Skocz do zawartości

Talon 1 warto ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam  


 


Panowie jestem laikiem jeśli chodzi o osprzęt rowerowy , chcę sobie kupić swój pierwszy rower nadający się do czestszej jazdy . Tygodniowo w sezonie robiłbym jakieś  100 - 150 km , jazda głownie po asfalcie , ale teren też się zdarzy , lasy itp także w gre wchodzi tylko góral , crossa ani szosówki nie biorę pod uwagę .  Mam 180 cm wzrostu i ważę 85- 87 kg   , myślę że do moich gabarytów rozmiar M będzie ok  .   Niedaleko miejsca zamieszkania mam sklep Gianta i tam oglądałem rowery  , kwota jaką chce przeznaczyć to 3500 zł  .  Zastanawiam się nad kupnem Talona 1 2017 r - mogę go zakupić za 3100 zł - tylko nie wiem czy to dobry wybór za tą kase ???  - gdzie niegdzie można jeszcze dostać Talona 1 z 2016 r który ponoć ma lepszy osprzęt , a może warto rozbić świnię i kupić talona 0 z 2017 r ??? ( tylko to już koszt ponad 4 tysie )  - sam nie wiem - gość w sklepie powiedział że talon 1 będzie dla mnie wystarczajacy , kolega który  ma krossa twierdzi ze np w giancie płace wiecej  tylko za napis na ramie  i zebym brał krossa .  Liczę na waszą pomoc i wasze porady - co wy byście kupili za te pieniądze 


 


 


Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Czytajac posty na forum, mam wrażenie, że jak ktoś nie bardzo wie, jaki rodzaj roweru wybrać, decyduje się na górala. Nawet, jeśli zamierza się jeździć głównie po mieście, asfalcie, to na wszelki wypadek trzeba wybrać górala. Teren terenowy nierówny i tam, gdzie jest droga piaszczysta, ale ubita, cross spokojnie da sobie radę. Oczywiście na grząskim, głębokim piasku polegnie, ale jazda góralem w takim terenie, choć zwykle możliwa, też nie będzie lekka i komfortowa. Z drugiej strony komfort jazdy góralem po ścieżkach rowerowych nie dorówna komfortowi jazdy na np. crossie.

Crossa można w miarę potrzeb i chęci "uzbroić" w wyposażenie dodatkowe: pełne błotniki, bagażnik, oświetlenie, nawet dynamo (zmieniając koło), tworząc z niego pełnowartościowy rower wyprawowy. W przypadku górala będzie to już problem.

 

Po drugie, podajesz konkretne modele Gianta (Talon 1, Talon 0), jednocześnie wymieniając tylko markę Kross, która jest podobno gorsza lub lepsza, bo tańsza, .O jakim modelu Krossa mówimy? Za 1500, czy za 15000 zł, czy coś pośredniego ?

Odnośnik do komentarza

Czytajac posty na forum, mam wrażenie, że jak ktoś nie bardzo wie, jaki rodzaj roweru wybrać, decyduje się na górala. Nawet, jeśli zamierza się jeździć głównie po mieście, asfalcie, to na wszelki wypadek trzeba wybrać górala. Teren terenowy nierówny i tam, gdzie jest droga piaszczysta, ale ubita, cross spokojnie da sobie radę. Oczywiście na grząskim, głębokim piasku polegnie, ale jazda góralem w takim terenie, choć zwykle możliwa, też nie będzie lekka i komfortowa. Z drugiej strony komfort jazdy góralem po ścieżkach rowerowych nie dorówna komfortowi jazdy na np. crossie.

Crossa można w miarę potrzeb i chęci "uzbroić" w wyposażenie dodatkowe: pełne błotniki, bagażnik, oświetlenie, nawet dynamo (zmieniając koło), tworząc z niego pełnowartościowy rower wyprawowy. W przypadku górala będzie to już problem.

 

Po drugie, podajesz konkretne modele Gianta (Talon 1, Talon 0), jednocześnie wymieniając tylko markę Kross, która jest podobno gorsza lub lepsza, bo tańsza, .O jakim modelu Krossa mówimy? Za 1500, czy za 15000 zł, czy coś pośredniego ?

wiem że rower crossowy  pewnie też jakoś  dawałby rade - ale nie chce takiego roweru , nie podoba mi sie  i  mieszkam na jurze krakowsko - czestochowskiej - tras do jazdy do wyboru mam dużo także jazda bedzie urozmaicona także na górala jestem zdecydowany tylko nie wiem którego wybrać . Co do krossa to jak już coś to miałem na myśli Krossa na poziomie talona 1 albo 0 . Pytanie czy jest sens płacić wiecej i brać talona 0 czy łykanąć talona 1 za 3100 zł  - a może warto wybrać całkiem inną firmę ??  

