Skocz do zawartości

Jaki rower do 3000 złotych?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

a ja rozszerzę aktualne tematy: jaki rower fitnessowy, ew. crossowy polecilibyście w pułapie do 3000 zł?

Chodzi mi o coś, co będzie służyć całorocznym dojazdom do pracy (10-15 km w każdą stronę) - po ścieżkach rowerowych i jezdniach.

 

Teraz służy mi Trek 8.2 DS, ale co chwilę jakieś pierdółki się psują i szukam czegoś mniej awaryjnego. :)

Odnośnik do komentarza

Trek jest z 2013.

 

Kilka rzeczy się kopało, zwykle przy tylnym kole:

  • 3 razy pękła mi piasta albo jakiś element (nazwy nie powtórzę :)) - 1 raz zasłużenie bo przywaliłem w krawężnik, 2 razy totalnie z zaskoczenia
  • wolnobieg
  • 2 razy wymieniałem łańcuch

Nie jestem rowerowym ekspertem (po prostu lubię jeździć :)), ale wydaje mi się, że osprzęt w tym rowerze jest niskiej jakości i stąd tyle awarii.

Czy mogę się mylić?

Odnośnik do komentarza

No tak, Trek nie poszalał z wyposażeniem. Oni robią ogólnie bardzo dobre rowery, ze świetnymi ramami, ale często wyposażenie jest dość mizerne.

 

Jeżeli chodzi o Twoje kłopoty, to winny jest wolnobieg, który ogólnie rzecz ujmując, nie przystaje do dzisiejszych standardów w porządnych rowerach. Ale nic straconego.

 

Ja wymieniłbym albo całe tylne koło, albo samą piastę (na jakąś solidną), na przystosowaną do kasety. I spokojnie kupisz, chociażby na Allegro, 7-rzędową kasetę np. Shimano CS-HG50 i łańcuch CN-HG71 i będziesz miał piękny zestaw, który wytrzyma dłużej niż wolnobieg.

 

Zrobisz jak uważasz oczywiście, ale sam rower ma raptem 2 lata, ja bym się go tak szybko nie pozbywał :)

Odnośnik do komentarza

Może nie kupuj nowego roweru, tylko wymień sobie osprzęt. Gorzej byłoby,gdyby pękła Ci rama. Niestety części się psują. Ciekawie wygląda Checker Pig Cromoly - stalowa rama, koła 28, v-braki sama prostota i tani. Droższy jest Fuji Tourer. Jakbym szukał roweru na równiny, to tylko ze sztywnym widelcem.

Odnośnik do komentarza

Rower do 3000 zł - też będę stał przed takim dylematem. Ale poczekam na koniec sezonu.

Obecnie za miastem jeżdżę rowerem MTB na kołach 26" ukłonem w stronę szosy są obecnie założone wąskie opony.

I szczerze mówiąc podoba mi się uniwersalność tego roweru. Pozycja na szosie jest względna, a jak tylko mam ochotę to zjeżdżam na szuter czy na dukt leśny. W poważniejszy teren zakładam grubsze opony.

I tak początkowo myślałem o rowerze crossowym, tyle że rower crossowy niesie za sobą więcej ograniczeń niż MTB na kołach 29 calowych(tak sądzę). Oba mają tą samą średnice rafek więc dobranie do mtb wąskich opon nie powinien być kłopotliwy, rynek jest pełen fajnych opon 28". 

Jeśli się w czymś mylę to oświećcie mnie poprawcie, bo może mam błędne założenie. Choć od 10 lat w moim przypadku się sprawdza. 

Czekam na sugestie i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Na temat dylematu crossowy czy górski pisałem trochę tutaj: https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-gorski-trekkingowy-czy-crossowy/

Opony w obu przypadkach to akurat najmniejszy problem, główna różnica tkwi:

 

1) W geometrii

 

2) W skoku amortyzatora

 

Według mnie do dalszych wyjazdów rowerowych w mniej wymagającym terenie, lepszy jest cross (albo fitness). Ale jeżeli ktoś lubi zapuszczać się w ciemny las albo jeździć po skałach przy okazji, to zdecydowanie lepiej góral.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli 26 cali nie daje Ci pełni szczęścia, to spróbuj na 29. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Cross jest też fajnym rozwiązaniem. Sam musisz wybrać. Trzeba pochodzić po sklepach, pooglądać, usiąść, przejechać się. Im więcej będziesz szukał roweru w Internecie, tym większy będziesz miał mętlik w głowie. Ja w ubiegłym roku miałem taką sytuację. W wirtualu nie mogłem się zdecydować czy 29er, czy może 27,5, a może jednak Crossiak albo hybryda itp.  

