Skocz do zawartości

Opony Specialized Pathfinder TLR


Rekomendowane odpowiedzi

Czy jeździ ktoś może na nowych oponach Speca Pathfinder TLR? Ciekaw jestem jak wypadają w porównaniu do starych Pro. Ja jeździłem na wersji Pro w rozmiarach 38 i 42 i je sobie chwaliłem za szybkość, trwałość i pancerność. Na zagranicznych forach przeważa pogląd, że są trochę szybsze od starych, ale dużo delikatniejsze. Na BRR wypadły blado. 

Odnośnik do komentarza

Przyglądałem się im bo były plany upgrade'u gravela mojego młodego.
Byłem ciekaw w którą stronę to pójdzie.
Poszło w taką, że powiedział że trzeba go wystawić na sprzedaż 🙂

A co do opon to różnica jest chyba taka że mają niskie klocki tak jak w wersji S-Works i mieszankę T2/T5.
Niższe klocki oznaczają gorszą przyczepność i mniejszą wytrzymałość.
Więc pomimo marketingowej ściemy Speca, wydaje się że Pro to bardziej uniwersalna opona, aczkolwiek wolniejsza.
W praktycznych testach opon opublikowanych na stronie Gran Fondo Magazine inna opona Speca, którą lubię, Trigger Pro, była wolniejsza od Pathfinder Pro o 1W.
Więc jak ją upolujesz to też mogę polecić. Mam jedne i drugie. Trigger Pro IMO lepsza na tył, deczko bardziej przyczepna.

Odnośnik do komentarza

No niestety. Za mało gumy w gumie 🙂
Za ochronę przed przebiciami odpowiada wkładka antyprzebiciowa. 
Zwiększa ona opory toczenia ale też zwiększa wytrzymałość.
Zwykle jest stosowana tylko na środku.
Ostatnio już kilka firm, w tym również Spec stosuje ją także na ściankach bocznych.

Z danych z BRR można dobrze je odczytując wyciągnąć pewne wnioski:
Pathfinder TLR 40 Vs Pro 42 vs S-Works 42:
Specialized Pathfinder Pro 2Bliss Ready 42 vs Specialized S-Works Pathfinder 2Bliss Ready 42 vs Specialized Pathfinder TLR 40

TPI:
TLR 60 TPI, Pro i S-Works 120 TPI. Czyli TLR mniej komfortowa i zwykle mniej przyczepna.
Mieszanka:
TLR T2/T5. S-Works T5/T7, Pro Gripton
Waga:
TLR 449, S-Works 438, Pro 573 (zważone przez BRR)
Producent:
TLR Vietnam (więc nowa fabryka), S-Works i Pro Thailand czyli Vittoria Lion Tyres
Szerokość bieżnika:
TLR 39, S-Works 40, Pro 41. Użytkownicy na Reddit raportują że TLR 45 ma 45 mm dopiero na obręczy 25 mm. Na węższych może mieć nawet 42 mm
Wysokość
TLR 35,3 (zastanawiające), S-Works 39,7, Pro 39,6
Wysokość klocka:
TLR 1,5 mm, S-Works 1,2 mm, Pro 2,4 mm
Grubość bieżnika na środku:
TLR 3,1 mm (czyli powinna być odporna na przebicie na środku), S-Works i Pro 2,3 mm
Grubość ścianek bocznych:
TLR 0,95 mm, S-Works 0,80, Pro 0,90
Test przebicia na środku:
TLR 44, S-Works 47, Pro 48
Test przebicia bocznych ścianek:
TLR 13, S-Works 19, Pro 17
Przyczepność na mokrym:
TLR 67, S-Works i Pro 73
Ale te wyniki przyczepności ze stalowego  bębna, którym bym za bardzo nie ufał.

Wnioski?
TLR wydaje się być prawie tak samo odporna na przebicia na środku. Może ma trochę mniej odporną wkładkę antyprzebiciową?
Ale wygląda na to że nie ma wkładki na ściankach bocznych.
A że ma mniej gęsty oplot to może i dlatego takie różnice.
Generalnie oplot 60 TPI powinien być bardziej wytrzymały

Odnośnik do komentarza

Mimo wszystko trochę mnie kusi wersja 40 mm (tylko ta występuje w czarnym kolorze, jasnych boków nie trawię). Niektórzy twierdzą, że pod względem szybkości wręcz miażdży starą wersję Pro, które i tak były dość szybkie, choć BRR tego nie potwierdza. Może je kupię jak będą dostępne czarne, to podzielę się wrażeniami. Wygląda na to, że jeśli chodzi o szerokość to nowa 45 = stara 42, 40=stara 38, a 35=stara 32. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...