APZ Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu A najlepiej nie kombinować. Ciężko zrobić rower, aby był tym jedynym, do wszystkiego. Tym moim potworem (MTB full prawie zrobiony na trekking) dużo jeździłem, również po mieście. Ale dokupiłem szosę endurance, to wycieczek po równym i twardym. I jest OK. Mam nadzieję, że taki zestaw mi całkowicie wystarczy. Oparłem się grawelowemu markietingowi i używam: MTB + szosa (jej opony 32 mm pozwalają na sporadyczne przejazdy po szutrach i dobrej jakości ścieżkach leśnych). W obu rowerach poziom siodełka mam prawie taki sam jak wysokość kierownicy (uchwytu). Czyli jeszcze nie trekking i już nie MTB (szosa). 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu W szosie endurance testuję ostatnio - 8 cm. Została mi już tylko jedna podkładka 1 cm. Ja się wezmę za ćwiczenia to może i ją wyjmę 🙂 W MTB mam - 4 cm. I zostało 2 cm podkładek. W gravelu-bułkowiezie do jazdy po mieście mam -2 cm i raser bar. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu A tutaj: mostek "normalny", fabryczny, ale kierownica wygięta. Lepiej. Mostek regulowwny skracał ramię siły, skręcającej przednie kołoWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu A najlepiej nie kombinować. Ciężko zrobić rower, aby był tym jedynym, do wszystkiego. Tym moim potworem (MTB full prawie zrobiony na trekking) dużo jeździłem, również po mieście. Ale dokupiłem szosę endurance, to wycieczek po równym i twardym. I jest OK. Mam nadzieję, że taki zestaw mi całkowicie wystarczy. Oparłem się grawelowemu markietingowi i używam: MTB + szosa (jej opony 32 mm pozwalają na sporadyczne przejazdy po szutrach i dobrej jakości ścieżkach leśnych). W obu rowerach poziom siodełka mam prawie taki sam jak wysokość kierownicy (uchwytu). Czyli jeszcze nie trekking i już nie MTB (szosa). Trek Domane SL 4 Gen 4?Jak ogarnę MTB to zamierzam to kupić, pewnie w okolicy 2026.Biale rowery są piękne.Tak, ciężko jest zrobić rower do wszystkiego. Wystarczyła by natomiast dobra wola producenta, by wypuścić lekki, rekreacyjny model MTB z dziurkami na bagażnik i nóżkę, bostami, sztywnymi osiami, supportem gwintowanym i oczywiście napędem (możliwością) 2x :) Ale to przekracza możliwości dzisiejszego przemysłu rowerowego. Chyba że o czymś nie wiem. Ale chyba nie chcę wiedzieć, bo już wybrałem rower dla siebie ;) (Nie, Procaliber i Canyon nie kwalifikują się do mojej wizji, jedynie ewentualnie Trail SL, ale skończyli produkcję. I te rowery mają nie do końca rekreacyjną pozycję) Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 30 minut temu, krix napisał(a): Trek Domane SL 4 Gen 4? AL 4 gen 4. Zaraz po moim zakupie, obniżyli cenę z prawie 8k do 6.7k. A mówią, że wszystko drożeje... 😉 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu AL 4 gen 4. Zaraz po moim zakupie, obniżyli cenę z prawie 8k do 6.7k. A mówią, że wszystko drożeje... Oj :( przykro mi.Jeśli cię to pocieszy to ja rok temu miałem taką glebę finansową, że nawet nie wchodziłem na Forum przez cały sezon i właśnie wtedy był dostępny Chisel za ca. 3k ;) Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu 3 godziny temu, jajacek napisał(a): to niebezpieczne rozwiązanie. Natomiast wielu sobie z tego nie zdaje sprawę to raz. A dwa że nie wiedzą że można kupić kierownicę typu raiser bar. Ciekawostka: będąc całkowicie zielonym w temacie, zapytałem w sklepie/serwisie co by zrobić, abym miał w MTB bardziej rekreacyjną pozycję. No i facet, zamiast podsunąć pomysł wymiany kierownicy, sprzedał mi regulowany mostek gigant. Bo pewnie takie mostki miał na stanie, a kierownic nie... Okazuje się, że tego typu propozycje nie są rzadkie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Oczywiście. Dużo ludzi nie chce jeździć w mocno ugiętej, sportowej pozycji bo ich bolą kręgosłupy. Czy to piersiowe czy to lędźwiowe. I nie jest to dla nich komfortowe. To samo dotyczy rowerów szosowych. Wciska się klientom szosy race a potem nie są w stanie na nich jeździć i się zaczyna jakieś druciarstwo. Podczas gdy większość powinna mieć szosy endurance. Tak naprawdę sklepy i producenci powinni być zobowiązani do informowania jaki rower ma charakter. Czy sportowy, czy rekreacyjny. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się