Skocz do zawartości

Pomoc w doborze roweru szosowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Szukam roweru szosowego do 2000 złotych. Szczególną uwagę chciałbym zwrócić na to, że jestem osobą która waży około 120 kilogramów. Rower będzie mi służył w celach rekreacyjnych jak i oczywiście w celu redukcji masy ciała. Jedyny rower jaki biorę pod uwagę jak na razie jest to TRIBAN 500 marki B-TWIN. Jestem kompletnie zielony w doborze roweru dla siebie, dlatego proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Tak z doświadczenia to większość użytkowników mających taką wagę przy wzroście mniejszym niż 190 raczej szybko zrezygnowała z szosy. Nie żebym zniechęcał ale pozycja na rowerze szosowym jest stosunkowo niekomfortowa, wymaga pewnej elastyczności, której często przy takiej wadze brakuje. Proponuję się zastanowić czy nie byłby lepszy rower typu cross. Jak już to nie kupiłbym modelu niższego niż Triban 520 i zmieniłbym opony na najszersze jakie wejdą żeby poprawić komfort.

Odnośnik do komentarza

Podobnie jak Jacek myślę, że szosa to zły pomysł. Ja z moim BMI po zimie jestem na granicy wagi normalnej i nadwagi, i jeszcze ciągle coś tam na tym Tribanie 500 kwękam ;) Choć myślę, że w moim przypadku nie tyle waga, ile za sztywny kręgosłup robi swoje.

 

Co do crossa (też niewiele nowego wniosę), według mnie szkoda wykładać maksymalną kwotę i najkorzystniej wziąć Vellberga Explorer 4.1 za 1500zł, a resztę wydać na jakieś akcesoria typu bidon, kask, jeśli potrzebujesz, to błotniki itd. Obecnie to najlepiej skonfigurowany rower w tej cenie. Jeśli jednak bardziej podobałyby Ci się np. Kands Maestro czy Spartacus Cross 4.0, to w zasadzie strata przerzutki z tyłu z Deore na Alivio nie jest aż taką tragedią, zwłaszcza, że kwestia estetyczna też może robić swoje :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto