Skocz do zawartości

jano0244

Użytkownicy
  • Ilość treści

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O jano0244

  • Ranga
    Forumowicz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mrągowo

Ostatnio na profilu byli

692 wyświetleń profilu
  1. Wiem, że mam swój wiek i swoiste podejście do tematyki rowerowej, ale mimo wszystko na kilka rzeczy zwróciłbym uwagę. Jeśli chodzi o docelowy komfort, to nie liczyłbym na to, że znajdziesz TEN rower, który będzie spełniał wszystkie twoje wymagania i z którego będziesz zadowolony w 100%. Ja przez dłuższy czas dopasowywałem rower do swoich preferencji i był to raczej długi proces. I tak np. "delikatność" opon wyeliminowałem poprzez wymianę opon na mocniejsze (choć cięższe) i od ok. 10 tyś km nie złapałem kapcia nie zwracając uwagi na to, po czym jeżdżę, a jeżdżę po wszystkim. Kierownic
  2. Szukając ulgi dla moich kości kulszowych zakupiłem wczoraj siodełko Witkkop Medicus do swojego trekkinga. Pierwszy test jazdy 20km wypadł obiecująco, Na innych posiadanych przeze mnie siodełkach (Selle Royal Looking, Selle Royal Avenue) wspomniane kości czuję już po kilku km, tu na razie spokój. Chciałbym w końcu odnaleźć spokój dla moich ciężkich 4 liter. Może to właśnie to?
  3. Od dawna używam łańcuchów KMC X8.93 i są zdecydowanie lepsze od zakupionego z rowerem Moje Selle Royal Lookin nie jest ani szerokie, ani miękkie. Niby powinno spełniać swoje zadanie, ale widocznie moja d... jest bardzo wymagająca, pewnie dlatego, że jest po prostu ciężka. Wkładka w spodenkach nie rozwiązuje problemu.
  4. Dawno mnie tu nie było... Kilka miechów temu obiecałem Łukaszowi przygotować taką bardziej profesjonalną recenzję i choć zwykle słowa dotrzymuję, tym razem tak się nie stało. Sporo się u mnie działo, dzieje i pewnie jeszcze dziać będzie. Brak chłodnej głowy i czasu. A ja należę to tych, którzy starają się coś zrobić albo dobrze, albo wcale. Niestety tym razem wyszło to drugie. Łukasz - przepraszam. Wracając do mojego Trans Alpa - aktualny przebieg to 9600km. W okresie zimowym rzadko używany, bo od "brudnej" roboty, czyli jazdy po zasolonych ulicach mam odrestaurowanego Gianta.
  5. Na początek trzeba mieć pewność, że kabelki biegnące z wtyczki dynama nie są gdzieś przełamane lub przetarte, albo zaśniedziałe w samej wtyczce. Może nie dynamo a okablowanie jest winne.
  6. A może coś takiego ? https://123budujemy.pl/otoczenie/kompresor-black-decker-asi300/ Ja do trzech rowerów i auta zdecydowałem się poprosić o to św. Mikołaja.
  7. Rowerowy i Elle dobrze gadają. Jakieś 14 lat temu kupiłem żonce trekkinga Kross Mansfield Park Pro. Koła 28, amortyzator tani, ale był. 7 biegów w piaście - to najbardziej żonce pasuje. Ogólnie rower ciężki, ale żonka bardzo go polubiła i przyzwyczaiła się do niego. Sporo km razem przejechaliśmy, ja obok na Giancie GSR 800 rocznik 1997, 26 cali. Śmiesznie przy niej zapewne wyglądałem. Kross okazał się bardzo solidnym i trwałym rowerem. Niewiele pracy konserwacyjnej ode mnie wymaga, a wygląda wciąż jak nowy. 2 lata temu na 50-tkę żonka zafundowała mi nowy rower. Wybrałem Krossa Trans Alp z roku
