darek8888 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Hej. Czy to jest okazja cenowa i czy przy wzroście 182 dlugosc wew. nogi 85 i waga 73 rozmiary ram będą odpowiednie? https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-PROCALIBER-9.8-2022-Radioactive-Red-to-Cobra-Blood-Fade/8903 https://2kola.pasaz24.pl/product/Rower-Scott-Scale-RC-Team-L-290166010-03-s116930?CategoryId=230123&OfferPage=2&ProductsOrderBy=ProductOrderByPriceDesc& Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Czy ja wiem czy taka okazja...W podobnej cenie masz:https://www.biker-boarder.de/cannondale/3043553.htmlCo do rozmiaru to tu bym Lke brał... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Nie wiem po co zakładać nowy wątek ale ok. Procaliber 9.8 jest tu cholernie dobrze skonfigurowany. Dostajesz wyścigowy amor Fox Perfomance StepCast. Mój waży 1470 gramów, Reba ważyła 1630. Dostajesz nowoczesne obręcze 30 mm wewnętrznie w porównaniu do 22,5 poprzednio. One są oczywiście trochę cieższe. Dostajesz karbonową, zakładam, że lekką korbę. Dostajesz zintegrowany karbonowy kokpit. Dostajesz lepszy o jedną klasę, napęd Shimano XT. Dostajesz trzy klasy lepsze hamulce, Shimano XT z dużo lepszymi tarczami. Przy 183 wzrostu potrzebujesz rower w rozmiarze 19-20 cali, zwykle będzie to L W Scott Foil RC dostajesz: Wyścigowy amor RockShox SID Bardzo dobry napęd Shimano XT Bardzo dobre hamulce Shimano XT Trochę gorsza, aluminiowa korba XT Aluminiowa kierownica i mostek Sztyca nie ma opisu materiału, zakładam że aluminiowa Aluminiowe koła Syncross Silverton 2.0 Z tych dwóch rowerów Trek jest lepszy o kawał. Karbonowe koła w nim zastosowane wraz z gwarancją 100% Crash Protection należy wycenić na jakieś 1000 Euro. Do tego karbonowy kokpit wart ponad 1000 zł, karbonowa sztyca, lepsza korba. Z grubsza licząc Trek jest o jakieś 6000 zł lepszy od tego Scotta. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 20 minut temu, Cajtek78 napisał(a): https://www.biker-boarder.de/cannondale/3043553.html Specjaliści twierdzą że to amor dla bogatych ludzi. Wszystko kosztuje przy nim razy dwa. Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Specjaliści twierdzą że to amor dla bogatych ludzi. Wszystko kosztuje przy nim razy dwa. Zgadza się, to był tylko przyklad przeceny, bo autor pytał czy to okazyjna cena...Ja bym szukał roweru za granicą, bo tam są okazyjne ceny, u nas bieda z przecemami... Za bogatym narodem jesteśmy Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Tu się z Tobą zgadzam. Ale porządny rower na karbonowych kołach nawet w Niemczech poniżej 3000 Euro to chyba się nie znajdzie. I muszę powiedzieć że ten Trek ma świetny stosunek jakości do ceny. No i co gwarancja w PL to w PL. A Trek co by nie mówić raczej jest znany z proklienckiego podejścia w kwestiach gwarancyjnych. Osobiście chciałbym mieć koła karbonowe które mógłbym katować i wiedzieć że jak pęknie obręcz to mi wymienią. Taką gwarancję daje kilku producentów na krzyż. Jeszcze Reserve i Enve z tych co kojarzę. Na wyścigi jest to świetna opcja. Nie kupuję takich z obawy że je załatwię i cały czas siedzę na aluminiakach. Odnośnik do komentarza
Cajtek78 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia O gwarancję bym się nie martwił, obowiązuje przeważnie międzynarodowa jak kupujesz za granicą. Tu masz fajna cenę za Treka:https://evolutionbikes.it/products/trek-procaliber-9-7-taglia-m-l-usata?_pos=1&_sid=78ff66234&_ss=rPS. Ja właśnie kupiłem mój wymarzony rower szosowy... Sprzedałem TCR kupionego na promocji w tamtym roku i kupiłem Bianke...https://jonito.com/eng/bikes/bianchi-specialissima-comp-105-di2-xl-57-celeste-ck16-graphite-744275 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Trek z pewnością nie, po co Ci rower modelowo 2022 w 2025r za 14k. Nowy to zupełnie nowy model https://goodsport.pl/rowery/gorskie/mtb-xc/trek-procaliber-96-gen-3-2025/?srsltid=AfmBOopE4t0HfpvKi2AbM0IlZ9GMgFHeNG7PbtYNrxHhwE9b5HWUIjoB 3k taniej,imho lepsza inwestycja. Bardziej rozwojowa. A na zakupie nowego roweru z 2022 za taką cenę mozesz tylko grubo stracić bo obniżka 30% do ceny katalogowej(14k vs 20k) za rower z 2022 jest zbyt płytka. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia @Five a nie powinno byc odwrotnie? 17 letni syn na hardtailu, Ty na fullu? By wytrzymac wpierdziel na hardtailu trzeba miec sprawność i wagę 17latka... Kupił bym bez wahania fulla, za 8k coś dorwiesz. Może wtedy przekonasz się do jeżdżenia w góry. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia @Five Ale po co wpierniczyles sie czlowiekowi w watek skoro masz zupelnie inne zalozenia cenowe i szukasz kompletnie inny typ roweru? Skasuj prosze swoj komentarz i otworz swoj watek. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia @Veriv Przeciez to kompletna bzdura co piszesz. Czlowiek ma okazje kupic swietnie skonfigurowany rower z roku 2022. I ma kupowac duzo gorzej skonfigurowany tylko po to zeby miec rok modelowy 2025? Po kiego grzyba? Bo nowszy? Czy jego tylek bedzie lepiej jezdzil bo rower ma naklejke 2025? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Napisałem już, dlaczego – obniżka jest zbyt płytka. Z momentem zjechania z krawężnika przy sklepie jesteś jakieś 4 tys. do tyłu. Są dwa powody: Przy odsprzedaży trafia to do koszyka razem z innymi Procalibrami z 2022 roku. Nowy model jest znacznie bardziej nowoczesny – bez Isospeed, z mykmykiem, inną geometrią i większym skokiem, co sprawia, że stanowi atrakcyjną alternatywę dla starego modelu. Można napisać do sklepu i zapytać o większą obniżkę Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Procaliber 2 generacji, 2022, frameset waży 1,35 kg w rozmiarze M. Jest kompatybilny z amorem 120 mm. Ma oczywiście Boost. Jest kompatibilny z oponą 2,4 cala. Ma główkę ramy 68,8 stopnia, reach 450, stack 600. Rama ma IsoSpeed redukujący drgania ogona. Procaliber Frameset Gen 2 - Trek Bikes Procaliber 3 generacji 2025, waży 1,20 kg w rozmiarze M. Kompatybilność identyczna. Głowka ramy wypłaszczona 67 stopni. Reach 445, stack 614. Procaliber C Frameset Gen 3 - Trek Bikes Czy warto za to dopłacić? IMO tylko jeśli się mieszka w górach. Bo taki rower będzie lepiej zjeżdżał. A co na ten temat konkurencja? Specialized Epic Hardtail Comp 2025, hardtail pod maratony i generalnego użytku, główka 68,5, stack 445, reach 622 Scott Scale HMF i HMX 2025, główka 67,9, reach 463,6, stack 618,9. Taka sama geo we wszystkich modelach Cannondale Scalpel HT 2025, główka 67,0, reach 450, stack 623 Cannondale Scalpel HT 2024 miał główkę 66,5, reach 444, stack 629. Co ciekawe Cannondale powrócił do sztycy 27,2 mm tak tu krytykowanej a chwalonej przez mnie 🙂 Jak widać są różne podejścia. Spec konserwatywne. Cannondale bardzo progresywna geo. Scott gdzieś pośrodku. Z tym że Spec zarzucił wysokie modele klasycznych hardtaili. I przeszedł na soft taila analogicznego jak Trek Supercaliber. A pisać o większy rabat zawsze można. To nic nie kosztuje. Tym bardziej że jest to trzyletni leżak magazynowy. Do tyłu jesteś tylko jak chcesz rower odsprzedać. Bo jak na nim jeździsz, nie ma to żadnego znaczenia 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Mój Spec Epic jest z roku 2017. Kupiłem go używkę (ale w zasadzie jak nówkę) za 6500. Wsadziłem w niego: upgrade amora 500, 1200 koła, 350 myk-myk, 250 upgrade manetki do XTR, 300 kiera karbon, 100 zmiana gripów, 100 oval. Czyli 6500 plus 2800 = 9300. Jeżdżę na nim parę ładnych lat. Czy widzę sens wymiany na nowszy model? Nie. Jeżdżę głównie po równinie. Ma Boost. Ma podsiodłówkę 27,2 co mi bardzo odpowiada. Czego nie mam to prześwit na szerszą oponę. Mam maks 2,3 cala. Jakoś nie odczuwam pociągu do 2,4 cala ale jest tendencja w tym kierunku. Jeżdżę głównie na oponach Spec Fast Trak 2,3 cala. Niby Spec ma teraz te same w wersji 2,35 cala. Kupiłem taką w najnowszej wersji i okazała się węższa niż ta co mam i oddałem 🙂 Do tego jeżdżę latem na Conti Race King 2.2 cala. Ile mógłbym za ten rower dostać? Cholera wie. Może 6k bym wyciągnął bo to Spec. Ale stary wiec nie wiem czy tyle. Tak samo za Treka zawsze coś się dostanie. Karbonowe koła zawsze pójdą za jakieś 3k. Rower dobrze wyposażony zawsze pójdzie za jakieś 6-7k. A że Trek to pewnie parę zł drożej. Odnośnik do komentarza
darek8888 Opublikowano 7 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Dzięki za pomoc. Wszystkie informacje spróbuje wykorzystać przy wyborze nowego roweru. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się