Skocz do zawartości

Scott Spark 29er Full Czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7128581989

 

Witam. Prosze o informacje i opinie na temat tego roweru. Sprzedawca za 3000 zl by go sprzedał ale ja nie jestem na tyle doinformowany zeby podjac decyzje czy warto dlatego wyladowałem tutaj.

 

Rower ma uszkodzenie na tylnym trojkacie. Czy to wielki problem?

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Wygląda jakby to nie było zadrapanie tylko wgniecenie, a to już jest problem. (Widzę zresztą, że sam sprzedawca o tym pisze). Może jemu to nie przeszkadza, ale chyba nie chciałbyś, żeby w trakcie ostrej jazdy rurka się złamała ?

Ta rurka stanowi chyba część ramy, choć nie jestem pewien czy tak jest w rowerze z tylnym zawieszeniem. Jeżeli tak, to nie ma szans na naprawę.  Ja bym z takim uszkodzeniem nie jeździł dla własnego bezpieczeństwa.

 

Poza tym , to jest jak widzę licytacja, cena obecnie 3000, a jeszcze 6 dni do końca. Jak się zafiksujesz na kupno, to może się skończyć na dużo wyższej cenie w ostatnich minutach licytacji, jak to zwykle bywa.

Odnośnik do komentarza

Skoro sprzedaje to oceniam szanse na to że pęknie tylny trójkąt na 50/50. Ile kosztuje naprawa nie wiem ale jak alu pęknie to już raczej nie do naprawy.

No i nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ile kosztuje roczne utrzymanie fulla. Ok. 1000 zł. Wchodzi w to serwis przedniego amora, dumpera, łożysk i tulei wahacza. Natomiast jazda fullem jest super. Gdyby jego utrzymanie nie było takie drogie to już bym miał fulla.

Odnośnik do komentarza

Zgodzę się z Jackiem, że lepiej nie kupować.

Z jakiegoś powodu, obecny właściciel utracił zaufanie do solidności ramy.

Uszkodzenie może nie wyglądać źle, ale nie wiesz jak do niego doszło (może jakiś poważny dzwon?). Nie wszystko można zobaczyć gołym okiem.

Opcją jest poszukanie tylnego trójkąta do tej ramy i wymiana, ale wtedy może się okazać, że łączne koszty, już nie będą wyglądały tak rewelacyjnie :(

Odnośnik do komentarza

Nie widać innych uszkodzeń (tj. śladów po upadku) po tej samej stronie co może wskazywać że coś na ten rower spadło (np. w garażu). Nie musi być to od razu wypadek. Natomiast jak nie znasz bardzo dobrego spawacza to nie kupuj, chyba że zbijesz cenę na wymianę widelca. To się da pospawać (spójrz na zakończenia tej rurki - są widoczne spoiny), jednakże podejrzewam że to jest jakiś stop aluminium i nie będzie wiadomo jaki, a to jest o tyle ważne bo od tego zależy dobór właściwego materiału dodatkowego do spawania i parametrów (np. podgrzewanie wstępne, chłodzenie po spawaniu itp). A aluminium odkształca się jeszcze mocniej niż gatunki stali. Innym problemem jest to że ta rurka jest pewnie cieniowana. I pewnie grubość ścianki w miejscu uszkodzenie wynosi "zero zero nic". A to też jest problem przy spawaniu.  A na zakończenie pozdrawiam odważnych jeżdżących na naprawianych ramach karbonowych. No i jeszcze tych którzy twierdzą że te ramy potrafią naprawić...

Odnośnik do komentarza

Nie widać innych uszkodzeń (tj. śladów po upadku) po tej samej stronie co może wskazywać że coś na ten rower spadło (np. w garażu). Nie musi być to od razu wypadek. Natomiast jak nie znasz bardzo dobrego spawacza to nie kupuj, chyba że zbijesz cenę na wymianę widelca. To się da pospawać (spójrz na zakończenia tej rurki - są widoczne spoiny), jednakże podejrzewam że to jest jakiś stop aluminium i nie będzie wiadomo jaki, a to jest o tyle ważne bo od tego zależy dobór właściwego materiału dodatkowego do spawania i parametrów (np. podgrzewanie wstępne, chłodzenie po spawaniu itp). A aluminium odkształca się jeszcze mocniej niż gatunki stali. Innym problemem jest to że ta rurka jest pewnie cieniowana. I pewnie grubość ścianki w miejscu uszkodzenie wynosi "zero zero nic". A to też jest problem przy spawaniu.  A na zakończenie pozdrawiam odważnych jeżdżących na naprawianych ramach karbonowych. No i jeszcze tych którzy twierdzą że te ramy potrafią naprawić...

Odnośnik do komentarza

Tak szczerze mówiąc to bym raczej tego nie ruszał. Jeździc, obserwować Jesli by sie z tym nic nie działo to mi to nie przeszkadza.

Liczę sie z tym ze utrzymanie fulla to są niemałe koszty ale jednak chcialbym podjac wyzwanie.

Jak najwiecej obslugi roweru staram sie robic sam i sukcesywnie zaopatruje swoj warsztat w nowe narzedzia. W epoce youtuba wiekszosc napraw i czynnosci serwisowych to tylko kwestia odwagi. Widelec czy damper oczywiscie powinni serwisowac specjalisci ale z reszta osprzetu wg mnie kazdy z odrobina miejsca i samozaparcia moze sobie poradzic.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Kupione. Licytacja zakończyła sie na kwocie 3000 zl. Jestem bardzo zadowolony. Uszkodzony wahacz gorny juz zamówiłem nowy. Rower wyniesie mnie całkowicie okolo 3700. Zamienilem napedy z moim krossem i spark otrzymal naped 1x11 slx m7000 a kross 3x9 slx.

Trochę sie balem kupic uzywany rower przez internet ale na szczescie mi sie udało.

Wszystkim życzę takich udanych zakupow.a5d1378c20236afd97a259e0859a00cc.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...