Skocz do zawartości

Dwa typy(modele) opon w rowerze crossowym


Rekomendowane odpowiedzi

A jakie opony chcesz mieszać ? O ile z przodu nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszej opony o agresywniejszym bieżniku, to z tyłu pewnie nie wejdzie przez dolne widełki. Czy to coś zmieni? Wpadając szybko w piach jest szansa że nie zablokuje ci przedniego koła i nie przelecisz przez kierownicę (kilka razy tak miałem na 25c) ale i tak pewnie nie przejedziesz bo z tyłu będzie za wąska opona.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

A jakie opony chcesz mieszać ? O ile z przodu nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszej opony o agresywniejszym bieżniku, to z tyłu pewnie nie wejdzie przez dolne widełki. Czy to coś zmieni? Wpadając szybko w piach jest szansa że nie zablokuje ci przedniego koła i nie przelecisz przez kierownicę (kilka razy tak miałem na 25c) ale i tak pewnie nie przejedziesz bo z tyłu będzie za wąska opona.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

 

Poeksperymentuj kiedyś w crossie czy przełaju jeśli masz, ze stosunkowo wąską oponą ale na bardzo niskim ciśnieniu. Okaże się że da się przejechać mimo wąskiej opony jeśli ciśnienie będzie mniejsze. Oczywiście na szosówke nie bardzo coś pomoże.

Odnośnik do komentarza

Ma, jeśli jeździmy terenowo. Podobnie jak w MTB. Tylna opona jest wtedy szybka, napędowa, twarda, z mało agresywnym bieżnikiem a przednia miękka, z agresywnym bieżnikiem, zapewniająca dobrą przyczepność. Podczas jazdy głównie po asfalcie czy po mieście, nie ma takiej potrzeby.

Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza

A jakie opony chcesz mieszać ? O ile z przodu nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszej opony o agresywniejszym bieżniku, to z tyłu pewnie nie wejdzie przez dolne widełki. Czy to coś zmieni? Wpadając szybko w piach jest szansa że nie zablokuje ci przedniego koła i nie przelecisz przez kierownicę (kilka razy tak miałem na 25c) ale i tak pewnie nie przejedziesz bo z tyłu będzie za wąska opona.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

 

 

Robi dużo i to nawet w mieście w zimę: bardzo często w tym okresie zmieniam z przodu oponę na taką z agresywniejszym bieżnikiem i/lub obniżam mocno ciśnienie (często poniżej granicznych wartości) i to robi różnicę. Może nie w przyśpieszaniu na śniegu, ale w trakcji kolosalną.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...