NoOnesThere Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Szosa, szutrowe, lesne, plytki, lekkie, blotniste drogi polne( ale jechac po jak najmniej grzaskim) i suchr drogi polne. Wszystko ;) Czy są to drogi raczej płaskie? Jeśli tak to Triban 100 powinien dać radę. Natomiast na podjazdach albo sztywnych ściankach z tarczą 48 zębów i 34 zębami na wolnobiegu to nie poszalejesz. Z kolei na zjazdach niewystarczające mogą być hamulce. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 W zależności od kondycji, zdarza się, że na rowerze nie istnieje pojęcie "płaskiej drogi" ;) Z mojego małego doświadczenia Pomorze na wschód jest bardziej płaskie (choć i tam idzie znaleźć górki), z kolei na zachód już jakieś 20-30km w prostej linii od morza zaczynają się serie zjazdów i podjazdów. Dodam jeszcze, że tamtejsze lasy i polne drogi mają strasznie dużo piachu (w porównaniu nawet do iglastych lasów w okolicach Tarnowa ja widzę dużą różnicę), w których opona o szerokości 35c jest w mojej opinii kiepskim wyborem. Przejechać się oczywiście da, ale już tu kiedyś pisałam, że kiedy wylądowałam w tym samym lesie na oponach 26x1,95 jechało mi się bez porównania lepiej. Żeby była jasność - jechałam leśnymi drogami, a nie slalomem między drzewami. Tam po prostu już tak jest: https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26231404_370734676731007_1105024012386722281_n.jpg?oh=e382f77eccf9aecbb2994408a6fda72b&oe=5AE23A86 Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 W takim terenie jak to zdjęcie to i cross sobie nie poradzi jak w nich typowo są oponki 35c , a i wiele mesjca na większą oponę często nie ma przez dolny trójkąt. Jak nie da się przejechać to trzeba rower prowadzić i tu plusem może być jego niska waga. W tym tribanie możesz pomyśleć nad wolnobiegiem do 28t i jakaś równie tania przerzutka z krótkim wózkiem, gdybyś wymienił z czasem korbę na jakąś chińska z aliexpres z wymiennymi tarczami to mozna by pokombinować z łańcuchem 8rz i tarcza 36-38t narrow wide gdyby na tej łańcuch nadmiernie spadał. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 a moglby ktos podac propozycje dobrych vbreakow? Tak zeby wymienic w okolicach do 150 zl Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Hamulce V-brake nie działają z klamkami szosowymi. Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Aaa, nie wiedzialem. A to w takim razie jakie szczekowe? Podesle ktos ingo czym sie od siebie roznia ( jakis spoko artykul) Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Kurcze obejrzałem filmik na yt szajbajka z hamowaniem szosa z szczekowymi hamulcami- powiem szczerze, ze sie niespodziewalem nawet w takiej klasy szosy takiego zlego hamowania ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie wiem o czym mówisz. W warunkach suchych droga hamowania na hamulcach szosowych i tarczowych jest zbliżona. W warunkach mokrych jest po stronie hamulców tarczowych. Problem w tym że jest bardzo duża ilość użytkowników nie mających pojęcia jak hamować na rowerze szosowym. Poglądowy filmik na temat porównania drogi hamowania: Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Ale to ma sie tylko do szosowek? A to trzeba hamowac jakos ibaczej niz w mtb/cross Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Oczywiście że inaczej. Wynika to z zupełnie innych opon o zupełnie innych ciśnieniu i przyczepności. W szosie 75% siły hamowania powinno pochodzić z przodu, 25% z tyłu W MTB odwrotnie Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 No ale jak zalozona jest szersza opona tj. w tribanie albo i heszcze szersza? I jeszcze jedno.. Dlaczego w szosie nie mozna zalozyc vbreakow? Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Ja bardziej porownywalem hamowanie na szosie a mtb niz hamowanie szosa z szczekowymi, a z tarczowymi. Po prostu nie wiedzialem ze w szosie sa tak slabe hamulce Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Hamulce w szosie są wystarczająco silne. Problemem nie jest siła hamowania, która jest duża, tylko przyczepność, która przy 7-8 atmosfer ciśnienia na wąziutkiej oponie jest bardzo słaba. Opona styka się z podłożem na powierzchni 2 cm kwadratowe. Im szersza opona i im niższe ciśnienie tym łatwiej jest zatrzymać rower. W rowerze szosowym nie ma piwotów czyli mocowań do założenia v-brake. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 W takim terenie jak to zdjęcie to i cross sobie nie poradzi jak w nich typowo są oponki 35c , a i wiele mesjca na większą oponę często nie ma przez dolny trójkąt. Jak nie da się przejechać to trzeba rower prowadzić i tu plusem może być jego niska waga. W tym tribanie możesz pomyśleć nad wolnobiegiem do 28t i jakaś równie tania przerzutka z krótkim wózkiem, gdybyś wymienił z czasem korbę na jakąś chińska z aliexpres z wymiennymi tarczami to mozna by pokombinować z łańcuchem 8rz i tarcza 36-38t narrow wide gdyby na tej łańcuch nadmiernie spadał. Jest to jednak nie do końca sensowna inwestycja, bo robi z szosy jedynie udawanego gravela. Jeździłam dokładnie po tym piachu Spartacusem Crossem 4.0 na vb, opony fabryczne (lekko lipne 35c). Dało się, ale to nie jest komfort. No, akurat na tym zakręcie się wyrąbałam, bo nie zdążyłam wypiąć się z SPD, ale to jeden raz na 80km podobnego terenu. Natomiast kombinowanie z takimi zębatkami uczyni jazdę bardziej techniczną i nie wiem, na kiego w tym szosa - do technicznej jazdy lepszy MTB, a szosa ma być do prędkości. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Kurcze obejrzałem filmik na yt szajbajka z hamowaniem szosa z szczekowymi hamulcami- powiem szczerze, ze sie niespodziewalem nawet w takiej klasy szosy takiego zlego hamowania ;) który to filmik ? Jest to jednak nie do końca sensowna inwestycja, bo robi z szosy jedynie udawanego gravela. Jeździłam dokładnie po tym piachu Spartacusem Crossem 4.0 na vb, opony fabryczne (lekko lipne 35c). Dało się, ale to nie jest komfort. No, akurat na tym zakręcie się wyrąbałam, bo nie zdążyłam wypiąć się z SPD, ale to jeden raz na 80km podobnego terenu. Natomiast kombinowanie z takimi zębatkami uczyni jazdę bardziej techniczną i nie wiem, na kiego w tym szosa - do technicznej jazdy lepszy MTB, a szosa ma być do prędkości. ten rower i bez kombinowania jest udawanym gravelem przez duże U, nie widziałem go na żywo, jedynie na fimiku łukasza i tego co tam pokazał to opona 32C jaka jest tam włożona to raczej jest maks jeśli chodzi o bieżnikowaną, rasowe gravele oferują znacznie więcej miejsca :) kombinacje z zębatkami to trochę na zaś gdyby łańcuch spadał, zakładając iż ów łańcuch w trudniejszym terenie faktycznie spada :) (48T zakładając iż ten triban aspiruje do szosy ok, jeżeli to miałby być gravel to wg mnie ta korba jest za twarda- ale to tylko i wyłącznie moja osobista opinia :D) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się