mateuszbud Opublikowano 3 Października Udostępnij Opublikowano 3 Października Hej, szukam swojego pierwszego licznika rowerowego. Zależy mi na czterech funkcjach: Najważniejsze: Możliwie najdłuższy czas pracy na baterii lub możliwość doładowywania w trakcie aktywności Łatwa zmiana trasy w trakcie jazdy, najlepiej przez aplikację na telefonie. Często przed wyjazdem mniej więcej określam gdzie chcę jechać, ale w trakcie wprowadzam poprawki. Na telefonie jest to łatwe do zrobienia i fajnie, żeby na liczniku też się dało Oglądając różne filmiki widzę, że chyba w każdym jest "problem" z tym żeby licznik na nowo przeliczył trase jeśli pojadę trochę inaczej? Dla mnie ważne jest aby w miarę możliwości szybko się dostosowywał Czytelne i dobre mapy Budżet: Im tańszy tym lepszy, ale wiadomo - chcę być zadowolony + chciałbym żeby posłużył jak najdłużej (nie jestem gadżeciarzem) Pozostałe bajery są dla mnie zupełnie zbędne (podpinanie akcesoriów, pokazywanie jakichś kosmicznych danych etc.) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Października Udostępnij Opublikowano 3 Października 20 lat temu miałem Cateye Astrale. Działał 3 lata bez doładowywania 🙂 Nawigacja we wszystkich licznikach jest beznadziejna. Sugeruję w przypadku nawigacji, która wymaga zmian korzystać z telefonu. Mapy Garmina są totalnie nieczytelne od 15 lat odkąd używam. I nic się tu nie zmieniło. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 3 Października Udostępnij Opublikowano 3 Października Jak ma być najtańszy to smartfon i powerbank bezdyskusyjnie. Jeśli jeździsz w zasięgu, to czeskie mapy masz za darmo. Jeśli chcesz kopii offline, to trzeba znaleźć w sieci instalkę z nieco starszą wersją aplikacji, która nie miała dodatkowych ograniczeń (choć to jest jedna z niewielu usług objętych subskrypcją gdzie mi nie szkoda tych 3zł miesięcznie za wsparcie rozwoju). Jak bardziej drogowo, to cokolwiek bazującego na OSM będzie wystarczające. Mapy topo w Garminach są fatalne, ale ze zbudowaniem i wgraniem customowych jest tyle zabawy, że można uznać, że da się na garminowej jeździć, a lepszą mapę w komórce tylko na postojach lub równiejszych odcinkach sprawdzić 😉 W przypadku Garminów, modyfikacja i wgranie śladu zajmuje chwilę - wybij sobie z głowy stwierdzenia o szybkiej podmiance. Musisz w innej aplikacji wyklikać ślad, wyeksportować gpx'a, otworzyć go w appce Garmina, pozatwierdzać domyślne typy aktywności, nazwy, prywatność itd. i dopiero wtedy rusza synchronizacja po BLE. Krótki ślad się w kilkanaście sekund zsynchronizuje, dłuższe trasy potrafią i pojedyncze minuty się przesyłać. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 3 Października Udostępnij Opublikowano 3 Października Właściwie już na wstępie pojawiają sie dwa pytania: Co to znaczy możliwie najdłuższy czas pracy na baterii? Mówimy o godzinach czy tygodniach? Możliwie najtańszy, to znaczy? Dla jednego 200 zł oznacza tani, dla drugiego 1000 zł. No i jak jeździsz? Typowa rekreacja żeby sobie pokręcić bez pośpiechu, szosa, gravel, MTB? Odnośnik do komentarza
mateuszbud Opublikowano 5 Października Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października -dobrze by było gdyby na jednym ładowaniu wytrzymywał ~12h + no i miał możliwość doładowywania w trakcie bo zdarza mi się jeździć po ~20h -gdyby się udało zmieścić w okolicy 1k byłoby super -rekreacja bez pośpiechu ale trasy zazwyczaj 100-200km, gravel Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Października Udostępnij Opublikowano 5 Października Garmin Edge 1030 który mam podobno 24h wytrzymuje. Nie wiem po ile chodzą używki. Pewnie nie więcej niż 1000. Ma wszystko co trzeba. Edge 1000 wytrzymywał ok. 10h Nie wiem jaką baterię ma Edge Explore 2 Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 5 Października Udostępnij Opublikowano 5 Października Z używką trochę jest ruletka z tym na ile ma zajeżdżony już akumulator. Tylko nowych 1030 chyba już nie mają na stanach, a 1040 nawet na promocji mocno wychodzi ponad budżet (no i bateria tam to wręcz overkill). Może coś od budżetowej konkurencji pokroju Wahoo / iGS? Generalnie unikałbym bezsensownego dopłacania za OLEDy i z myślą o minimalizacji poboru prądu skupiał się na tych, które mają wyświetlacz transreflektywny. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Października Udostępnij Opublikowano 5 Października Akumulator do Edge 1000 kosztowal mnie 50 zl. Odnośnik do komentarza
Chertan Opublikowano 7 Października Udostępnij Opublikowano 7 Października Akurat Edge 840 całkiem nieźle zmienia trasę po przejechaniu skrętu, o ile moja 830 regularnie każe wracać, o tyle 840 żony ładnie doprowadza do trasy i jedzie dalej. W serii xx40 też daje się już wgrać nową trasę w trakcie aktywności bez problemu. Więc sporo niedogodności usunęli. Czytelność jest jaka jest na tym małym ekranie, ale jako nawigacja po trasie daje radę. Natomiast do planowania na liczniku słabo. Wysłane z mojego PTP-N49 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się