Skocz do zawartości

Merida czy Romet ?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry państwu :)  Mam dylemat nad wyborem roweru do codziennej jazdy rekreacyjnej,nie będę brał udziału w zawodach,czasem jakiś dłuższy wypad do 120 km.zastanawiam się nad tymi dwoma rowerami.

http://www.rowerymerida.pl/produkt1527/cyclo-cross-300-rower-merida.html

https://www.romet.pl/Rower,BOREAS_2,10,735,736,14832,2018.html

Mam dylemat odnośnie napędu i hamulców,Romet na pełnym Apexsie  hamulce hydrauliczne ,Merida na Tiagra i mechanicznych hamulcach.

Z jednej strony podoba mi się Merida,za Rometem przemawiają hamulce.

Co do przełożeń,który napęd będzie bardziej elastyczny jeśli chodzi o podjazdy,nie są to góry ale wolał bym bardziej lekkie przełożenie niż się mordować.

Proszę o radę w wyborze roweru i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Ja tam zdecydowanie wolę Meridę. Hamulce hydrauliczne hamują lepiej, ale...Trzeba o nie dbać, odpowietrzać, czyścić, uzupełniać płyny. Są podatne na uszkodzenia mechaniczne (wyciek płynu) i warunki zewnętrzne. Mam je w dwóch rowerach MTB i nie zliczę ile na nie wydałem i ile razy byłem z nimi w serwisie. Kolega, który ma tarcze mechaniczne przez 3 lata pojawił się z nimi w serwisie raz. A nie wspomnę że przełączanie biegów Double Tap w SRAM wyjątkowo mi się nie podoba a dostęp do części zamiennych słaby i ich ceny wysokie. W górach nie będzie łatwo na żadnym z tych napędów jeśli nie masz mocnej nogi. w Boreasie trzeba będzie zmienić przedni blat jeśli będzie za ciężko. W Meridzie będzie trzeba dokupić adpater przerzutki za 100 zł i zmienić kasetę na kasetę MTB. Podobne rozwiązania, taniej w Boreasie. Jak ci coś padnie na wyjeździe to szanse że dostaniesz cześci zamienne do SRAMa są bliskie zera. Do Tiagry w co drugim sklepie.

Odnośnik do komentarza

Ja tam zdecydowanie wolę Meridę. Hamulce hydrauliczne hamują lepiej, ale...Trzeba o nie dbać, odpowietrzać, czyścić, uzupełniać płyny. Są podatne na uszkodzenia mechaniczne (wyciek płynu) i warunki zewnętrzne. Mam je w dwóch rowerach MTB i nie zliczę ile na nie wydałem i ile razy byłem z nimi w serwisie. Kolega, który ma tarcze mechaniczne przez 3 lata pojawił się z nimi w serwisie raz. A nie wspomnę że przełączanie biegów Double Tap w SRAM wyjątkowo mi się nie podoba a dostęp do części zamiennych słaby i ich ceny wysokie. W górach nie będzie łatwo na żadnym z tych napędów jeśli nie masz mocnej nogi. w Boreasie trzeba będzie zmienić przedni blat jeśli będzie za ciężko. W Meridzie będzie trzeba dokupić adpater przerzutki za 100 zł i zmienić kasetę na kasetę MTB. Podobne rozwiązania, taniej w Boreasie. Jak ci coś padnie na wyjeździe to szanse że dostaniesz cześci zamienne do SRAMa są bliskie zera. Do Tiagry w co drugim sklepie.

Dzięki za opinie ,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Ja bym był skłonny sprzedać tę korbę w Meridzie i albo kupić przełajową 46/34 albo trekkingową 48/32. Ale to do rozważenia. Natomiast obiektywnie na co dzień to napęd w Boreasie jest całkiem przywoity. Tylko zwróć uwagę że dostajesz ramiona korby o długości 175mm. A w Meridzie odpowiednio do wzrostu w zależności od ramy. Ja przy moich 175 wzrostu i problemach z kolanami miałem kiedyś korbę z ramionami 175 i ciągłe pobolewania więzadła rzepki. Banalna zmiana na 172,5 spowodowała że zniknęły. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z kolanami i kupowałbyś inna korbę to sugeruję 170mm

Odnośnik do komentarza

Ja bym był skłonny sprzedać tę korbę w Meridzie i albo kupić przełajową 46/34 albo trekkingową 48/32. Ale to do rozważenia. Natomiast obiektywnie na co dzień to napęd w Boreasie jest całkiem przywoity. Tylko zwróć uwagę że dostajesz ramiona korby o długości 175mm. A w Meridzie odpowiednio do wzrostu w zależności od ramy. Ja przy moich 175 wzrostu i problemach z kolanami miałem kiedyś korbę z ramionami 175 i ciągłe pobolewania więzadła rzepki. Banalna zmiana na 172,5 spowodowała że zniknęły. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z kolanami i kupowałbyś inna korbę to sugeruję 170mm

No właśnie mam to samo z kolanami co Ty :) Wzrost 178 więc nie wiele więcej,przemyślę tą opcje z wymianą korby w Meridzie.Jeśli chodzi o ramy to Merida raczej półka wyżej niż Romet?

