michalje Opublikowano wczoraj o 09:21 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:21 Zamówione na innych stronach tarcze 160 i 180 - XTR zaciski i klamki - SLX całość wyszła jakoś niecałe 900zł Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 11:10 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:10 19 godzin temu, Szwedacz napisał(a): IceTechy to nie była kanapka ze stali przekładanej aluminium? Jeśli stal nierdzewna ma współczynnik rozszerzalności cieplnej 17e-6/K, a aluminium 23e-6/K, to po zagrzaniu warstwy będą się rozszerzały w różnym stopniu. W dodatku tarcza nagrzewa się nierównomiernie - im bliżej klocka, tym będzie cieplejsza. Jeśli stal na tarczach się odbarwiła na niebiesko, to dobiliśmy do 540C, jeśli brązowa - to 400C. Gdyby tarcza 160mm się równo nagrzała do 400 stopni, to różnica średnicy pomiędzy warstwą aluminiową, a stalową wynosi prawie 0.4mm, 540 stopni i tarcza 203mm to w przybliżeniu 0.7mm. Jak to ma się nie rozłazić? Producent stworzył sobie takie story, że wkładka alu ma szybko odprowadzać ciepło wydzielane na stalowych powierzchniach roboczych na piastę (poroniony pomysł) albo w przypadku nowszych wypustów od razu rozpraszać (użebrowanie w tarczach IceTech Freeza). W każdym razie pojemność cieplna takiej tarczy jest zbyt mała a odprowadzanie/rozpraszanie ciepła niewystarczające na prawdziwe przygody z jazdą grawitacyjną. Zmieniałem kilka razy rozwalone IceTechy na tarcze pełnostalowe np. Magury albo Avida i zero problemów. Freezy rozwarstwionej jeszcze osobiście nie spotkałem. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 11:11 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:11 17 godzin temu, jajacek napisał(a): Ja to bym na Twoim miejscu spróbował po taniości. I patrzysz czy styka. Jak nie styka to kupisz lepsze tarcze. Shimano DEORE BL-T6000+BR-M6000 Disc Brake Set Disc Brake - Sets | Bike-Discount Zauważ, że to hamulce trekingowe - klamki nie posiadają np. ServoWave. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 11:13 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:13 16 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): Możesz kupić tarcze Galfer albo SwissStop i też będzie ok. Ja się nie znam, ale myślę że ktoś w Shimano jednak to przemyślał. Tysiące ludzi używa tych tarcz na świecie i jakoś nie słychać żeby na każdym kroku komuś tarcze się rozłaziły. Bo żeby rozezłazić tarczę to trzeba umieć 😉 Standardem jest kupowanie różnych rzeczy na wyrost. Te przypadki rozlezienia się tarcz IceTech to tylko w przypadku braku umiejętności hamowania i/lub jazdy w naprawdę ekstremalnych warunkach. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 11:17 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:17 5 godzin temu, jajacek napisał(a): Faktycznie złe podlinkowałem. Wszystkie klamki MTB począwszy od MT500, przez Deore, SLX, XT i XTR mają Servo Wave. Te mają ServoWave: Shimano BL-MT501 Brake Lever left Accessories | Bike-Discount Shimano BL-MT501 Brake Lever right Accessories | Bike-Discount DŹWIGNIA HAMULCA Z OBEJMĄ I-SPEC II Ale po co takie stare klamki jak można nowsze (M6100)? XTRy tylko 4-tłoczkowe mają SW. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 11:30 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:30 18 godzin temu, michalje napisał(a): Kurde Panowie do brzegu. Wychodzi na to, że tarcz z Japonii nie da się (trzeba mieć farta) kupić... Nie mam zamiaru się doktoryzować z czegoś takiego. Z pozornie prostej wymiany hamulców wyszło nie wiadomo co... Porąbane czasy nastały. Jak powiem, że kupię sobie zestaw magury np taki plus tarcze np takie, to będzie dużo gorzej od XT? Magura jest wymagająca (upierdliwe i okresowo konieczne odpowietrzanie). IMHO nie ma sensu. Budżetowo Deore M6100 + tarcze RT-MT800 (chyba są jeszcze tylko japońskie). Jak chcesz drożej (niekoniecznie lepiej) to SLX lub XT + te same tarcze. 5 godzin temu, jajacek napisał(a): Jeździłem tak bardzo długo bez żadnego problemu, nie wiedząc, że nie jest to kompatybilny zestaw. Oczywiście że lepiej byłoby zmienić zaciski. Klocki zużywają zewnętrzną część tarczy. Ale hamowanie było znakomite. Tarcze przecież nie muszą być Shimano. Spodziewam się że tanie tarcze Tektro będą hamować dużo lepiej niż tarcze Deore. Owszem, ale etyka raczej nakazuje unikać polecania niekompatybilnych elementów (klocek Wide + tarcza Narrow), szczególnie w przypadku układu hamulcowego. Unikniemy wtedy tego: lub tego: ...co może implikować bolesne konsekwencje. 3 godziny temu, Veriv napisał(a): minimalne jak minimalne, między XTR a SLX jest 0.5s hamowania to w to 0.5s przejedziesz z 2-3m. Dalej będzie to bardzo krótka droga hamowania, raczej na tyle krótka że nieplanowane stoppie na płaskim czy nieplanowany uślizg koła jest realny. @kryptoszosowiec fakt ze chyba organiczne klocki mocniej pylą, ale okresowe czyszczenie tarczy nie zaszkodzi. Z czasem ta tarcza robi sie ostra po obu stronach. Zawsze mozna po prostu wpakować większą tarczę i to znacznie wpłynie na drogę hamowania. Kolejne 2-3m, więc też nie warto przesadzać Właściwie wszystkie testy hamulców jakie znam były przeprowadzane na komplecie - tzn. hamulce XTR + tarcze XTR itd. Kiedyś podpytywałem jednego człeka, który robił testy dla BikeMagazin.de i twierdził, że gdyby robić testy różnych hamulców Deore, SLX i XT na tych samych, każdorazowo świeżych tarczach i tych samych klockach to różnice wynikałyby jedynie z błędu pomiarowego i ew. ustawieniu samej klamki (bo ServoWave działa nieliniowo więc odległość klamki od gripa i punkt dotknięcia klocków do tarczy jest istotny). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 13:26 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:26 2 godziny temu, mike21 napisał(a): Ale po co takie stare klamki jak można nowsze (M6100)? Mam nieodparte wrażenie że są to dokładnie identyczne klamki jak MT500 tylko bez napisu Deore. Ale nie rozbierałem więc się mogę mylić. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 13:29 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:29 MT5xx to nie są starsze klamki, tylko pozagrupowe. Zestaw to taki dziwny mix klamek z poziomu Deore, przewodu BH-59 o ile pamiętam i zacisków pod klocki Wide. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 14:04 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 14:04 19 minut temu, jajacek napisał(a): Mam nieodparte wrażenie że są to dokładnie identyczne klamki jak MT500 tylko bez napisu Deore. Ale nie rozbierałem więc się mogę mylić. 17 minut temu, kryptoszosowiec napisał(a): MT5xx to nie są starsze klamki, tylko pozagrupowe. Zestaw to taki dziwny mix klamek z poziomu Deore, przewodu BH-59 o ile pamiętam i zacisków pod klocki Wide. Panowie, to są dokładnie klamki BL-M6000 ze zmienionym napisem na zbiorniczku - czyli jest to stare Deore. W stosunku do współczesnych BL-M6100 różnica polega na innym designie obejmy i kompatybilności z manetkami z montażem bezpośrednim (stare - martwy i-spec II, nowe - i-spec EV, który daje szerszy zakres regulacji manetki w stosunku do klamki niż w przypadku obejmy). Ale też współczesne manetki na obejmę lepiej dogadują się ze współczesnymi klamkami bo również mają przesuniętą obejmę w stosunku do starych manetek. Jesli więc tylko mamy manetkę nową (druga cyfra.w oznaczeniu 1 lub 2) to korzystniej wychodzą klamki współczesne. Cena praktycznie ta sama. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 15:54 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 15:54 Tak sądziłem, że to Deore bez napisu Deore. Natomiast kompletnie nie rozkminiam tych standardów obejm 🙂 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 21 godzin temu Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu Jutro poszukam jakichś szpejów co by zilustrować temat. Odnośnik do komentarza
michalje Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Tak z ciekawości kolega wczoraj dał mi do moich hamulców klocki galfer czerwone bo mu zalegały jak zmienił rower. Tarcz nie zmieniałem. No i moje hamulce zyskały zupełnie inny charakter, działają, hamują i nie są "gumowate, plastyczne (ciężko opisać)". Jednak, jak pisałem wcześniej, nowe hamulce, tarcze już zamówione, więc zetrę sobie na spokojnie to co mam przez zimę i na wiosnę wymienię. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu A jakie miałeś klocki wcześniej? Podstawowe, żywiczne Shimano właśnie dają efekt jakby klocek był z gumy. Półmetaliczne jakiejkolwiek firmy, poprawiają znacznie sytuację. O ile w szosie mam oryginalne klocki Shimano i są przyzwoite, o tyle w MTB zawsze wymieniałem je na coś innego, bo nie dało się na tym jeździć. Tylko prawdę mówiąc, nie jestem w 100% pewny czy w klockach szosowych i MTB jest użyta ta sama mieszanka w klockach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Miałem i Shimano żywiczne i Jagwire i nie widziałem żadnej różnicy w hamowaniu w hamulcach XT. Klocki żywiczne są cichsze. Zauważcie że w podlinkowanych testach klocki żywiczne firmy Sinter spisały się znakomicie. No i jak rozumiem klocki żywiczne będą łagodniejsze dla tarcz. I zapewne dadzą lepszą modulację. @kryptoszosowiec Podobnie jak Ty jeżdżę na żółtych SwissStop w szosie. Bo nie są tak agresywne jak czarne. Natomiast hamulce MT400 i MT200 mają mniejsze tłoczki niż wyższe modele. Nie znam się na fizyce ale to zmienia z pewnością siłę hamowania. Są to tłoczki żywiczne podczas gdy w SLX i XT ceramiczne. Kolega @Szwedacz zapewne będzie miał pomysł jak to wpływa i dlaczego. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Być może hamulce XT są na tyle mocne w porównaniu do niskich modeli, że tam klocki żywiczne Shimano są ok. Przy hamulcach o niskiej sile hamowania, każda zmiana daje zauważalny efekt. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się