manieksl Opublikowano Poniedziałek o 05:00 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:00 Witam, posiadam rower Trek Procaliber 9.6 2 generacji i chciałbym wymienić "tył" na cichszy. Aktualnie, podczas jazdy "na luzie" głośno tyrkocze i słychać mnie na długo zanim przyjadę. Czytałem, że dobre piasty muszą być głośne bo mają jakiś niby lepszy system przekładek Posiadam: Bontrager ze stopu aluminium, uszczelniane łożyska, na 6 śrub, Rapid Drive 108, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm Moje pytanie brzmi, co bym mógł kupić droższego, lepszego ale cichszego? Czy to jest kwestia piasty czy bębenka? Muszę wymieniać całość?. Generalnie nei chciałbym się przesiadać na coś z niższej półki Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Poniedziałek o 05:02 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:02 Witam, posiadam rower Trek Procaliber 9.6 2 generacji i chciałbym wymienić "tył" na cichszy. Aktualnie, podczas jazdy "na luzie" głośno tyrkocze i słychać mnie na długo zanim przyjadę. Czytałem, że dobre piasty muszą być głośne bo mają jakiś niby lepszy system przekładek Posiadam: Bontrager ze stopu aluminium, uszczelniane łożyska, na 6 śrub, Rapid Drive 108, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm Moje pytanie brzmi, co bym mógł kupić droższego, lepszego ale cichszego? Czy to jest kwestia piasty czy bębenka? Muszę wymieniać całość?. Generalnie nei chciałbym się przesiadać na coś z niższej półki Zdejmij bębenek, dołóż smaru i będzie cicho Odnośnik do komentarza
manieksl Opublikowano Poniedziałek o 05:03 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:03 ale ona fabrycznie od samego początku jest bardzo głośna... niektózy moi koledzy mają rowery z wyższej półki i też zamiast cichego tyrkania jest takie dość głośne h ttps://www.youtube.com/shorts/8ckZPnIMv-8 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Poniedziałek o 05:05 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:05 A co to ma do rzeczy, dołóż smaru, będzie ciszej. Odnośnik do komentarza
manieksl Opublikowano Poniedziałek o 05:11 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:11 7 minut temu, liftlodz napisał(a): A co to ma do rzeczy, dołóż smaru, będzie ciszej. nie wiem ale nie sądzę, ze tutaj dołożono smaru: h ttps://www.youtube.com/watch?v=otUJ6kjaZYA a jest zupełnie inny komfort dźwięku. Ale ok, spróbuję od smaru, dzieki Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano Poniedziałek o 14:38 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 14:38 9 godzin temu, liftlodz napisał(a): A co to ma do rzeczy, dołóż smaru, będzie ciszej. Z tego co widzę, to jest normalny bębenek z "pieskami". Wyczyścisz autorowi potem bębenek ze smaru który je sklei, przez co autor straci napęd dzięki Twojej radzie? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Poniedziałek o 14:44 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 14:44 No nie pomyślałem że ktoś tam nawalić może aż tyle smaru. Doprecyzuję więc.Dołóż max 20g smaru. Będzie ciszej. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano Poniedziałek o 14:50 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 14:50 20g smaru na bębenek? Wiesz że są różne smary, również takie które są mega lepkie? Czasami lepiej nie doradzać. Do autora: Ten typ tak ma i już. Można odgiąć delikatnie sprężynkę lub dołożyć NIECO więcej DEDYKOWANEGO smaru, ale nie zmieni to praktycznie nic. Numer ze sprężynką jest ryzykowny. Polecam zacząć używać rower zgodnie z przeznaczeniem, to dzwięk bębenka nie będzie problemem 😉 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano wczoraj o 07:32 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 07:32 20g smaru na bębenek? Wiesz że są różne smary, również takie które są mega lepkie? Czasami lepiej nie doradzać. Do autora: Ten typ tak ma i już. Można odgiąć delikatnie sprężynkę lub dołożyć NIECO więcej DEDYKOWANEGO smaru, ale nie zmieni to praktycznie nic. Numer ze sprężynką jest ryzykowny. Polecam zacząć używać rower zgodnie z przeznaczeniem, to dzwięk bębenka nie będzie problemem Na prawdę wystarczy dołożyć smaru, bez względu na to czy masz Ratchet czy pieski. Dla pewności i spokojnego sumienia napiszę - jeśli nigdy nie rozbierałeś piasty rowerowej i jesteś antytalentem technicznym - zanieś koło do serwisu. Można sobie zobaczyć/posłuchać efekt dołożenia smaruyoutube.com/shorts/v_ULeAhXKPE?si=ycZEt5nn2vQk1FtL Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano wczoraj o 09:57 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:57 Takie głośne zębatki traktuje jako uszkodzone. Rzęzi jak "stary diesel". 😉 Jedziesz o 5-6 rano przez jakieś osiedle lub itp. i na luzie trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, aż echo niesie i spać nie daje. 😉 Fakt, mały plusik, że słychać, że ktoś nadjeżdża. Jednak do stałej jazdy, dla mnie, nie do przyjęcia. To musi ładnie cichutko terkotać, albo prawie wcale. Jak dany producent chce, żeby była super-hiper, to niech jednocześnie odpowiednio wycisza, a jak jest to widać, a właściwie słychać. A w ramach wątku, to chyba wymiana całego koła. Jeśli się da. Przeplatanie całej zębatki z piastą, to raczej grubsza robota. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się