Yarecki Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Witam Zauważyłem,że w rowerach MTB dość często na przednim i tylnym kole montowane są opony dwóch różnych typów(modeli),czy montaż dwóch typów(modeli) opon w rowerze crossowym ma sens? Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 A jakie opony chcesz mieszać ? O ile z przodu nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszej opony o agresywniejszym bieżniku, to z tyłu pewnie nie wejdzie przez dolne widełki. Czy to coś zmieni? Wpadając szybko w piach jest szansa że nie zablokuje ci przedniego koła i nie przelecisz przez kierownicę (kilka razy tak miałem na 25c) ale i tak pewnie nie przejedziesz bo z tyłu będzie za wąska opona. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Ma, jeśli jeździmy terenowo. Podobnie jak w MTB. Tylna opona jest wtedy szybka, napędowa, twarda, z mało agresywnym bieżnikiem a przednia miękka, z agresywnym bieżnikiem, zapewniająca dobrą przyczepność. Podczas jazdy głównie po asfalcie czy po mieście, nie ma takiej potrzeby. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 A jakie opony chcesz mieszać ? O ile z przodu nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszej opony o agresywniejszym bieżniku, to z tyłu pewnie nie wejdzie przez dolne widełki. Czy to coś zmieni? Wpadając szybko w piach jest szansa że nie zablokuje ci przedniego koła i nie przelecisz przez kierownicę (kilka razy tak miałem na 25c) ale i tak pewnie nie przejedziesz bo z tyłu będzie za wąska opona. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Poeksperymentuj kiedyś w crossie czy przełaju jeśli masz, ze stosunkowo wąską oponą ale na bardzo niskim ciśnieniu. Okaże się że da się przejechać mimo wąskiej opony jeśli ciśnienie będzie mniejsze. Oczywiście na szosówke nie bardzo coś pomoże. Odnośnik do komentarza
Yarecki Opublikowano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Ma, jeśli jeździmy terenowo. Podobnie jak w MTB. Tylna opona jest wtedy szybka, napędowa, twarda, z mało agresywnym bieżnikiem a przednia miękka, z agresywnym bieżnikiem, zapewniająca dobrą przyczepność. Podczas jazdy głównie po asfalcie czy po mieście, nie ma takiej potrzeby. Dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 A jakie opony chcesz mieszać ? O ile z przodu nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszej opony o agresywniejszym bieżniku, to z tyłu pewnie nie wejdzie przez dolne widełki. Czy to coś zmieni? Wpadając szybko w piach jest szansa że nie zablokuje ci przedniego koła i nie przelecisz przez kierownicę (kilka razy tak miałem na 25c) ale i tak pewnie nie przejedziesz bo z tyłu będzie za wąska opona. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Robi dużo i to nawet w mieście w zimę: bardzo często w tym okresie zmieniam z przodu oponę na taką z agresywniejszym bieżnikiem i/lub obniżam mocno ciśnienie (często poniżej granicznych wartości) i to robi różnicę. Może nie w przyśpieszaniu na śniegu, ale w trakcji kolosalną. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się