Skocz do zawartości

Tylna piasta - cicha?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam rower Trek Procaliber 9.6 2 generacji i chciałbym wymienić "tył" na cichszy. Aktualnie, podczas jazdy "na luzie" głośno tyrkocze i słychać mnie na długo zanim przyjadę. Czytałem, że dobre piasty muszą być głośne bo mają jakiś niby lepszy system przekładek

Posiadam:

 

Bontrager ze stopu aluminium, uszczelniane łożyska, na 6 śrub, Rapid Drive 108, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm

 

Moje pytanie brzmi, co bym mógł kupić droższego, lepszego ale cichszego? Czy to jest kwestia piasty czy bębenka? Muszę wymieniać całość?. Generalnie nei chciałbym się przesiadać na coś z niższej półki

Odnośnik do komentarza
Witam,
posiadam rower Trek Procaliber 9.6 2 generacji i chciałbym wymienić "tył" na cichszy. Aktualnie, podczas jazdy "na luzie" głośno tyrkocze i słychać mnie na długo zanim przyjadę. Czytałem, że dobre piasty muszą być głośne bo mają jakiś niby lepszy system przekładek
Posiadam:
  Bontrager ze stopu aluminium, uszczelniane łożyska, na 6 śrub, Rapid Drive 108, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm
 
Moje pytanie brzmi, co bym mógł kupić droższego, lepszego ale cichszego? Czy to jest kwestia piasty czy bębenka? Muszę wymieniać całość?. Generalnie nei chciałbym się przesiadać na coś z niższej półki
Zdejmij bębenek, dołóż smaru i będzie cicho
Odnośnik do komentarza

20g smaru na bębenek?

Wiesz że są różne smary, również takie które są mega lepkie?

Czasami lepiej nie doradzać.

Do autora:

Ten typ tak ma i już. Można odgiąć delikatnie sprężynkę lub dołożyć NIECO więcej DEDYKOWANEGO smaru, ale nie zmieni to praktycznie nic. Numer ze sprężynką jest ryzykowny.

Polecam zacząć używać rower zgodnie z przeznaczeniem, to dzwięk bębenka nie będzie problemem 😉

 

 

Odnośnik do komentarza
20g smaru na bębenek?
Wiesz że są różne smary, również takie które są mega lepkie?
Czasami lepiej nie doradzać.
Do autora:
Ten typ tak ma i już. Można odgiąć delikatnie sprężynkę lub dołożyć NIECO więcej DEDYKOWANEGO smaru, ale nie zmieni to praktycznie nic. Numer ze sprężynką jest ryzykowny.
Polecam zacząć używać rower zgodnie z przeznaczeniem, to dzwięk bębenka nie będzie problemem
 
 
Na prawdę wystarczy dołożyć smaru, bez względu na to czy masz Ratchet czy pieski.
Dla pewności i spokojnego sumienia napiszę - jeśli nigdy nie rozbierałeś piasty rowerowej i jesteś antytalentem technicznym - zanieś koło do serwisu.

Można sobie zobaczyć/posłuchać efekt dołożenia smaru

youtube.com/shorts/v_ULeAhXKPE?si=ycZEt5nn2vQk1FtL
Odnośnik do komentarza

Takie głośne zębatki traktuje jako uszkodzone. Rzęzi jak "stary diesel". 😉 Jedziesz o 5-6 rano przez jakieś osiedle lub itp. i na luzie trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, aż echo niesie i spać nie daje. 😉 Fakt, mały plusik, że słychać, że ktoś nadjeżdża. Jednak do stałej jazdy, dla mnie, nie do przyjęcia. To musi ładnie cichutko terkotać, albo prawie wcale. Jak dany producent chce, żeby była super-hiper, to niech jednocześnie odpowiednio wycisza, a jak jest to widać, a właściwie słychać.

A w ramach wątku, to chyba wymiana całego koła. Jeśli się da. Przeplatanie całej zębatki z piastą, to raczej grubsza robota.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...