darek8888 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Szukam lekkiego roweru do jazdy po lesie i stromych podjazdów oraz, szybkiego po płaskim terenie. Dlatego skupiłem się na hardtailu,chcę również spróbować się w rywalizacji na amatorskich zawodach. W moim mieście jest mały wybór klasowych modeli więc szukam w internecie.Znalazem dwie oferty co myslicie:https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-PROCALIBER-9.7-Navy-Smoke-to-Alpine-Blue-Fade-SUPER-OFERTA/7395, https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-PROCALIBER-9.7-Navy-Smoke-to-Alpine-Blue-Fade-SUPER-OFERTA/7395 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Nie są to złe rowery. Aczkolwiek nie jestem wielkim fanem Treka ze względu na słabą jakość karbonu i słaby stosunek jakość/cena. Według niemieckiego magazynu MTB News najlepsze hardtaile to: Canyon Exceed CF (pękliwy) Scott Scale Specialized Epic Hardtail Yeti ARC Santa Cruz Highball Cannondale Scalpel HT Trek Procaliber (pękliwy, z tej samej fabryki co Canyon) Orbea Alma (pękliwy) BMC Twostroke (pękliwy) ARC8 Evolve HT Wśród młodych zawodników, których znam, medalistów Mistrzostw Polski, najpopularniejsze są Scott Scale, Specialized Epic (sam na takim jeżdżę) i Cannondale Scalpel. SantaCruz jet sprzedawany przez CozmoBike, który wcześniej był dealerem Specialized i gdzie serwisujemy wszystkie nasze rowery. I jest to bardzo wysoka jakość karbonu. Dwóch kolegów, ścigających się amatorsko przesiadło się ostatnio na Yeti. Ale nie wiem kto jest dystrybutorem. BMC sprzedaje kolega, Robert Radosz z Warszawy. Ma sklep firmowy BMC. Rower wyścigowy powinien posiadać: wyścigowy amor czyli minimum RockShox SID lub Fox Perfomance SC wyścigowy groupset czyli Shimano XT lub XTR albo SRAM od X01 karbonowe koła Trzeba powiedzieć że 11k za taki rower to bardzo atrakcyjna cena. Trzeba by sprzedać od razu tę Rebę, która pójdzie za jakieś 1300 i kupić lepszy amor. Bikestacja miała ostatnio jakieś super promocje na amory. Centrum Rowerowe też. SIDa i Foxa mozna było kupić po 1500-1800. Niestety SRAM GX to taka grupa do rekreacji. Jeździć da się ale szału nie ma. Miałem wrażenie plastikowości jeżdżąc na nim i bałem się że jak mocniej pocisnę to się to połamie. Najchętniej bym zdjął i sprzedał i kupił XT lub SRAM XX1 np. w Bike Discount. Upgrade Kit XT, manetka, przerzutka, kaseta i łańcuch kosztuje 300 Euro. Ale wymaga zmiany bębenka. Więc jest to trochę upierdliwe. Tylna przerzutka XO1 Eagle na promocji w Bike Discount 144 Euro, manetka 72 Euro. Chyba poszedłbym tą drogą. Albo zostawił tego GXa. Te koła to model muzealny niestety. Szerokość wewnętrzna 22,5 mm jest stosowana w gravelacha a nie w MTB. Obecnie w MTB XC stosuje się jeszcze koła o szerokości wewnętrznej 25 mm ale wszyscy już przechodzą na 30 mm. Zaletą jest że można nimi napieprzać do woli bo mają 2 lata gwarancji 100% crash protection i jak połamiesz to Trek wymieni obręcz bezpłatnie. Hamulce to też wyścigowe nie są. Ale hamują dobrze. Tylko nie wiem czy te tarcze się do czegoś nadają. Bo są to tarcze rekreacyjne z plasteliny. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Może się przyda: Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia A tu GX. Niestety nie znalałem takie ładnej tabelki: First Rides & Actual Weights - SRAM GX Eagle mountain bike group - Bikerumor Odnośnik do komentarza
darek8888 Opublikowano 6 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Dzięki za pomoc. Poszukam tych modeli rowerów co poleciłeś Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Z drugiej strony da się jeździć i pościgać na tym co jest. Można też zastosować strategię taką jaką ja zastosowałem. Czyli jak się zbliża serwis amora, to ściągamy go i sprzedajemy i kupujemy nowy, wyższej klasy. Wymiana na nowy jak trafimy promocję to będzie koszt ok. 500-600. A serwis kosztuje ok. 400. Więc wyjdziemy prawie na zero. Interwał serwisowy amora to 200 godzin. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Jest i tabelka GX dla potomności 🙂 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Myślę że to co Jacek napisałeś to nie jest dobre rozwiązanie. Trzeba kupić dobrą ramę do ścigania i dobre koła a piszesz o Yeti czy Santa. Oni robią enduro, mają w ogóle hardtaila do xc? I że gx jest plastikowy więc lepiej wymienić wszystko na shimano - moze sx? Gx jest doslownie metalowy, sx siedzi w plastiku. Interwał serwisowy amora to 50h, po 200h w błocie będzie słabo a sprzedać taki amor z interwalem przekroczonym 4x, no nie będę komentowac. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Zarówno i SIDy, jak i Scalpele w różnych wersjach regularnie przewijają się na portalu ze zniżkami na 'P' w dobrych cenach, warto śledzić. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia SantaCruz ma hardtaila XC. Czy jest on dobry wyscigowo nie wiem. Skoro Yeti kupil kolega ktory mial zawsze S-Worksy Epic to zakladam ze tez ma wyscigowy model. Nie pisze ze trzeba koniecznie wymienic na Shimano. Tylko ze mozna rozwazyc rozne opcje. Byc moze moja ocena GX nie byla obiektywna i komus bedzie bardziej pasowal GX niz Shimano. Interwal serwisowy amora to 200h jesli chodzi o pelny serwis. 50h to tylko zalecana wymiana oleju. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia W tej wymianie co 50h chodzi o wyczyszczenie syfu który amor zaciąga podczas pracy, po 200h bez serwisu przejaśnienia anody gwarantowane. To mi Wichu pisał po 100h poprzedzonych serwisem zerowym: "W komorze powietrznej brudno, mało smarowania, uszczelka kurowa ok. W tłumiku olej lekko przepracowany i lekko zapowietrzony. W komorze powietrznej dwie małe ryski i lekko przejaśniona w miejscu sagu." W powietrznej brudno, mało smarowania, uszczelka kurowa ok. W tłumiku olej lekko przepracowany i lekko zapowietrzony. W komorze powietrznej dwie małe ryski i lekko przejaśniona w miejscu sagu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Wszystko z pewnoscia zalezy od tego jakie sa warunki eksploatacji i czy amor mial poprzednio prawidlowy serwis. Poniewaz nie jezdze w blocie i dbam o amor to nie widze powodu serwisowa czesciej niz co 200h. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się