Odnośnik do komentarza

Płacisz za napis na ramie? Dobry zart nie wiem czy wiesz ale Giant oferuje dożywotnia gwarancje na rame i  ten swój ''napis na ramie''. Rożnica miedzy Talon 0 a Talon 1 jest duza ale tobie wystarczy Talon 1. Zapytaj swojego kolegi ile on ma gwarancji na rame skoro jest takim ekspertem w tej dziedzie

 

Pomimo że ja się nie znam to słowa kolegi wziołem za nie fachową opinię :)

 

 

Mógłbyś mi wyjaśnić jaką różnicę bedę odczuwał podczas jazdy talonem 1 a talonem 0 ??? 

Odnośnik do komentarza

Pomimo że ja się nie znam to słowa kolegi wziołem za nie fachową opinię :)

 

 

Mógłbyś mi wyjaśnić jaką różnicę bedę odczuwał podczas jazdy talonem 1 a talonem 0 ??? 

Różnica jest w amortyzacji oraz układzie napędu, w Talon 1 jest uniwersalne 3x10 ale nie jest to teraz zbytnio polecane np. przez uzytownika Jajacek ktory ma ogromne doświadczenie i wiedzę na temat rowerów. Talon 0 ma układ 2x11 czyli typowo górski napęd oraz lepszy amortyzator. Jest jeszcze różnica w osprzęcie w Talon 0 masz i jedna grupę wyższy osprzęt (slx m7000, najnowszy slx) a w Talon poprawny i dobry Deore

Odnośnik do komentarza

Różnica jest w amortyzacji oraz układzie napędu, w Talon 1 jest uniwersalne 3x10 ale nie jest to teraz zbytnio polecane np. przez uzytownika Jajacek ktory ma ogromne doświadczenie i wiedzę na temat rowerów. Talon 0 ma układ 2x11 czyli typowo górski napęd oraz lepszy amortyzator. Jest jeszcze różnica w osprzęcie w Talon 0 masz i jedna grupę wyższy osprzęt (slx m7000, najnowszy slx) a w Talon poprawny i dobry Deore

 

Podobno w talonie 0 brak taperowanej głowki  uniemożliwi mi w przyszłości wymiane amorka na lepszy  prawda to i czy jest sens się tym przejmować  ??   układ 2x 11 typowo górski naped - oznacza że źle/ gorzej  się bedzie tym jezdziło po asfalcie tak ?? 

Odnośnik do komentarza

Podobno w talonie 0 brak taperowanej głowki  uniemożliwi mi w przyszłości wymiane amorka na lepszy  prawda to i czy jest sens się tym przejmować  ??   układ 2x 11 typowo górski naped - oznacza że źle/ gorzej  się bedzie tym jezdziło po asfalcie tak ?? 

Myśle ze nie szybko będziesz wymieniał widelec wiec nie, brak taperowanej główki to nie jest blokada w wymianie aczkolwiek nie wszystkie widelce maja prosta rurę sterowa. Układ 2x11 typowo górski co oznacza ze jest dobry do jazdy po terenie leśnym i górskim ale po asfalcie da sie jeździć ( troszkę wolniej ale nie bardzo) do jazdy po asfalcie szukaj czegoś co ma 3 blaty z przodu tutaj masz dobry rower do taakiej jazdy https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc

Odnośnik do komentarza

Jak Cię stać to kup najlepszy rower na jaki Cię stać.

 

Talon 1 ma bardzo słabiutki amortyzator. Na Jurze jest gdzie jeździć więc przy intensywnym użytkowaniu ten amor dosyć szybko zajedziesz. Dlatego odradzam. Zwężana główka rury sterowej (nazywana też taperowana od angielskiego słowa tapered) stała się standardem w lepszych rowerach i raczej jej bym się trzymał. Talon 0 ma bardzo dobry osprzęt ale bardzo przeciętny amortyzator. Jest to najtańszy amortyzator powietrzny Suntoura. Nie wiem w jakiej cenie możesz kupić ten rower ale mogę Cię skierować do Kielc gdzie możesz kupić świetny rower, ale na kołach 29 cali. W cenie do ok. 5000 jest niewiele rowerów na bardzo dobrym osprzęcie. Teoretycznie należy do nich Romet Mustang 3 pod warunkiem że się go gdzieś dostanie, Specialized Crave i Accent Peak.

