Skocz do zawartości

Jaki rower byście kupil? Stevens Prestige vs Canondale Topstone 2


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, razy już mi bardzo pomogliście więc próbuję znowu. Mam dylemat. Chcę sobie sprawić gravela. Musi być Alu bo chcę bagażnik i sakwy. Mam do wyboru

Canondale Topstone 2  w cenie ok 6200 zł

https://thirtythree.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Topstone-2-Olive-Green/4943

Lub

Stevens Prestige w cenie ok 5000 zł

https://immotion.pl/rowery-gravel/3462-rower-gravel-stevens-prestige-2023.html?srsltid=AfmBOooey4bBkIRo5085IO95H8t_aQy4rfDhckVxpuG2x8qYxBoLLQVK

Oba rowery nowe. Stevens ma lepszy osprzet i jest tańszy ale Canondale ma wiedelec karbonowy. Może ktoś tu ma jakieś doświadczenie z tym topstone, bo stevensy są spoko ale może te ramy Canondale są dużo lepsze i maja lepszą geometrię. Dajcie znać co myślicie jesli maci chwilę. Pozdro i z góry dzięki

Darek

 

Odnośnik do komentarza

Oba niestety mają niepełną grupę napędową bo oba mają korby FSA. Na plus w Stevensie lepszy napęd bo 2x11 ale na minus, i to duży minus aluminiowy widelec. Dopytaj też o osie w Stevensie bo mieli oni standard z mtb a nie z graweli - nie ma to wpływu na jazdę ale jakbyś kiedyś chciał wymieniać koła to musisz być tego świadomy. W Cannondalach znowuż jest/był jakiś myk z niesymetrycznym zaplotem tylnego koła - też nie ma to wpływu na jazdę ale trzeba mieć tego świadomość jakby się chciało/musiało wymienić koło. Też dopytaj o to. 

Podsumowując, ze względu na karbonowy widelec wybrałbym Cannondale.

A może Fuji Jari 1.1? Aluminiowy, napęd 2x11 (niestety też z korbą FSA), karbonowy widelec, dużo mocowań pod sakwy. Fajna wyprawówka, którą można dorwać poniżej 6 tys. zł

 

Odnośnik do komentarza

Każda rama z alu 6061 na której jeździłem była nędzna i ciężka. Taką ma Stevens. Żaden szanujący się producent nie sprzedaje rowerów z aluminiowym widelcem. Chyba że w marketówkach.
Kolega mechanik co miał Topstone alu chwalił ramę.
Ta korba FSA jest nędzna, koła są nędzne. Reszta jest ok. Nie wiem za co tu trzeba zapłacić 9k. Chyba za hasło gravel+Cannondale. GRX 400 jest ok. Z grubsza to samo co Tiagra. GRX jest przereklamowany co było widać na Gravel World Championships. Prawie nikt nie jechał na grupach gravelowych tylko na szosowych. Oczywiście korba 46x30 lub podobna daje miększe i zwykle pożądane przez amatorów przełożenia.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...