philip79 Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Witam. Jaka dętka będzie najlepsza do tego koła? Euroline 622-19C stożkowa Założona opona 25-622 (28x1 - 700 x 25C) HS348 Do tej pory kupowałem 2 krotnie dętki na screenie poniżej i coś zbyt często je zmieniałem. Zła jakość czy zły rozmiar? https://i.imgur.com/7hNOW0q.png Prosiłbym o zakres dętek jakie bezpiecznie mogę założyć? PS. Czy są w ogóle dętki do tych kół bez wentyla presty? Odnoszę wrażenie że są słabe, albo ja jestem za ciężki ponad 100kg Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Prawie każda dętka dobra. Do kół szosowych tylko Presta. Pasują dętki szosowe. Zarówno takie co mają napisane 19-23, 20-25 jak i 25-32. A co flaki łapiesz? To nie wina dętek tylko kiepskich opon. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Zależy od której strony te kapcie ;) Ja łapałam na początku w Tribanie, ale wina nie była opon, tylko obręczy, a dokładniej ich szmacianych opasek. Odkąd kupiłam takie z plastiku, jak na razie zero wymienionych dętek :) Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Witam. Jaka dętka będzie najlepsza do tego koła? Euroline 622-19C stożkowa Założona opona 25-622 (28x1 - 700 x 25C) HS348 Do tej pory kupowałem 2 krotnie dętki na screenie poniżej i coś zbyt często je zmieniałem. Zła jakość czy zły rozmiar? https://i.imgur.com/7hNOW0q.png Prosiłbym o zakres dętek jakie bezpiecznie mogę założyć? Czy dobrze zrozumiałem, że to obręcz o szerokości 19 mm? Jeśli tak, to opona 25C jest do niej za wąska. Min. 28C Zdjęcie, które zaprezentowałeś - nie jest zbyt wyraźne, ale przypomina mi opakowanie z dętki, którą kiedyś kupiłem. Antyprzebiciowa? Najgorsze gówno. Raz, że nie zabezpiecza przed przebiciem szkłem, a po drugie - jest za szeroka. Pasowała by tak od 35C wzwyż. Do opon 25C na obręczach 18 mm zakładam dętki Kenda 20-25C lub CST 19-23C. Po lekkim napompowaniu mają bardzo mały przekrój (ok. 1,5 cm) i bardzo łatwo się je zakłada. Nie ma obawy uszkodzenia łyżką. Zależy od której strony te kapcie ;) Ja łapałam na początku w Tribanie, ale wina nie była opon, tylko obręczy, a dokładniej ich szmacianych opasek. Odkąd kupiłam takie z plastiku, jak na razie zero wymienionych dętek :) Dokładnie. Opaska powinna mieć też właściwą szerokość. Dla bezpieczeństwa można ją okleić taśmą izolacyjną. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Prawie każda dętka dobra. Do kół szosowych tylko Presta. Pasują dętki szosowe. To zależy od średnicy otworu w obręczy. Jeśli ma 8mm, to potrzebna nakrętka redukcyjna, ewentualnie - dętka z zaworem Dunlop. AV raczej nie spotyka się w dętkach szosowych. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Czy dobrze zrozumiałem, że to obręcz o szerokości 19 mm? Jeśli tak, to opona 25C jest do niej za wąska. Min. 28C Ja na obręczy o szerokości wewnętrznej 18mm zakładałem opony 23C (producent obręczy dopuszcza w instrukcji zakładanie takich opon) i nie było z nimi problemu. Sądzę, że założenie opony 25C na nowoczesną obręcz 19mm nie jest niczym dziwnym (może było w przeszłości). Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Potwierdzam. Również zakładałam opony 23c na obręcz 18. Chyba zresztą na te same koła, co przedmówca, bo od niego takie kupiłam :P Co najwyżej przy płytkim rowku w oponie nie można przesadzić z ciśnieniem. Teraz na zimę na trenażer rolkowy kupiłam tanie 23c (Kenda K152) - bardzo płytko osiadają w obręczy, tak że jak dopompowałam na max, kolejnego ranka zastałam dętkę wychodzącą bokiem na spacer ;) Ale kiedy już włożyłam ją z powrotem na miejsce i zmniejszyłam nieco ciśnienie, nie mam żadnych problemów. Z kolei po zakupie kół DT Swiss miałam odwrotną zagwozdkę - obręcze 15mm, a ja mam opony 35c, podczas gdy w teorii max może być 32c. Jak dotąd nie miałam kłopotów, mimo że ostatnio zaliczyłam nawet leśne, wyboiste odcinki. Tak więc, jak widać, dużo zależy zarówno od opon, jak i obręczy. Naciągnięcie jednego czy nawet dwóch rozmiarów ponad limit (w jedną lub drugą stronę) może się udać, tylko warto zachować ostrożność i od razu nie porywać się na jakiś karkołomny downhill w celu eksperymentowania ;) Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Oczywiście, że można, ale to jest rzeźba. 23C jest węższa od obręczy 18 mm (po zewnątrz). Patrząc w czasie jazdy na wprost - widzę obydwa ranty obręczy. @NoOnesThere sam pisał - odpowiadając mi w innym temacie, że w takiej konfiguracji - jest ona szersza. Po prostu - rozklapiocha. Na zakrętach pracuje w innym położeniu, niż założył to producent. Reasumując - na obręcz 19 mm wolał bym jednak założyć oponę 28C, lub... zmienić obręcz. Cena opony, jak i obręczy jest podobna i na śrdnio-niższej półce - to ok. 50 zł. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Ja miałem obręcze DT Swiss R460 o szerokości wewnętrzej 18mm i zewnętrznej 23mm. Założona na te koła opona Continental Ultra Sport II miała realnie 25mm szerokości, opona 25C (Specialized Roubaix Pro) ma na nich szerokość 27mm. W kołach których obecnie używam mam obręcz 15x622 i opony 25C (Mavic Elite Guard i Duro Hypersonic, realna szerokość obu to 25mm). Jak jest lepiej/bezpieczniej/szybciej to nie wiem. W każdym razie każda z tych konfiguracji jeździ/jeździła i nie sprawiała problemów :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Trochę trzeba uważać z dobraniem szerokości obręczy i opony. Słynna była sprawa gdzie mechanicy Sky dali strasznie ciała zakładając do przednich smigieł aero na czasówkę, o szerokości zewnętrznej 24mm, przeznaczonych pod szytki 25, szytki 21 czy 19. Opona się zsunęła co spowodowało zabokowanie koła, złamanie obręczy i poważny wypadek zawodników w grupie. Ja w każdym razie na obręczy 15 mam opony 28 i jest to jak najbardziej ok aczkolwiek bardzo mało aero. Oczywiście na szosie optymalna jest sytuacja w której szerokość zewnętrzna opony jest taka sama jak obręczy lub minimalnie węższa. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Ja miałem obręcze DT Swiss R460 o szerokości wewnętrzej 18mm i zewnętrznej 23mm. Założona na te koła opona Continental Ultra Sport II miała realnie 25mm szerokości, Zwracam honor. Te opony są rzeczywiście jakby o numer większe. 25C po pierwszym napompowaniu wygląda jak 28C i możliwe, że z czasem jeszcze spuchnie, tak więc 23C na obręcz 18 mm powinno być idealne. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się