Skocz do zawartości

Szukam mtb do 16 0000


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam lekkiego roweru do jazdy po lesie i stromych podjazdów oraz, szybkiego po płaskim terenie. Dlatego skupiłem się na hardtailu,chcę również spróbować się w rywalizacji na amatorskich zawodach. W moim mieście jest mały wybór klasowych modeli więc szukam w internecie.Znalazem dwie oferty co myslicie:https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-PROCALIBER-9.7-Navy-Smoke-to-Alpine-Blue-Fade-SUPER-OFERTA/7395,

https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-PROCALIBER-9.7-Navy-Smoke-to-Alpine-Blue-Fade-SUPER-OFERTA/7395

Odnośnik do komentarza

Nie są to złe rowery. Aczkolwiek nie jestem wielkim fanem Treka ze względu na słabą jakość karbonu i słaby stosunek jakość/cena.

Według niemieckiego magazynu MTB News najlepsze hardtaile to:
Canyon Exceed CF (pękliwy)
Scott Scale
Specialized Epic Hardtail
Yeti ARC
Santa Cruz Highball
Cannondale Scalpel HT
Trek Procaliber (pękliwy, z tej samej fabryki co Canyon)
Orbea Alma (pękliwy)
BMC Twostroke (pękliwy)
ARC8 Evolve HT

Wśród młodych zawodników, których znam, medalistów Mistrzostw Polski, najpopularniejsze są Scott Scale, Specialized Epic (sam na takim jeżdżę) i Cannondale Scalpel. SantaCruz jet sprzedawany przez CozmoBike, który wcześniej był dealerem Specialized i gdzie serwisujemy wszystkie nasze rowery. I jest to bardzo wysoka jakość karbonu. Dwóch kolegów, ścigających się amatorsko przesiadło się ostatnio na Yeti. Ale nie wiem kto jest dystrybutorem. BMC sprzedaje kolega, Robert Radosz z Warszawy. Ma sklep firmowy BMC.

Rower wyścigowy powinien posiadać:
wyścigowy amor czyli minimum RockShox SID lub Fox Perfomance SC
wyścigowy groupset czyli Shimano XT lub XTR albo SRAM od X01
karbonowe koła

Trzeba powiedzieć że 11k za taki rower to bardzo atrakcyjna cena.

Trzeba by sprzedać od razu tę Rebę, która pójdzie za jakieś 1300 i kupić lepszy amor. Bikestacja miała ostatnio jakieś super promocje na amory. Centrum Rowerowe też. SIDa i Foxa mozna było kupić po 1500-1800.

Niestety SRAM GX to taka grupa do rekreacji. Jeździć da się ale szału nie ma. Miałem wrażenie plastikowości jeżdżąc na nim i bałem się że jak mocniej pocisnę to się to połamie. Najchętniej bym zdjął i sprzedał i kupił XT lub SRAM XX1 np. w Bike Discount. Upgrade Kit XT, manetka, przerzutka, kaseta i łańcuch kosztuje 300 Euro. Ale wymaga zmiany bębenka. Więc jest to trochę upierdliwe. 

Tylna przerzutka XO1 Eagle na promocji w Bike Discount 144 Euro, manetka 72 Euro. Chyba poszedłbym tą drogą. Albo zostawił tego GXa.

Te koła to model muzealny niestety. Szerokość wewnętrzna 22,5 mm jest stosowana w gravelacha a nie w MTB. Obecnie w MTB XC stosuje się jeszcze koła o szerokości wewnętrznej 25 mm ale wszyscy już przechodzą na 30 mm. Zaletą jest że można nimi napieprzać do woli bo mają 2 lata gwarancji 100% crash protection i jak połamiesz to Trek wymieni obręcz bezpłatnie.

Hamulce to też wyścigowe nie są. Ale hamują dobrze. Tylko nie wiem czy te tarcze się do czegoś nadają. Bo są to tarcze rekreacyjne z plasteliny.

 

Odnośnik do komentarza

Z drugiej strony da się jeździć i pościgać na tym co jest. Można też zastosować strategię taką jaką ja zastosowałem. Czyli jak się zbliża serwis amora, to ściągamy go i sprzedajemy i kupujemy nowy, wyższej klasy. Wymiana na nowy jak trafimy promocję to będzie koszt ok. 500-600. A serwis kosztuje ok. 400. Więc wyjdziemy prawie na zero. Interwał serwisowy amora to 200 godzin.

Odnośnik do komentarza

Myślę że to co Jacek napisałeś to nie jest dobre rozwiązanie. Trzeba kupić dobrą ramę do ścigania i dobre koła a piszesz o Yeti czy Santa. Oni robią enduro, mają w ogóle hardtaila do xc?

I że gx jest plastikowy więc lepiej wymienić wszystko na shimano - moze sx? Gx jest doslownie metalowy, sx siedzi w plastiku. Interwał serwisowy amora to 50h, po 200h w błocie będzie słabo a sprzedać taki amor z interwalem przekroczonym 4x, no nie będę komentowac.

 

Odnośnik do komentarza

SantaCruz ma hardtaila XC. Czy jest on dobry wyscigowo nie wiem. Skoro Yeti kupil kolega ktory mial zawsze S-Worksy Epic to zakladam ze tez ma wyscigowy model. Nie pisze ze trzeba koniecznie wymienic na Shimano. Tylko ze mozna rozwazyc rozne opcje. Byc moze moja ocena GX nie byla obiektywna i komus bedzie bardziej pasowal GX niz Shimano. Interwal serwisowy amora to 200h jesli chodzi o pelny serwis. 50h to tylko zalecana wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza

W tej wymianie co 50h chodzi o wyczyszczenie syfu który amor zaciąga podczas pracy, po 200h bez serwisu przejaśnienia anody gwarantowane. To mi Wichu pisał po 100h poprzedzonych serwisem zerowym:

"W komorze powietrznej brudno, mało smarowania, uszczelka kurowa ok. W tłumiku olej lekko przepracowany i lekko zapowietrzony. W komorze powietrznej dwie małe ryski i lekko przejaśniona w miejscu sagu."
W powietrznej brudno, mało smarowania, uszczelka kurowa ok. W tłumiku olej lekko przepracowany i lekko zapowietrzony. W komorze powietrznej dwie małe ryski i lekko przejaśniona w miejscu sagu.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...