Skocz do zawartości

[3000/3500] Gravel czy cross? Orkan 6, Ronin, Rove AL? Inne?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Poszukuję roweru stosunkowo uniwersalnego. Na co dzień miałby służyć do dojazdów do pracy (2x12km dziennie, Warszawa). W weekendy wycieczki pod miasto lub kilkadziesiąt kilometrów po Warszawie i okolicach. Mam 190 cm wzrostu, 95 kg wagi.

 

Waham się między jakimś crossem a gravelem. Do tej pory przymierzalem się do Rometa Orkan 6.0 (Alfine kuszące), Kona Rove AL oraz Authora Ronin 2017 (fajny baranek, świetny design), bo takie udało mi się w okolicy znaleźć w sklepach. Może coś z oferty Decathlona? Spotykałem się również z pozytywnymi opiniami mimo, że pierwotnie nie rozważalem. Mam w okolicy, mogę zajrzeć.

 

Nie znam się dobrze na rowerach, chciałbym wydać ok. 3000 zł. Ronin bardzo kusi mimo trochę przekroczonego budżetu. Do tej pory jeździłem na MTB (Merida Matts Sport), ale został mi skradziony i szukam czegoś innego, bo gór raczej na nim i tak nie odwiedzałem. ;-)

 

Czy podane modele warte są rozważenia? Co byście polecili poza tym? Warto brać gravela czy szkoda dokladania dolarów?

 

Rama bardziej 54? 56? 58?

 

Dziękuję,

RavEQ

Odnośnik do komentarza

Cześć,

 

Author Ronin wygląda fajnie, rama jest stalowa- dla jednych zaleta dla innych nieokniecznie, ale tak jak w przypadku Kony  moim zdaniem te rowery nie są warte cen katalogowych...

Z oferty Decathlonu spójrz na Triban 540- możesz dołożyć szersze opony i mieć szosę o wygodnej geomatrii coś na wzór Gravela.   Podobno jakieś sztuki są jeszcze w Warszawie a jest to niewątpliwie najlepszy stosunek jakości do ceny.Ewentualnie możesz się też przymierzyć do wersji z prostą kierownicą,