Odnośnik do komentarza

Nie cytuj postu wyżej jak na niego odpowiadasz, nie ułatwia to czytanie. Na telefonie trzeba sporo przewijać.

 

I tu i tu aluminium, ale Merida ma wartościowszy emblemat ;). a porównywałeś geometrię? Merida swój rower zalicza do przełajów, rower może być bardziej sportowy.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o markę to Merida jest jednym z czołowych producentów więc patrząc z tej strony zdecydowanie wolę ją niż Rometa.
 

Jeśli chodzi o kadencję i przełożenia to jest to temat rzeka. Są zwolennicy napędów 1x jak Admin, Łukasz Przechodzień, są ich przeciwnicy w rowerach szosowych jak ja. Aczkolwiek do zastosowań rekreacyjnych nie widzę przeciwwskazań. Natomiast to jazdy typowo szosowej, gdzie mam zwykle kadencję bliżej 90-100 to rzadsze stopniowanie kasety spowoduje że będziesz skakać z kadencją. Wrzucisz twardszy bieg ale z tyłu zjedziesz nie jedną jak w napędach 2x czy 3x ale zwykle dwie koronki a czasem 3. Więc kadencja obniży się o np o 10. Ja tego nie lubię bo burzy to mój rytm jazdy, niektórym to nie przeszkadza. Ale dotyczy to głównie jazdy po szosie z prędkościami ok. 25-30 i powyżej.

Natomiast Nath147 słusznie zwrócił uwagę że są to dwa różne, choć bliskie typy rowerów o innej geometrii. Ale pamiętam że byli tu już użytkownicy Merid z tej serii i byli zadowoleni i nie skarżyli się na agresywną pozycję. Zresztą widać po wyglądzie ramy i zastosowanej korbie i przełożeniach że ten rower ma niewiele wspólnego z prawdziwym przełajem oprócz nazwy. Ma nieprzełajową korbę, kasetę i geometrię. Mnie w każdym razie się podoba. Ten Boreas zresztą też ale jednak marka ma znaczenie a Romet gorsza, osprzęt ma znaczenie a ja jakoś nie darzę SRAMa na szosie sympatią no i nadal nie nabrałem przekonania do tarczówek hydraulicznych na szosie, które znacząco zwiększają koszt utrzymania roweru. Postawić w pociągu, ktoś zawadzi przewód hamulcowy czymś ostrzejszym i za chwilę nie masz hamulca.

Zresztą mieliśmy tak z moim młodym na wyścigu MTB w Kwidzynie. Pierwszego dnia jechał i nie było żadnego problemu. Drugiego dnia miał jakąś drobną kolizję na starcie. Ktoś w niego wjechał. I za chwilę hamulec przestał działać. Płyn hamulcowy wyciekł częściowo i hydraulika padła. Więc nie jest to system bez wad.

Odnośnik do komentarza

Kurcze teraz może inaczej spojrzę na kobiety przed zakupem torebki :) Im więcej wiem tym większy problem z wyborem roweru,skłaniam się chyba bardziej na napęd 1x przemawia prostota i zaufanie do Srama mam przy rowerze którym teraz śmigam i działa super a nie jest to jakaś maszyna, zwykły budżetowy Bitwin.

Odnośnik do komentarza

Jeździłem na rowerze zbudowanym o napęd Sram 1x, również byłem bardzo zadowolony. Koszt serwisu hamulców hydraulicznych, jest większy niż tradycyjnych, ale są to koszty w granicach kilkudziesięciu złotych rocznie, więc moim zdaniem pomijalny.

Dlaczego Romet miałby być gorszą marką niż Merida? To że Merida, przeznacza większe pieniądze na marketing (a więc i tworzenie poczucia lepszej marki), nie oznacza od razu że robi lepsze rowery. Powinny decydować Twoje wymagania/preferencje, zastosowane komponenty, ogólna jakość a nie marka. Moim zdaniem Boreas od Rometa, jest po prostu lepszym rowerem, w stosunku do Meridy - lepszy stosunek jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza

To że coś ma lepszy stosunek jakości do ceny nie znaczy, że dla danego użytkownika będzie lepsze. Odnośnie Rometa również nad nim się zastanawiałem ale zrezygnowałem i kupiłem Fuji Jari 1.5 bo firma z tradycjami i dobrymi jakościowo ramami co przy mojej wadze ważne. Mam napęd taki sam apex i dla mnie wystarcza

Jeżdżę w okolicach Wrocławia, jeżeli jakieś górki to Ślęza i jak na razie Rudawy i napęd jak najbardziej ok, jest on w miarę miękko zestopniowany, więc podjazdy nie straszne. Hamulce trp spyre się sprawdzaja a nie trzeba o nie jakoś specjalnie dbać. Osobiście z tych dwóch wybrał bym Meride szczególnie jeżeli zależy ci na jakości a z nią różnie może być w romecie, tak samo jak z tematami gwarancji.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...