 

Bardzo dobre amortyzatory to Fox i RockShox Reba, dobre to Rockshox Recon, Manitou, RST Air. Przyzwoite to Rockshox XC 28/32/30, Suntour Raidon i Epixon. Nie wiem czemu Giant nie oferuje Talona, takiego jaki ma moja przyjaciółka z którą dzisiaj jeździłem. Ona ma na RockShox Reba, Manetki SLX, korba SLX, tylna przerzutka XT. Hamulce Shimano ale nie przyjrzałem się  jakie. Kupiła posezonowo za 4200.

 

Ten Talon 0 ma ręce i nogi ale amortyzator nie przystaje do tej ceny i klasy osprzętu. Natomiast Giant jest to czołowy światowy producent pochodzący z Tajwanu. Z tym rowery MTB tej klasy ma ciężkawe. Ale za to daje dożywotnią gwarancję na ramę.

 

Świetny rower to Giant Fathom 0 LTD ale to już 1500 Euro.

Odnośnik do komentarza

Jak Cię stać to kup najlepszy rower na jaki Cię stać.

 

Talon 1 ma bardzo słabiutki amortyzator. Na Jurze jest gdzie jeździć więc przy intensywnym użytkowaniu ten amor dosyć szybko zajedziesz. Dlatego odradzam. Zwężana główka rury sterowej (nazywana też taperowana od angielskiego słowa tapered) stała się standardem w lepszych rowerach i raczej jej bym się trzymał. Talon 0 ma bardzo dobry osprzęt ale bardzo przeciętny amortyzator. Jest to najtańszy amortyzator powietrzny Suntoura. Nie wiem w jakiej cenie możesz kupić ten rower ale mogę Cię skierować do Kielc gdzie możesz kupić świetny rower, ale na kołach 29 cali. W cenie do ok. 5000 jest niewiele rowerów na bardzo dobrym osprzęcie. Teoretycznie należy do nich Romet Mustang 3 pod warunkiem że się go gdzieś dostanie, Specialized Crave i Accent Peak.

 

Bardzo dobre amortyzatory to Fox i RockShox Reba, dobre to Rockshox Recon, Manitou, RST Air. Przyzwoite to Rockshox XC 28/32/30, Suntour Raidon i Epixon. Nie wiem czemu Giant nie oferuje Talona, takiego jaki ma moja przyjaciółka z którą dzisiaj jeździłem. Ona ma na RockShox Reba, Manetki SLX, korba SLX, tylna przerzutka XT. Hamulce Shimano ale nie przyjrzałem się  jakie. Kupiła posezonowo za 4200.

 

Ten Talon 0 ma ręce i nogi ale amortyzator nie przystaje do tej ceny i klasy osprzętu. Natomiast Giant jest to czołowy światowy producent pochodzący z Tajwanu. Z tym rowery MTB tej klasy ma ciężkawe. Ale za to daje dożywotnią gwarancję na ramę.

 

Świetny rower to Giant Fathom 0 LTD ale to już 1500 Euro.

 

 

Myslę że kwota jaką max mogę wydać to 4200 zł i gdzieś za tyle miałbym tego Talona  0

Czy z czasem do tego talona 0 bedę mógł bez problemu  wsadzić dobry amortyzotror z firm które podałeś ?  . Moja jazda to będzie założmy 60 % asfalt i 40 % teren czy twoim zdaniem układ 2x11 nada się na taką jazde ??? ( nie chce kupować roweru crossowego a i po tym co napisałeś bardziej skłaniam sie do tego talona 0 niż jedynki który ma 3x10  )  

 

Nie ukrywam że chciałbym kupić coś z Gianta bo sklep mam 7 km od domu i  nie bedzie problemu   żeby podjechać na przegląd czy serwis bo podjade na rowerze 

Odnośnik do komentarza

Sklep koło domu rzecz ważna. Sądzę że ten amortyzator będzie przez długi czas jak najbardziej odpowiedni dla Ciebie. Różnicę dopiero poczujesz jeśli zaczniesz jeździć w bardziej wymagającym terenie i będziesz miał możliwość przetestowania rowerów z lepszymi amortyzatorami. Przy jeździe po asfalcie lub w lekkim terenie nie ma dużej różnicy. Oczywiście amortyzator można wymienić jeśli dojdziesz do wniosku że takie są Twoje potrzeby. Tyle tylko że dobry amor kosztuje w pobliżu 2 tys zł. 4200 wydaje się być rozsądną ceną. 2x11 to wyśmienity typ napędu odpowiedni na niemal każde warunki.

