Skocz do zawartości

Jaki rower endurance do 3300zł?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Do końca roku muszę zakupić rower na szosę i o wygodnej pozycji. Amatorska jazda samemu, bez konieczności używania baranka. Praktycznie zero dużych podjazdów.

Wzrost 188 cm,a długość nogi mam 91cm.
Napęd jaki mnie interesuje, to Tiagra.

 

https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2018/endurace-al-5-0.html

 

Czy ktoś się orientuje, czy kupię w tych pieniądzach, po upuście tego canyona? Może ma ktoś jakieś namiary na sprzedawcę?

 

Kross vento 4.0 mogę mieć z 2018 roku za 3280 zł.

 

https://www.kross.pl/pl/2018/road/vento-4-0

 

Patrząc na wymiary i komfort jazdy, w obu rowerach długość główki ramy jak i innych części ramy są bardzo podobne.

Czy ktoś może wytłumaczyć, czemu Vento 4.0 nie jest podciągnięty po endurance? 

 

Nie ukrywam, że jestem wzrokowcem i fajnie mieć rower, który ma ładne malowanie. 

Czy Sora bardzo różni się od Tiagry? Czy może dla amatora wystarczy Sora?

 

 

Odnośnik do komentarza

Canyona za te pieniądze raczej nie kupisz. Nie dają jakichs porażających zniżek na rowery ze starego rocznika, chyba że po testach albo powystawowe albo zwrócone przez pierwszego kupującego. Sprzedaja tylko przez internet, więc się nie przymierzysz (chyba, że będziesz przypadkiem w okolicach ich siedziby w Niemczech). Kontakt tylko przez stronkę, mają/mieli polskiego doradcę klienta.

 

Szukaj na stronie u nich pod zakładką factory outlet, a tej chwili mają coś takiego: https://www.canyon.com/pl/factory-outlet/category.html#category=road-bikes&id=23727. To analogiczny model do tego podlinkowanego przez ciebie, tylko rocznik starszy (2017), wtedy to był model 5.0, teraz widzę przemianowali na 6.0.

 

Klasyfikacja endurance lub nie nie jest uniwersalna dla wszystkich producentów, każdy nazywa jak chce. Kross bedzie miał dłuższą rurę górną, więc będziesz bardziej wyciągnięty.

 

Ja Canyony lubię, mam od nich dwa rowery - właśnie endurace na aluminium i ultimate już karbonowy, z obydwu jestem bardzo zadowolony. Ale satysfakcja zależy od potrzeb, preferencji, itd., może się zdarzyć, że nic od danego producenta ci nie będzie pasowało.

Odnośnik do komentarza

Hej,

 

generalnie na forum Tiagra 4700 jest chwalona, ale nowa Sora podobno też jest w porządku i do amatorskiej jazdy wystarczy. 

Niestety osobiście żadnej z nich nie użytkowałem, więc może jakiś inny kolega się wypowie. 

Canyon sprzedaje swoje rowery tylko wysyłkowo.

Też szukam dla siebie   komfortowego roweru szosowego do amatorskich dłuższych wycieczek w podobnym przedziale cenowym, koniecznie z możliwością założenia szerszych opon. Najczęściej polecany jest triban 540 z Deca, ale ja również jestem wzrokowcem i te malowanie niestety do mnie nie przemawia :)  

 

Ciekawe jest to co napisałeś o geometrii Krossa Vento- do tej pory te rowery nie miały bardzo komfortowej geometrii, ale gdzieś czytałem, że Kross ma właśnie to zmienić  i  zaprojektować szosówki tak żeby były bardziej wygodne i przystępne dla amatorów i być może teraz się to zmienia. 

Tylko nie rozumiem kto i gdzie miałby je podciągnąć do endurance? Czu mówisz o jakimś zestawieniu?

Odnośnik do komentarza

Może ktoś jeździ do Niemiec i miałby możliwość przywiezienia takiego roweru z Niemiec w mniejszych pieniądzach?

Czy lepiej będzie kupić jakiś rower endurance na Sorze, czy tak jak w moim przypadku vento 4.0 na Tiagrze?

Czy z Sorą jest tak, że jak będziemy chcieli przerzucić jeden bieg w dół/górę, to po prostu może nam nie chcieć przerzucić? Czym się objawia ta niższość Sory?

Odnośnik do komentarza

Do określenia rodzaju geometrii często stosuje się iloraz "stack-to-reach". Typowe rowery endurance mają ten stosunek na poziomie 1,55-1,6 (dla rozmiarów 54-56; w przypadku geometrii wyścigowych będzie to analogicznie około 1,4-1,45). Czyli mówiąc obrazowo większa wartość oznacza, że kierownica będzie wyżej i bliżej nas. Geometria Krossa "wisi" gdzieś pomiędzy. Poza tym rowery endurance są tak projektowane by nie tylko zapewnić wygodną pozycję, ale również dobrze wytłumiać nierówności, np. poprzez przemyślaną konstrukcje tylnego trójkąta czy możliwość założenia szerszych opon.

 

Co do osprzętu to Tiagre 4700 mogę polecić, przejechałem na niej nieco ponad 14tys.km i nie mam uwag ani do trwałości ani do precyzji działania.

Odnośnik do komentarza

Proponuję żeby kolega Enio szybko pożyczył od kogoś 1000 zł albo udał się jak najszybciej do sklepu i kupił na raty rower, który starczy mu zapewne na najbliższe 10 lat:

http://skleprowerowy.pl/rowery/746-spec-rower-roubaix-sl4.html?search_query=roubaix%27&results=2

Nie ma opcji żeby znaleźć tak wyśmienty rower full carbon, tak świetnego producenta, w tej cenie.

Odnośnik do komentarza

Będąc Tobą to bym dzwonił jutro z rana. Raty też mają. Jak chcesz to zapłacisz 3000 a resztę w ratach. Obserwuję rynek i ceny nowych i używanych rowerów tej klasy. Taka gratka zdarza się raz na kilka lat.

Kolega tu z forum został namówiony przeze mnie na zakup podobnego Speca, Tarmaca, ale używanego na Shimano 105 od prywatnej osoby bez gwarancji. Cena 4200. I była to dobra okazja zdarzająca się raz na 6-12 miesięcy. Więc porównaj.

Odnośnik do komentarza

Specialized Roubaix jest ramą typu endurance. Specialized była firmą, która wymyśliła i wdrożyła koncept takich ram i są one standardem do jakiego inni próbują dorównać. Na Roubaix jeżdżę ja, mój najlepszy przyjaciel Fox, z którym razem je kupiliśmy, słynny UltraCyborg, Cezary Urzyczyn, opisywany tu na forum i nie wiadomo ilu innych użytkowników szukających komfortowej a jednocześnie szybkiej ramy szosowej. Wygrywano na niej wielokrotnie wyścig Paryż-Roubaix, jeździli na niej m.in Tom Boonen, Peter Sagan i wielu innych. Jest to rama legenda.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...