Skocz do zawartości

michal

Użytkownicy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia michal

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Hej, znacie jakiś sklep stacjonarny w Warszawie, gdzie można przymierzyć buty SPD (np. Shimano SH-XC30 ) i przejechać się rowerem z pedałami SPD? Po rekonesansie na stronach, najlepszym kandydatem wydaje się http://www.t-bike.pl/na Ursynowie, ale może znacie coś bliżej centrum albo północnej Warszawy? Pozdr. Michał
  2. A co dokładnie znaczy "zupełnie inna klasa"?
  3. Będę dalej jęczydupą w tym temacie. :-) Zebrałem info z 2 sklepów rowerowych. Poprosiłem o wymianę wolnobiegu na kasetę + pasująca piasta/koło wymiana przerzutek (przód Tourney, tył Alivio) na Deore wymiana opon na slicki albo semi slicki - Schwalbe Kojak albo CX Comp Do tego podpowiedzieli, że trzeba by jeszcze wymienić manetki i klamki do hamulców, łańcuch. W obu sklepach koszt z robocizną to ok. 850-1000 zł. Mój rower jest teraz warty chyba ok. 1000 zł, bo prawie nowe chodzą na Allegro za 1300 zł. Zacząłem się zastanawiać, czy wrzucanie drugiego 1000 zł ma sens czy lepiej sprzedać go i kupić nowy dobry z docelowym osprzętem (semi slicki, osprzęt klasy Deore/Sora, może hamulce tarczowe) - chodził mi po głowie np. Cube SL Road Pro (ok. 3100 zł) Co myślicie: czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji?
  4. Rower to www.trekbikes.com/us/en/bikes/2013/archive/trek/8_2_ds/ Jeżdżę nim codziennie 25 km po mieście (ścieżki rowerowe i jezdnia) - również zimą. Teraz mam standardowe opony. Chciałbym tą zmianą ugrać trochę na prędkości. Podpowiecie, jakie opony wybrać do roweru: slicki czy semi slicki? Jaka szerokość?
  5. @Łukasz, co do łańcucha - czyszczę i smaruję co jakiś czas. Mam nadzieję, że to nie to. A linek nie potrafię chyba sprawdzić. :)
  6. Dzięki, Łukasz. W międzyczasie jeszcze trochę poczytałem, więc moja lista zakupowa będzie wyglądać pewnie tak 🙂 kaseta Shimano CS-HG50 koło pedały SPD: MTB (Shimano PD-M520) albo ew. turystyczne, bo czasem robię krótkie wypady z pracy na spotkanie (wtedy raczej w butach SPD ciężko) buty SPD: Shimano SH-XC30 ew. myślę jeszcze o wymianie opon na semi slicki dla przyspieszenia przy miejskiej jeździe. Jaram się! :-)))
  7. Przeszkadza mi: awaryjność tylnego koła (co kilka tygodni/miesięcy) coś jest tam do wymiany/prostowania mimo w miarę spokojnej jazdy regulacja biegów: co kilka tygodni rozregulowuje mi się i nie wchodzą niektóre biegi → tylko na to nie wiem, czy można coś poradzić :)
  8. Hej, w innym wątku podpowiedzieliście, żeby zamiast wymieniać rower, wymienić niektóre części. Rower to Trek 8.2 DS z 2013 - tutaj jego specyfikacja: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2013/archive/trek/8_2_ds/. Jeżdżę nim codziennie po mieście - po ścieżkach rowerowych i jezdniach. W teren się nim nie wypuszczam. Z tego co wspomniał Łukasz warto wymienić całe tylne koło albo samą piastę (na jakąś solidną), na przystosowaną do kasety, np. 7-rzędową kasetę np. Shimano CS-HG50 i łańcuch CN-HG71 . . . Czy Waszym zdaniem warto pomyśleć jeszcze o czymś do modernizacji? Dlaczego? Ile to może kosztować? Wolę takie operacje naraz robić. :)
  9. Jeśli macie dobre doświadczenia z serwisami rowerowymi w Warszawie, wpisujcie swoje uwagi. :-) Ja mogę polecić: Biker Studio, Lektykarska 26 sensownie doradzają, porządnie robią, dobre ceny Cikloserwis, Marymoncka 34 (na terenie AWFu) w miarę dobrze robią (ostatnio nie udało się z regulacją przerzutek ;-)), dobre ceny
  10. Hej, to ja jeszcze wrócę z tematem w tym budżecie. :) Dalej myślę o zmianie roweru i pałętają mi się po głowie 3 pytania: Jeżdżę wyłącznie po mieście (ścieżki i jezdnie) - codziennie. Raz na tydzień-dwa robię wycieczkę z fotelikiem dziecięcym. Teraz jeżdżę crossowym (Trek 8.2 DS) Jaki rower najlepiej nadaje się do takich potrzeb: szosówka, cross, czy może jakaś przełajówka (widziałem u znajomego Giant AnyRoad)? Czy ktoś z Was jeździ bez amortyzatora przedniego po mieście i sobie to chwali? :) Jakie minimalnie wyposażenie powinien mieć taki rower w tym przedziale? (czyli pytania = poradnik dla idącego do sklepu :))
  11. Trek jest z 2013. Kilka rzeczy się kopało, zwykle przy tylnym kole: 3 razy pękła mi piasta albo jakiś element (nazwy nie powtórzę :)) - 1 raz zasłużenie bo przywaliłem w krawężnik, 2 razy totalnie z zaskoczenia wolnobieg 2 razy wymieniałem łańcuch Nie jestem rowerowym ekspertem (po prostu lubię jeździć :)), ale wydaje mi się, że osprzęt w tym rowerze jest niskiej jakości i stąd tyle awarii. Czy mogę się mylić?
  12. Hej, a ja rozszerzę aktualne tematy: jaki rower fitnessowy, ew. crossowy polecilibyście w pułapie do 3000 zł? Chodzi mi o coś, co będzie służyć całorocznym dojazdom do pracy (10-15 km w każdą stronę) - po ścieżkach rowerowych i jezdniach. Teraz służy mi Trek 8.2 DS, ale co chwilę jakieś pierdółki się psują i szukam czegoś mniej awaryjnego. :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...