Skocz do zawartości

MTB? Do 2-3k PLN z Polski.


Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma mozliwosci "wrzucic sztywne osie" do roweru, ktory ich nie ma. A jesli ich nie ma to nawet jak kupimy z przodu amortyzator pod sztywna os, to bedzie to wymagalo zakupu innego kola z piasta pod sztwna os.

Czy ktos potrzebuje bagaznik to sliski temat. Jest on potrzebny praktycznie tylko jak chcemy jezdzic z sakwami. Kupilem sakwy rowerowe Ortlieb i uzylem ich raz. Podobnie i namiotu.  Sakwy i namioty namioty to zupelnie nie moja bajka. Nie lubie jezdzic jak mucha w smole, objuczony jak wielblad. Na weekendowy wypad w pelni wystarczajaca dla chlopa latem jest torba bikepackingowa 13 litro i dwie mniejsze torby ramowe. 

Bergamont to firma corka Scotta. Ten Revox 7 do rekreacji jest w porzadku, tylko wymaga wymiany spowalniaczy na hamulce.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Nie ma mozliwosci "wrzucic sztywne osie" do roweru, ktory ich nie ma. A jesli ich nie ma to nawet jak kupimy z przodu amortyzator pod sztywna os, to bedzie to wymagalo zakupu innego kola z piasta pod sztwna os.

Czy ktos potrzebuje bagaznik to sliski temat. Jest on potrzebny praktycznie tylko jak chcemy jezdzic z sakwami. Kupilem sakwy rowerowe Ortlieb i uzylem ich raz. Podobnie i namiotu.  Sakwy i namioty namioty to zupelnie nie moja bajka. Nie lubie jezdzic jak mucha w smole, objuczony jak wielblad. Na weekendowy wypad w pelni wystarczajaca dla chlopa latem jest torba bikepackingowa 13 litro i dwie mniejsze torby ramowe. 

Bergamont to firma corka Scotta. Ten Revox 7 do rekreacji jest w porzadku, tylko wymaga wymiany spowalniaczy na hamulce.

Z tego co widzę to są tam te same hamulce co w EXPL 540. Gdybym się na niego zdecydował i hamulce byłyby do dupy to wystarczy zmienić tłoczki, czy trzeba cały komplet razem z tarczą? Na co ew. mógłbym je zmienić co nie będzie warte połowy roweru?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Mysteques napisał(a):

Z tego co widzę to są tam te same hamulce co w EXPL 540. Gdybym się na niego zdecydował i hamulce byłyby do dupy to wystarczy zmienić tłoczki, czy trzeba cały komplet razem z tarczą? Na co ew. mógłbym je zmienić co nie będzie warte połowy roweru?

Dopóki będą to zaciski kompatybline z szerszymi klockami Shimano, tarcze mogą zostać. Ale na początku sobie dotrzyj te i potem zobacz czy ci wystarczają. Z przodu jest tarcza 180, na płaskopolskę swobodnie powinno styknąć. Jak będziesz chciał podnieć siłę hamowania, to możesz ew wrzucić większą tarczę. Wymiana tarczy będzie tańsza niż zmiana hamulców. Mając zaciski 400ki i obie tarcze 160mm RT-10 spokojnie byłem w stanie dorzucić na rower i w plecak pod 15kg bagażu (a ważę podobnie jak ty) i spokojnie się nie zabić w górach. Nie wiem jaka różnica między 400 i 200 jest, więc tu się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, jajacek napisał(a):

Dobre hamulce zaczynaja sie od Deore

Czyli w tej kwocie raczej ich na rowerze nie znajdę ? Wielkie dzięki za pomoc wszystkim.

Przejadę się EXPL 540 i wezmę albo jego albo Revoxa, który bardziej siedzi mi wizualnie i przełożeniowo. 

Ta wysoka seria Cuesa z tego co czytam dla zwykłego zjadacza chleba jak ja powinna być okej, tak samo QR bo raczej ciężkich terenów/zjazdów też nie planuję w najbliższej przyszłości uskuteczniać.

Jak hamulce po rozjeżdżeniu ich będą tragiczne to najwyżej poszukam tutaj dalszej pomocy od was ? 

Czy te amortyzatory powietrzne trzeba zabezpieczyć jakimś olejem i napompować pod swoją wagę czy z fabryki powinny być mniej więcej przygotowane?

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Greg29 napisał(a):

Wypadałoby zrobić serwis zerowy i trzeba napompować pod swoją wagę 

Z serwisem zerowym może być ciężko ale pewnie jakiś serwis w okolicy byłby w stanie mi go ew. podpompować. Oni wiedzą ile barów na daną wagę nabijać? Jest gdzieś taka rozpiska?