Odnośnik do komentarza

Chcę kupić rower trekkingowy. Będę min jeździć po mieście lub czasami na kilkudniowe wycieczki. Niestety średnio znam się na rowerach, bo ja rower tylko używam i ważne, aby jeździł. Wiem, że są podzespoły lepsze/gorsze. Proszę o pomoc w wyborze. Wybrałem sobie takie 3 modele, który jest lepszy:

> Romet Wangt 5.0 http://bikersworld.pl/product-pol-6409-Romet-Wagant-5-0.html

> Scott Sub Comfort http://www.wysepka.pl/rowery/2644-rower-trekkingowy-scott-sub-comfort-10-men-2015.html

> Kross Trans Arctica http://rowery-trekkingowe.na-sprzedaz.com.pl/nizsza-cena-kross-trans-arctica-m-2015.html

Odnośnik do komentarza

Chcę kupić rower trekkingowy. Będę min jeździć po mieście lub czasami na kilkudniowe wycieczki. Niestety średnio znam się na rowerach, bo ja rower tylko używam i ważne, aby jeździł. Wiem, że są podzespoły lepsze/gorsze. Proszę o pomoc w wyborze. Wybrałem sobie takie 3 modele, który jest lepszy:

> Romet Wangt 5.0 http://bikersworld.pl/product-pol-6409-Romet-Wagant-5-0.html

> Scott Sub Comfort http://www.wysepka.pl/rowery/2644-rower-trekkingowy-scott-sub-comfort-10-men-2015.html

> Kross Trans Arctica http://rowery-trekkingowe.na-sprzedaz.com.pl/nizsza-cena-kross-trans-arctica-m-2015.html

Są podobne, ale ja bym brał Krosa za cenę i za różnicę dobre zabezpieczenie kupił i może jeszcze parę rzczy, albo scota za piestę biegową.

Odnośnik do komentarza

Hej, to ja jeszcze wrócę z tematem w tym budżecie. :)

Dalej myślę o zmianie roweru i pałętają mi się po głowie 3 pytania:

  1. Jeżdżę wyłącznie po mieście (ścieżki i jezdnie) - codziennie. Raz na tydzień-dwa robię wycieczkę z fotelikiem dziecięcym.
    Teraz jeżdżę crossowym (Trek 8.2 DS)
    Jaki rower najlepiej nadaje się do takich potrzeb: szosówka, cross, czy może jakaś przełajówka (widziałem u znajomego Giant AnyRoad)?
  2. Czy ktoś z Was jeździ bez amortyzatora przedniego po mieście i sobie to chwali? :)
  3. Jakie minimalnie wyposażenie powinien mieć taki rower w tym przedziale? (czyli pytania = poradnik dla idącego do sklepu :))
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Cześć! To mój pierwszy post na forum, więc pierw pragnę się przywitać.  Pierw postaram się odpisać, a następnie w kolejnym poście zadam swoje pytanie co do roweru w cenie ok 3k.

 

Co do pytania Michała:

 

Obecnie śmigam od paru lat na sztywnym rowerze górskim (bez amortyzacji, rama chro-mo) Gianta.  Rowerek ma już ok 18 lat, ale jest w stanie jak nówka - przeleżał w piwnicy parenaście lat, a wcześniej nie był używany prawie wcale. Rower ma teraz wstawione opony CX Comp 2.0 i powiem Ci, że czesto cierpię z powodu braku amortyzacji. Jazda po lepszych ścieżkach rowerowych i ulicy to pryszcz, ale każde krawężniki, przejazdy kolejowe czy dziury w polnych ścieżkach dają się we znaki i muszę zwalniać i kombinować. Najgorzej było ostatnio jak musiałem zjechać z ok. 2 km leśnej drogi posianej po całej szerokośći kocimi łbami. Mysłełem, że zejdę z roweru bo już mi plomy z zębów prawie wypadały ;). Właśnie takich rewelacji musisz się bać gdy masz rower bez amora ;).  Po ostatniej wycieczce stwierdziłem, że do Trójmiasta, gdzie mieszkam rower bez amortyzatora to zły pomysł (chyba, że ograniczymy się do ścieżek/ulic) i muszę kupić nowszy rower niż mam.

