŁY: Feimin FP-930
        • WYPOSAŻENIE: dzwonek

        i-romet-orkan-5-m-srebrny-2016.jpg

Odnośnik do komentarza

Niestety mam do wyboru tylko modele które są aktualnie w ofercie. W tym momencie Orkan 5 M kosztuje 3999 ( https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_5_M,10,737,738,14836,2018.html) , co niestety przekracza mój budżet.

 

W oczy rzuciły mi się jeszcze dwa modele Rometa, natomiast nie wiem jakie będą one miały przełożenie na jazdę po ścieżkach rowerowych i mieście. Są to:

 

Romet Mustang 29 1 (oczywiście na ramie 21' i kołach 29)

https://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_1,10,727,730,14792,2018.html

 

Romet Rambler 29 4 (rama 20, koła 29)

https://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29_4,10,727,731,14796,2018.html

 

Poza tym jako że również obawiam się że te 27,5 to będą za małe koła, popatrzyłem na Gianty z 29 kołami i znalazłem coś takiego w swoim budżecie:

 

Giant Talon 29ER 2 GE

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-2-ge

 

ewentualnie wyższa wersja, Talon 29ER 1 GE

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-1-ge

 

Natomiast jest ona droższa o te kilkaset złotych, chciałbym się dowiedzieć jakie w praktyce będzie miała przełożenie różnica osprzętu w tych dwóch wersjach patrząć na różnice 500 złotych, oraz czy ten pierwszy Talon (2 GE) jest produktem w ogóle godnym uwagi.

 

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza

Kwestia długości i ustawienia mostka, ale z perspektywy czasu gdybym teraz miał kupować pierwszy rower to też MTB do którego wsadzilbym cieńsze opony a z czasem dokupił szosę. Bo teraz mam przełaja i Crossa, który będąc do wszystkiego stał się rowerem do niczego ;-).

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

@ Elle

Pamiętaj że mówimy poprzez pryzmat własnych doświadczeń ;) Tobie najwyraźniej lepiej jeździ się po mieście na mtb, a mnie pomimo niewątpliwych zalet tego roweru lepiej do miasta pasuje cross na sztywnym widelcu. Oczywiście mówię tu o rozwiązaniach bardzo budżetowych. Jak by w takim porównaniu wypadły modele droższe nie mam pojęcia.

No i oczywiście jak zwykle zaczynamy schodzić z tematu :) Kolega zadał konkretne pytanie a tu?

Talon 1GE oczywiście najlepszy w tym zestawieniu , Rambler jeśli wieżyć specyfikacji strasznie ciężki. Ja bym wybierał pomiędzy Talonem 2 a Mustangiem 1

W Talonie suport na octalink a w Mustangu zintegrowana oś. Poza tym dosyć porównywalne jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza

Nie no, jasne, jasne, mam to na uwadze. Nie chciałam jedynie, aby ktoś zasugerował się takim jednostronnym polecaniem, bo nie zawsze i nie dla każdego jest to najlepszy wybór. Ja właśnie dokładnie przed rokiem po lekturach postów tutejszych formowiczów jechałam w te pędy w Wielki Piątek kupować crossa jako idealny rower na moje potrzeby, czyli długie asfaltowe wycieczki plus jakiś tam teren, a do tego świetna prędkość przy niespotykanym komforcie. No i niestety dość szybko ten pojazd do wszystkiego okazał się pojazdem do niczego :P Natomiast druga rzecz, która sprawiła, że wtrąciłam się do tej dyskusji, to fakt, że autor pisze, że "lubi jeździć w pochylonej pozycji", do którego to profilu cross średnio pasuje, a chyba dobrze mieć taką świadomość przed, a nie po zakupie ;)

Odnośnik do komentarza

Dzięki wielkie panowie za wszelakie rady i sugestie. Sprawa wygląda generalnie tak, że lubię jazdę w delikatnie pochylonej pozycji, na pewno nie chciałbym się czuć na takim rowerze jakbym siedział na stołku. Z drugiej znowu strony, nie chodzi tutaj o takie pochylenie aby kręgosłup był jakoś strasznie wygięty, bo mam problemy z odcinkiem lędzwiowym i przy dłuższym zgarbieniu może to najwyraźniej w świecie być niezbyt przyjemne dla mnie uczucie. Z tego co się zorientowałem, w Talonie 2 jest możliwość odwrócenia mostka co niby miałoby wymusić bardziej "wyścigową" pozycję. Generalnie rower ma służyć w 90% jeździe po mieście, ścieżki rowerowe/ulice, więc nie wiem czy pchanie się w MTB jednak jest dobrym pomysłem i jestem w tym momencie najbliżej decyzji o zakupie Talon'a 2, oczywiście na 29 calowych kołach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...