Skocz do zawartości

Rower do 3000 zł dla 120 kg chłopa


Rekomendowane odpowiedzi

O Microshifcie trudno coś powiedzieć, bo nie jest u nas zbyt popularny. Ja mam jakieś przerzutki w Tribanie (pewnie jedne z tańszych) i po wyregulowaniu nie narzekam, choć na podjazdach nie przeskakują niezauważalnie. No, ale u mnie to po pierwsze szosa, po drugie tylko 8 rzędów, więc to trochę jak porównywanie Tourney'a do Deore, no bo przecież to Shimano i tamto Shimano ;) W każdym razie nie jest to jakieś no-name.

 

Ja bym się w Krossa nie pakowała. Zwłaszcza, jak Specialized czy Trek dają dożywotnią gwarancję. Przy takiej wadze to dość istotne, a nie żeby się potem bujać (a Kross niestety z takiego gwarancyjnego bujania słynie na forach). Osprzęt zawsze kiedyś wymienisz, a rama zostanie. A czy koniecznie najdroższy? Mam podobne odczucia jak przedmówca, choć oczywiście często w parze z ceną idzie jakość. Pojawia się jednak pytanie, czy na pewno aż takiej jakości potrzebujesz.

 

Prawdę mówiąc, jeszcze nie jeździłam na nowym rowerze (nie próbowałam marketowych), na którym nie jeździłoby się super. Szczególnie, jak masz porównanie do czegoś znacznie mniej komfortowego (z różnych względów, to znaczy zniszczonego, niedopasowanego, niezadbanego itp.). Jakość wychodzi dopiero z czasem, po pierwszych 100, 500 czy kilku tysiącach kilometrów.

Odnośnik do komentarza

Kross daje gwarancję na 5 lat, tak mi się zdaje. Ale ok, Trek czy Specialized faktycznie dają dożywotnią gwarancję, tak jak Btwin zresztą. Przy normalnym użytkowaniu, a nie tyraniu w terenie, pęknieta rama to margines usterek. Pytanie, czy kosztem gwarancji i rozpoznawalności marki decydować się na sporo wyższy koszt zakupu i przez to gorszy osprzęt, który ma o wiele większe znaczenie w codziennej eksploatacji. Szukamy roweru dla Kolegi, który ma mu pomóc w czerpaniu radości z nabijania kilometrów i nie zrujnować budżetu.

I na tym się skupmy.

Stosunek cena/osprzęt - dla mnie Evado 4.0 2017.

Odnośnik do komentarza

Nie znam się na osprzęcie rowerowym, zawsze miałem rowery z przerzutkami w piaście. Nie wiem czym rożni się w jeździe przerzutka Deore od Acera. Wiem jedno. Nie chcę mieć problemu z kołami, ze szprychami i ich pękaniem (tak jak miałem do tej pory). Na rower za 4k na razie mnie nie stać bo muszę pamiętać że oprócz roweru trzeba kupić akcesoria (kask i coś do ubrania). Na moje oko, choć mogę się mylić, to rama pod moim ciężarem na pewno się nie załamie. Jedynymi problemami mogą być koła, amortyzator ...

Jak pisałem wcześniej jeżdżę przede wszystkim po asfalcie. Nie ma na moich trasach jakiś wielkich górek, więc wydaje mi się że napęd nie będzie mocno obciążony. Wiem że ciężko podpowiedzieć komukolwiek co można kupić, sam muszę dokonać wyboru. Liczę jednak na to że podpowiecie mi jedynie na co zwrócić uwagę kupując nowy rower. Jaką obręcz (wiem że ilość komór jest ważna), jakie hamulce (w treku i krossie są takie same, ale w specialized już inne).

 

Nie ukrywam rozczarowania że sprzedawca kompletnie odradził mi 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

i

https://www.kellysbike.com/pl/cross-c515/phanatic-50-p48631

bo to byli moi faworyci jeżeli chodzi o kupno roweru.

 

Jeszcze raz jak byście mogli porównać obręcze (z uwzględnieniem mojej wagi 120kg), hamulce, no ...ok napęd też (z uwzględnieniem jazdy po asfalcie nie po górach) w tych wybranych przeze mnie modelach byłbym bardzo wdzięczny.

 

https://www.kross.pl/pl/2018/cross/evado-6-0

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-7/p/2040600-2018/?colorCode=grey

https://www.specialized.com/pl/pl/crosstraildiscint/115209

https://www.kellysbike.com/pl/cross-c515/phanatic-50-p48631

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

Odnośnik do komentarza

Nie znam się na osprzęcie rowerowym, zawsze miałem rowery z przerzutkami w piaście. Nie wiem czym rożni się w jeździe przerzutka Deore od Acera. Wiem jedno. Nie chcę mieć problemu z kołami, ze szprychami i ich pękaniem (tak jak miałem do tej pory). Na rower za 4k na razie mnie nie stać bo muszę pamiętać że oprócz roweru trzeba kupić akcesoria (kask i coś do ubrania). [...]

 

Nie wypowiadam się na temat tych rowerów co podałeś linka, bo się słabo znam. Ale ciągle krąży mi po głowie jedno rozwiązanie, o którym wspominałem, ale doszedł kolejny argument.

 

Skoro masz do wydania 3000 + coś na akcesoria, to bym się wstrzymał z zakupem (no chyba że trafisz na jakąś fajną promocję na rower, który Ci się podoba). To sporo pieniędzy i warto wybrać coś naprawdę fajnego i na dłużej.

 

Idzie zima, jeśli nie planujesz zrezygnować z roweru, to ta miejska Sparta prosi się o dalsze używanie, mimo jej wad (3 biegi). Zajechać ją przez zimę, aby stracić na wadze. Pewnie i tak będziesz jeździć mniej, a rower na miejskiej ramie jest naprawdę wdzięcznym rozwiązaniem do jazdy w zimowych warunkach w miarę cywilizowanych miejscach, szczególnie jak Ci kręgosłup odzywa. Po zimie rower na złom (albo zostawić jako np. dojazdówka do pracy, czy po zakupy), a Ty będziesz wiedział co oprócz biegów i słabego koła Ci przeszkadzało. Może zdecydujesz się na inną ramę, bardziej sportową pozycję albo polubisz dalsze wycieczki i cross/trekking będzie lepszy.

 

Obecnie chcesz zmienić rower, tylko z dwóch powodów, a pewnie nie wiesz na jaki (stawiasz jeden warunek, aby koła były mocne). Może jednak tylko poszukać solidnego koła (podejrzewam, że na tym forum ktoś poradzi dobre), wydasz kilkaset (nie znam cen, ale raczej na pewno nie przekroczy to 300) złotych zdążysz "odzyskać" oszczędzając przez zimę, a na wiosnę będziesz bogatszy o nowe doświadczenie.

 

Co o tym sądzisz? Nie chciałbym abyś wydał w sumie sporo pieniędzy jeśli nie czujesz jaki typ roweru by Ci pasował.

 

Ciekaw jestem innych komentarzy, czy to co napisałem ma sens. Ja zaczynałem od taniego roweru i dopiero jak poczułem jakie są moje potrzeby, to wybrałem coś wyraźnie droższego.

Odnośnik do komentarza

Ze swojej strony polecę krossa level B4 dlaczego ten ? ano że sam tyle ważyłem ponad 140 jak go kupiłem i przetestowałem go dosyć skutecznie przez 4 lata 

dzisiaj ważę 100 rower dał radę, żadnych problemów z kołami czy ramą, przejechałem około 8000 bezawaryjnie. 

 

to jest mój rowerek :

https://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b4-29er

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...