  8. Lepszym rozwiązaniem przysunięcia chwytów bliżej siodełka jest wykorzystanie mostka, przez jego skrócenie , zmianę kąta itp. W moim przypadku właśnie zgięta kierownica powodowała dyskomfort nadgarstków, zwłaszcza na podjazdach. Zmieniłam kierę na bardzo lekko zgiętą, wyregulowałem kąt mostka, użyłem chwytów ergonomicznych z krótkimi rogami i teraz jest idealnie.
  9. Droższy zwykle znaczy lepszy, przynajmniej w obrębie tego samego producenta. Tylko, czy każdy element tej lepszości będzie ci na pewno konieczny? Na podstawie swojego doświadczenia... Kupiłem trekkinga za 2100zł, nie czytając wcześniej nic na temat rowerów. Po prostu bardzo mi się podobał. Gdybym dzisiaj miał podjąć decyzję, być może wybrałbym inny, a być może nie. Dlaczego? Dlatego, że nie istnieje rower uniwersalny, który pod kazdym względem będzie pasował wszystkim i będzie lepszy od innych. Przede wszystkim trzeba być świadomym, co w rowerze wydaje się dla ciebie niezbędne, przynajmnie
  10. Sprawdź, czy linka przerzutki swobodnie porusza się w pancerzu. Jeśli występują opory lub zacięcia, nie ma możliwości na wyregulowanie i poprawne dzialanie przerzutki.
  11. Sztyce na zwykłej sprężynie to porażka. Lepsze już dobre siodełko na sprężynach. Ja w rowerze swoim i żonki zamontowałem sztyce amortyzowane NCX. No ale to już wyższy koszt, ~250 zeta. Ale warto.
  12. Przerabialem taki sam temat wczoraj. Zgodnie z wskazaniami miarki, po osiągnięciu 1% zużycia wymieniłem łancuch na nowy i mimo że kaseta nie wykazywała wzrokowo istotnego zużycia, łańcuch na najczęściej wykorzystywanych koronkach (3,4,5) skakał jak opętany. Skończyło się na wymianie także kasety i teraz jest OK. Byłem zaskoczony, gdyż poprzednie kaseta miała widoczne ślady zużycia, ale nowy łańcuch przyjęła. Jak widać, czasem się udaje zmienić sam łańcuch, czasem nie...
  13. W tym tygodniu przewiozłem rower z Mazur na Mazowsze, by pojeżdzić po stolilcy i jej okolicach. We wtorek przejechałem z Pruszkowa do Warszawy, tu pokrążyłem sporo, następnie powrót do Pruszkowa. Razem 104 km. I powiem szczerze, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zachowaniem kierowców aut wobec mnie i mojego roweru. Starałem się jeździć ostrożnie, obawiając się powszechnych wymuszeń. No i takowe się zdarzały, ale naprawdę sporadycznie. Widać, że kierowcy nauczyli się już "współżyć" z rowerzystami. Szczerze mówiąc, znacznie gorzej jest z niektórymi rowerzystami, którzy bezkrytycznie wierząc w
  14. i to chyba jest właściwe podejście
  15. Warto byłoby przyjrzeć się temu, co tam wewnątrz piast się dzieje. Pewnie zero smaru, bieżnie ze śladami zużycia. Ale jeśli kulki nie są kwadratowe, solidne przesmarowanie i skręcenie z eliminacją luzu przynajmniej na jakiś czas ożywiło by sprzęt. Warto też przy okazji luknąć, czy oś się nie skrzywiła, bo wówczas koło również może dostać luzu.. Udostępniając rower z uszkodzoną osią dość ciężkiej osobie ryzykuje się całkowite jej pęknięcie, a wówczas może nie być wesoło. Jeszcze prawie 2 lata temu ważyłem 105kg i obawiałem się jeździć na moim starym Giancie. Stare obręcze, szprychy, piasty
×
×
  • Utwórz nowe...