 

Ostatnio widziałem Gianta Anyroad i się do niego przymierzałem z ciekawości.  Niezła maszyna - bardzo lekka i zwinna, ale pozycja na tym rowerze bardzo sportowa - pochylona i niewygodna (przynajmniej dla mnie) do zwykłej codziennej jazdy. Na bank można na nim za to szybko zapierdzielać. To w sumie szosówka z crossowymi oponami.

 

Myślę, że mogłbyś zainwestować w lepszy osprzęt w swoim rowerze i będzie cacy :), a jak szukasz jakiegoś crossa do 3k to mój ojciec kupił sobie ostatnio Unibike Viper GTS Disc i jest zadowolony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dobra to teraz moje pytanie :

Planuję kupić nowy i wygodny rower górski - oczywiście hardtail, amor najlepiej powietrzny, koła raczej 27.5 cali (29 cali się nieco obawiam bo lubie czasem zwrotnie poszaleć w lesie, a slyszalem (niestety nie miałem okazji śmigać), że 29 cali nie są tak zwrotne jak mniejsze koła. Z drugiej strony w sprzedaży są super Canyony i Radony w dobrych cenach, ale zakup z góry bez przymiarki mnie jako begginera nieco odstrasza.  Geometra roweru który mi się marzy niekoniecznie ma być wyścigowa bo ścigać się z nikim nie będę, chyba, że z samym sobą - liczę raczej na sportowe wypady turystyczno - leśne. Chciałbym jednak, aby rower był wygodny i dość lekki - góra 13 kg.  Kwota do wydania oscyluję w okolicy +/-3k zł. Bardzo proszę o podanie mi lepszych okazji na jakie ostatnio trafiliście. Temat na Blogu rowery do 3k już przerabiałem.

 

Znalazłem ostatnio fajny rower Genesis Solution 6.0. http://www.genesis-bikes.pl/bikes/mountainbikes/solution-60_p3411?newCat=3056&psortNew=desc

Normalnie jest za 3.2k , ale teraz w promocji można go dostać za 2.7k. Patrząc na osprzęt (XT z tyłu, reszta deore) oraz amora RS 30XC (powietrzny) to w tej cenie to chyba niezła okazja. Rower w rozm. 19" waży też mniej niż 13kg.   Już się na nim nawet przejechałem, ale nie jestem pewien czy go kupić. Nie wiem czy to twestia psychologiczna - rower niby nie jest markowy jak Giant, a do tego nie mam ciśnienia na zakup i mogę poczekąć jeszcze pare miesięcy lub dłużej........  tylko jaką mam pewność, że będzie podobna okazja?   Bardzo podobają mi się rowery Giant Talon 27.5 1 LTD.   http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1.ltd/18870/76353/#specifications

Czy mógłby ktoś porównać mi ten rower z rowerem Genesis?   Talon ma inny amor (też powietrzny), a reszta podobna. Niestety nie znam się na tyle dobrze  aby określić co jest lepszym sprzętem. 

 

Ma ktoś doświadczenie o ile we wrześniu i później mogą spaść ceny rowerów?  Kurde nie wiem co robić czy kupić teraz na gwałt czy czekać ma jeszcze lepsze okazje lub nowsze rowery. Ciekawe czy w przyszłym roku taperowane główki i zmodyfikowane kokpity zagoszczą w tym segmencie cenowym hardtaili.....      Liczę, że coś mi zalinkujecie lub polecicie.

 

P.S.

 

Jak to jest z tą geometrią rowerów?  Wg. tabelek producenta taki Solution i Talon mają obydwa kąty 70* w główce, a patrząc na ich zdjęcia rowery różnią się bardzo co do nachylenia widełek. Czy to dane z kosmosu czy jakaś fotomanipulacja? Sami zobaczcie:

http://www.genesis-bikes.pl/website/var/tmp/image-thumbnails/0/621/thumb__big/image_1.jpeg

http://www.giant-bicycles.com/_generated/_generated_pl/bikes/models/images/2000/2015/Talon-27.5-1-LTD-Black-White-Orange.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...