Bartt Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Witam serdecznie! Na wstępie pragnę zaznaczyć, że czytałem wszystkie posty z ostatnich miesięcy na temat pierwszych kolarek, jednakże nie znalazłem interesujących mnie informacji. A więc chciałbym w tę wiosnę kupić swój pierwszy rower szosowy, jestem w trakcie poszukiwań. Mam 172cm wzrostu i 79cm przekroku. Po wstępnych przymiarkach wiem, że rama 52 jest dla mnie odpowiednia. Budżet jest jest w granicy 2800zł, rozumiem że w takim budżecie te wszystkie rowery mało sie od siebie różnią, dlatego aspekt wizualny biore pod uwagę dosyć mocno. To są moje propozycje. Trek Domane Al2 Merida Scultura 100 2017/2018 Kross vento 2.0 2018 Chętnie wysłucham waszych opinii o tych rowerkach ;) Aaaaa, no i będę chciał pojechać w Bieszczady w wakacje, także nie będą to tylko przejażdżki po płaskim. Odnośnik do komentarza
GrzeHu Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Witam serdecznie! Na wstępie pragnę zaznaczyć, że czytałem wszystkie posty z ostatnich miesięcy na temat pierwszych kolarek, jednakże nie znalazłem interesujących mnie informacji. A więc chciałbym w tę wiosnę kupić swój pierwszy rower szosowy, jestem w trakcie poszukiwań. Mam 172cm wzrostu i 79cm przekroku. Po wstępnych przymiarkach wiem, że rama 52 jest dla mnie odpowiednia. Budżet jest jest w granicy 2800zł, rozumiem że w takim budżecie te wszystkie rowery mało sie od siebie różnią, dlatego aspekt wizualny biore pod uwagę dosyć mocno. To są moje propozycje. Trek Domane Al2 Merida Scultura 100 2017/2018 Kross vento 2.0 2018 Chętnie wysłucham waszych opinii o tych rowerkach ;) Aaaaa, no i będę chciał pojechać w Bieszczady w wakacje, także nie będą to tylko przejażdżki po płaskim. Rowery w tym pułapie cenowym potrafią się diametralnie różnić, a nie mało. Dajmy na to zaproponowany przez Ciebie Trek Domane Al2, który jest na osprzęcie Claris. Za ta sama cenę masz Tribana 540 na osprzęcie 105 to jest różnica nie jednej grupy w górę, a 3 grup. Jak dla mnie to jest bardzo duża różnica. Nie napisałeś też czy bardziej nastawiasz się na ściganie czy rekreacje. Przedstawione przez Ciebie modele są raczej z segmentu szosówek wyścigowych. Wróć jeszcze raz do tych wszystkich postów z ostatnich miesięcy i zwróć uwagę na opisywane rónice między szosówkami z segmentu wyścigowego i endurance. Znajdziesz tam też propozycje innych rowerów np Tribana 540 czy Fuji Sportif. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Może faktycznie powinieneś jeszcze raz przejrzeć niektóre tematy. A tak dla ułatwienia: https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/ https://roweroweporady.pl/btwin-triban-540-test-roweru-szosowego/ https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-3000-zlotych/ Zajrzyj też na kanał Szajbajka: Oraz testy grup. Wklejam tylko jedną ale znajdziesz opisy pozostałych: Może to trochę rozjaśni temat. Nie mogę niestety na szybko znaleźć nic na temat geometrii ale gdzieś się przewinęło jaka jest różnica między wyścigowym a endurance. Musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie czy to mają być długie dystanse bez spinania czy raczej zawody. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 52 wydaje się dobre. Ja bym dołozył i kupił Tribana 540. Endurance vs road: https://www.reidbikes.com/news/which-road-bike-endurance-vs-race/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Trafiłem na nowy link bardzo dobrze opisujący geometrię rowerów szosowych: https://ridefar.info/bike/components/bike-frames/ Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Szkoda, że nie po polsku... ale coś tam się wyczyta ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Z rysunków większość wiadomo. Endurance ma wyższą główkę rury sterowej a przez to krótszy reach. I dłuższą bazę kół. To daje bardziej wyprostowaną pozycję i większy komfort. Odnośnik do komentarza
Bartt Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Dziękuję bardzo za już udzielone rady. Po pierwsze napewno nie zamierzam brać udziału w żadnych wyścigach, jednakże jestem osobą wysportowaną i napewno jak tylko oswoje się ze sprzętem, będę chciał szybciej jeździć na tym rowerze. Dlatego też biorę pod uwagę tę meride, przymierzalem ją i wiem że dobrze się na niej czuje. Po drugie już będę dokładać do tego treka domane, także kolejne dokładnie nie wchodzi w grę. Po trzecie widziałem, że cały czas polecacie b'twin a i fuji ale nie podobają mi się te rowery, a do sklepu decatlon jestem uprzedzony i nie chce tam robić zakupów. I świadomie nie umieściłem tych rowerów na mojej liście. Myślałem, że macie jakieś opinie o producentach, o których pisałem. Odnośnik do komentarza
Bartt Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 A poza moimi uprzedzeniami, triban 540 jest niedostępny zarówno w internecie jak i w sklepach stacjonarnych w moim mieście. Kosztuje 3300zl i wątpię bym mógł jakoś bardzo negocjować cenę z tak dużym sklepem. A co do fuji sportif jedyny model, który schodzi poniżej 3k to 2.5, który ma osprzęt tourney.... https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/szukaj/wszystkie/Fuji%20sportif Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Jeśli będziesz zamierzał rozwijać swoje kolarstwo to szybko dostrzeżesz niedostatki tańszych modeli. Marki nie mają tu wiele do rzeczy. Zarówno Trek jak i Merida są świetnymi firmami znanymi ze świetnych rowerów światowej klasy. Ale Ty próbujesz dokonać wyboru nie w topowej wersji z której są znane, tylko w ich marketowej produkcji, produkowanej w kompletnie innej fabryce niż topowe modele i z najtańszych materiałów. Więc nie ma dużego znaczenia na tym poziomie czy będzie to Trek czy Kross. Na tym poziomie jakość niewiele się będzie różnić. Znajdź taką ramę, które będzie ci odpowiadać przede wszystkim rozmiarowo i pod kątem komfortu użytkowania. Ja bym kupił na najlepszym osprzęcie, który dostane za te pieniądze. Jakieś minimum przyzwoitości moim zdaniem to Shimano Sora. Jeśli będziesz chciał jeździć szybciej to pierwszą rzeczą, którą się wymienia są koła. Lepsze koła nie będą kompatybilne z 8-biegowym systemem. Koła takie sprzedają się zwykle z bębenkiem pozwalającym założyć kasetę 9/10/11-rzędową. Warto to wziąć pod uwagę przy zakupie. Więc jeśli kupisz na Sorze, to nie zamykasz sobie drogi upgrade'u. Kupując na Claris zostajesz w zasadzie przez długi czas z tym co masz. Odnośnik do komentarza
Bartt Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Rozumiem. Dziękuję za pomoc. :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się