Lukas Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Ładny! Chociaż żółtą rurę pod spodem mogli sobie darować i dać ten akcent gdzieś indziej. Wiecznie uwalona będzie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Bardzo fajny. A jakie opony max wejdą? Jak sądzisz? Odnośnik do komentarza
Lukas Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Obecnie są zamontowane 28mm i jest ok 1-1,5cm prześwitu z każdej strony- myślę, że 35mm z delikatnym bieżnikiem spokojnie wejdzie ,a może i większe. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Zwykle potrzeba 8mm prześwitu z przodu i 5mm z tyłu żeby widelec nie zabijał się błotem lub kamykami i liśćmi Odnośnik do komentarza
Lukas Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 To 35mm powinno być ok. Zastanawiam się nad 1 kwestią-rower przyszedł do mnie w paczce z kierownicą maksymalnie obniżoną na rurze sterowej- pod podkładkami. Musiałem ją ustawić wyżej. Teraz się zastanawiam czy nie powinienem również ustawić na nowo ekspandera znajdującego się w rurze sterowej, bo mostek znajduje się wyżej. Tylko nie chciałbym czegoś rozregulować... Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Przy aluminiowej rurze sterowej gwiazdka/ekspander ma być tak, żeby po prostu można było zlikwidować luzy na sterach, tzn. śruba od kapsla musi sięgnąć gwiazdki/ekspandera. Odnośnik do komentarza
Lukas Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 a jak jest karbonowa rura sterowa ? Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Przy karbonowej rurze sterowej optymalnie jest, gdy ekspander jest na tyle długi, żeby mostek "objął" go. Czyli ekspander nie tylko pozwala na likwidację luzu na sterach, ale w jakimś stopniu przeciwdziała również sile ściskającej (której karbon nie lubi) pochodzącej z mostka. Zalecam użycie klucza dynamometrycznego przy dokręcaniu takich elementów jak mostek, kierownica i sztyca. Zazwyczaj są to momenty siły około 5Nm. Kręcąc "na oko" łatwo przedobrzyć. Odnośnik do komentarza
Lukas Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 W tej chwili mostek mam na samej górze, także na logikę ekspander będzie wystarczająco długi- pytanie tylko czy aby teraz nie jest za nisko, (czy w ogóle jest taka możliwośc) i czy jest sens go ruszać, a potem bawić się w kasowanie luzów. Po jakiś tańszy klucz dynamometryczny muszę się wybrać- może jakieś propozycje? :) Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Ekspander możesz wyciągnąć i pooglądać :) Trudno powiedzieć jak długi został zastosowany. W każdym razie, jak już sam słusznie zauważyłeś, skoro mostek jest obecnie na samej górze to z ekspanderem problemu nie będzie. Jeśli chodzi o klucze dynamometryczne to nie mam rozeznania. Ja mam taki (zakupiony w bardzo atrakcyjnej cenie od jednego z użytkowników forum): https://dotsport.pl/bontrager-klucz-dynamometryczny-5nm.html Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Ponoć chwalą wszyscy ten Lidlowy, ale niestety jak wszystko w Lidlu i ten jest tylko okresowo. A taki 5Nm do roweru wystarcza? Czy warto też zaopatrzyć się w inne? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Jak się ma karbonowe elementy to niestety powinno się mieć klucz. Canyon chyba nawet daje w komplecie do każdego karbonowego roweru. Ja już jedną sztycę podsiodłową załatwiłem, zgniotłem karbon. Po czym kupiłem klucze. Ja to ja, wykukałem okazyjnie Specowe, komplet 3 sztuki za stówę: https://www.evanscycles.com/specialized-torque-wrench-set-3-pack-EV180866 5,1, 6,2 i 13,5Nm. Ogarniają wszystkie tematy. W karbonowej rurze sterowej nie może być wbita gwiazdka. Musi być ekspander. Tu jest dokument jak tego używać: http://media.specialized.com/support/collateral/0000010123_IG0298_R6.pdf Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się