 

Dla mnie osobiście jazda góralem po asfaltach jest śmietelnie nudna i unikam jej jak mogę. Wczoraj w Górach Świętokrzyskich miałem tak okazję jechać po wioskach ze 30 km i żałowałem że nie jestem na szosówce i szukałem okazji żeby wjechać w las. Niedługo planujemy zawitać na Jurę. Mając fajnego górala staraj się jeździć jak najwięcej w terenie. Załóż konto na strava.com i przeglądaj gdzie jeżdżą inni w poszukiwaniu fajnych tras MTB. A potem podziel się nimi z użytkownikami forum.

Odnośnik do komentarza

Sklep koło domu rzecz ważna. Sądzę że ten amortyzator będzie przez długi czas jak najbardziej odpowiedni dla Ciebie. Różnicę dopiero poczujesz jeśli zaczniesz jeździć w bardziej wymagającym terenie i będziesz miał możliwość przetestowania rowerów z lepszymi amortyzatorami. Przy jeździe po asfalcie lub w lekkim terenie nie ma dużej różnicy. Oczywiście amortyzator można wymienić jeśli dojdziesz do wniosku że takie są Twoje potrzeby. Tyle tylko że dobry amor kosztuje w pobliżu 2 tys zł. 4200 wydaje się być rozsądną ceną. 2x11 to wyśmienity typ napędu odpowiedni na niemal każde warunki.

 

Dla mnie osobiście jazda góralem po asfaltach jest śmietelnie nudna i unikam jej jak mogę. Wczoraj w Górach Świętokrzyskich miałem tak okazję jechać po wioskach ze 30 km i żałowałem że nie jestem na szosówce i szukałem okazji żeby wjechać w las. Niedługo planujemy zawitać na Jurę. Mając fajnego górala staraj się jeździć jak najwięcej w terenie. Załóż konto na strava.com i przeglądaj gdzie jeżdżą inni w poszukiwaniu fajnych tras MTB. A potem podziel się nimi z użytkownikami forum.

 

 A wiec chyba mnie przekonałeś - wezmę tego Talona  0 :-)  dziękuje za rady i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeszcze takie pytanie, z jaką kadencją jeździsz? Bo z korbą 36/26 jeśli będziesz chciał podkręcić tempo na asfalcie (np. z górki lub z wiatrem) to już trzeba się nakręcić, a dodatkowo dosyć twarde przejście z przełożenia 36x13 na 36x11 sprawy nie ułatwi. 

 

 

szczerze to nie wiem - nie chce palnąć głupoty ale myślę że z 50 - 60 obrotów na minutę - chyba musiałbym siasc na jakiś rower i sprawdzic . Jeszcze mogę dodać że ostatnio jezdziłem giantem liv ( odpowiednik talona 3 bodajże ) i cały czas jechałem na przeżutkach : z przodu na środkowej i tylko tylne przeżutki sobie   regulowałem ) i tak śmigałem po asfalcie - zrobiłem tak ponad 60 km 

Odnośnik do komentarza

Hmmm, sądzę, że pewnie trochę wyższą kadencję osiągasz. 50-60rpm to baaardzo twardo. Spróbuj sobie to sprawdzić na obecnym rowerze, ustaw przełożenie, które preferujesz na płaskim odcinku drogi i po prostu policz ile wykonujesz obrotów na minutę (oczywiście nie musisz liczyć przez całą minutę, wystarczy powiedzmy 20s i potem pomnożyć wynik x3). Próbę powtórz kilka razy, żeby wynik był wiarygodny. Gdybyś na Talonie 0 kręcił z kadencją 60rpm to prędkość jaką osiągniesz na najtwardszym przełożeniu 36/11 z pewnością nie przekroczy 30km/h... Jeśli wyjdzie, że faktycznie jeździsz z tak niską kadencja to zalecam potrenować i starać się kręcić przynajmniej 80rpm, to dużo zdrowsze dla kolan :) Na początku możesz odczuwać dyskomfort, bo serducho będzie szybciej pracować, ale jak się przyzwyczaisz będzie Ci dużo lżej!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...