Odnośnik do komentarza

Z praktyki kolegi mechanika prawie każdy amor ma przyoszczędzoną ilość oleju, niektóre są byle jak złożone, niektóre mają w środku opiłki metalu. Nikt tego nie weryfikuje przy montażu. Służy temu właśnie serwis zerowy.
Ile pompować pod jaką wagę jest napisane na amorze. Pompka do amora dobrej jakości kosztuje 129 zł w Decathlonie.
Cues z dochodzącym mnie słuchów to napęd byle jaki ale żywotny. Przykładowa korba 2x do niego waży 1,5 kg. Czyli z grubsza dwa razy tyle co Deore czy SLX.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, jajacek napisał(a):

Z praktyki kolegi mechanika prawie każdy amor ma przyoszczędzoną ilość oleju, niektóre są byle jak złożone, niektóre mają w środku opiłki metalu. Nikt tego nie weryfikuje przy montażu. Służy temu właśnie serwis zerowy.
Ile pompować pod jaką wagę jest napisane na amorze. Pompka do amora dobrej jakości kosztuje 129 zł w Decathlonie.
Cues z dochodzącym mnie słuchów to napęd byle jaki ale żywotny. Przykładowa korba 2x do niego waży 1,5 kg. Czyli z grubsza dwa razy tyle co Deore czy SLX.

Tylko pytanie czy jakiś serwis w moim małym miasteczku (populacja około 40k) będzie w stanie się tym sensownie zająć, a nie wezmą kasę i nic nie zrobią ? Sam nie chcę się podejmować, nie mam oleju, sprzętu i odwagi na taką zabawę na nowym rowerze.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, jajacek napisał(a):

Ten gość, którego kanał subskrybuję ocenia Cues bardzo pozytywnie:
Shimano CUES Long Term Review - 2 Years of Trail Lovin' - U6000 11 Speed 11-50T Groupset

Podaje też pomysły jak go usprawnić lub odchudzić.
Narzekania słyszałem od paru mechaników i użytkowników. Czas je zweryfikuje.

 

Właśnie czytałem też, że to świetny napęd dla zwykłego zjadacza chleba jak ja. Jest wytrzymały, stosunkowo tani i raczej dosyć prosty w wymianie/modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Pojeździłem trochę na rockriderze, ale jednak wybrałem ten, który bardziej mi się podobał, czyli Bergamont. Przyszedł praktycznie całkowicie złożony, musiałem założyć przednie koło i mostek z kierownicą.

Wydaje mi się, że przedni zacisk lekko obciera w jednym momencie tarczy - możliwe, że muszę ją przeprostować lub spróbować lepiej wyregulować zacisk.

Natomiast mam lekki problem z jazdą bez trzymania kierownicy. Zawsze jeździłem tak przez chwilę żeby np. zdjąć bluzę lub się napić. Teraz rower zauważalnie znosi w prawo gdy tylko puszczę kierownicę.

Trochę poczytałem i podobno może być to spowodowane zbyt mocnym skręceniem sterów. Chodzi tutaj o sam mostek czy kapsel? Bo nie ukrywam, że dokręciłem go sporo mocniej niż przyszedł z fabryki.

Odnośnik do komentarza

Stery to jedno a drugie to dlugosc mostka. U mnie rower z mostkiem 60 mm byl totalnie niestabilny. Teraz mam 75 i jest jako tako. Niestety dluszy mostek to gorsza skretnosc w terenie. Wiec trzeba znalezc jakas rownowage. Przy 60 mm uciekalo mi tez przednie kolo na podjazdach. 75-80 wydaje mi sie optymalny.

Co do sterow to odkrecasz sruby mostka i poluzowujesz kapsel sterow. Dokrecasz tak zeby nie bylo zadnej przerwy miedzy rama i podkladka zakrywajaca stery. Krecisz kiera i patrzysz czy nie ma oporow. Nastepnie dokrecasz sruby mostka.

Odnośnik do komentarza
Teraz, jajacek napisał(a):

Stery to jedno a drugie to dlugosc mostka. U mnie rower z mostkiem 60 mm byl totalnie niestabilny. Teraz mam 75 i jest jako tako. Niestety dluszy mostek to gorsza skretnisc w terenie. Wiec trzeba znalezc jakas rownowage. Przy 60 mm uciekalo mi tez przedniebkolo na podjazdach. 75-89 wydaje mi sie optymalny.

Co do sterow to odkrecasz sruby mostka i poluzowujesz kapsel sterow. Dokrecasz tak zeby nie bylo zadnej przerwy miedzy rama i podkkladka zakrywajaca stery. Krecisz kiera i patrzysz czy nie ma oporow. Nastepnie dokrecasz sruby mostka.

Mostek wydaje mi się, że jest dosyć krótki, zmierzę go po pracy i odkręce kapsel i mostek i dokręce go ponownie tak jak mówisz, mam nadzieję że to to. Dodatkowo, mam teraz jakieś kenda booster 29x2,4. Chciałem założyć troche szybsze opony. Coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/?v_Id=97601 29x2.0 podejdzie? Czy muszę zwrócić szczególną uwagę na szerokość felgi?

Odnośnik do komentarza

Nie znam podlinkowanych opon. Sprawdzone szybkie opony to Continental Race King, na którym sam jeżdżę. Nadają się i na asfalt, szutry i na las.

Takie najlepiej:
Opona CONTINENTAL Race King ShieldWall | CentrumRowerowe.pl
A od biedy takie:
Opona CONTINENTAL Race King | CentrumRowerowe.pl

Jak wchodziły 2,4 cale to nie ma problemu żeby weszły 2 cale. 
To że opona nie ma większych klocków nie znaczy że będzie szybsza. Zależy to od użytej mieszanki.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...