Skocz do zawartości

[Koła karbonowe] Giant SLR 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś jeździ na kołach w/w producenta? Czy warto kupić w dobrej cenie? To koła na 3 zapadki,nie na ratchet, jestem zielony w tym temacie, nie chce tłumaczeń o co w tym systemie chodzi bo szkoda czyjegoś czasu na rozpisywanie się. Nie ma zbyt wiele opinii w  polskich domenach  , albo ja nie potrafię szukać . Wiem że to koła hookless, demonizowane przez wielu ludzi, czy słusznie nie wiem bo nie byłem nigdy użytkownikiem. Pytanie kupować czy darować sobie i w kwocie do 3,5k PLN szukać czegoś innego, jakies propozycje mile widziane.

Dodam ze dla człeka który nie ściga się, nie będzie a jeździ rekreacyjnie bo lubi, chce i ma taki kaprys na sprawienie sobie kół karbonowych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli miałyby tam być piasty DT to zawsze będzie napisane na nich DT Swiss. Może być logo producenta roweru i dopisek by DT Swiss. Generalnie coś takiego to wielka rzadkość. Dosyć powszechnie DT natomiast dostarcza gotowe koła (mogą być w kolorystyce roweru ale sygnowane tylko DT, zdarzają się takie ich modele, których w katalogu na próżno szukać). Jednak jeśli wspomniane koła mają piasty na 3-zapadkach to piasty to te jakiś OEM z JoyTecha dla Gianta - straszna kupa.

Odnośnik do komentarza

Tez sadze ze to jakis JoyTech lub cos podobnego. Ja bym tego nie kupil. Nie tylko ze wzgledu na piasty. Bo jesli mowimy o.kolekcjize stozkiem 42 mm to sa to obrecze majace 23 mm szerokisci zewnetrznej.czyli de facto po opone 23 mm. Wiec jakis muzealny design. Wszyscy przeszli na szersze opony i standardem w szosie sa opony 28 mm a coraz czescie tez 30 i 32 mm. Giant na swojej stronie pisze ze jego nowsze obrecze maja 22,4 mm wewnetrznie i 30 mm zewnetrznie. Czyli wlasnie pod opony 28-32 mm. Az dziwi ze Giant nie skumal trendu bo moje kola Roval pod szczeki z roku 2016 mialy 29,4 mm szerokosci zewnetrznej. Ale Giant byl zawsze slaby jesli chodzi o design i trendy.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, liftlodz napisał(a):

A nie lepiej dołożyć trochę i kupić koła innego producenta?

Można ale tym sposobem można dojść do kilkunastu tysięcy bo zawsze coś będzie troszkę lepsze za niewielka dopłatą. Budżet na koła to 3,5k z bólem serca i głowy bo uważam że to już jest grube przegięcie.

Macie jakieś propozycje do tej kwoty? Mógłbym rozważyć naszych "skladaczy", kolodziei jak zwał tak zwał. Patrzyłem na pro-way bo cenowo wygląda fajnie w pre orderze.

Co do kół Gianta jak wspomniałem  próżno szukać recenzji i opinii w necie, polskich. 

Jacku, co do szerokości ich obręczy to też jestem zdziwiony że jest tak wąsko bo u większości standardem jest właśnie 22,4 mm wewnątrz. 

A te 36 stożek z piasta Shimano?

https://www.giant-bicycles.com/pl/kola-giant-slr-2-36-disccomma-karbonowe-2022

 

Odnośnik do komentarza

Jacku wiem że nie idziesz w polsrodki, te 700 zł ciężko będzie miało mi przejść przez kieszeń mając świadomość że to tylko koła albo aż koła. Bardzo cenię i szanuję Twoje opinie, sugestie, podpowiedzi. 

Zapytam jeszcze o jedną rzecz, a mianowicie wybór. Myślę od kilku dni co będzie lepsze a w piątek jestem umówiony z właścicielem jednego ze sklepów na zakup roweru( już bez odkładania w terminie , decyzja zapadła). Mianowicie wybór pomiędzy:

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-giant-tcr-advanced-disc-2-CID767-ID13bMGy.html?reason=hp|recent

Ten rower plus zakup tych kół Zippa czy

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-disc-1-2024?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp45zH3DY-Lj3iq70JNv2eiXMeSabPrG0i4fEEE3mwibMUN5JFN3Nwi6hoC8zEQAvD_BwE

Cena tego drugiego roweru 12,5k w innym sklepie. Linki podane tylko poglądowo.

Te koła ZIPP mają bębenek 10,11s , w/w rowery są 2x12 czy trzeba będzie wymieniać bęben ?

 

Odnośnik do komentarza

Opinie są różne.

Posiadam szosę typu endurance na grupie mechanicznej. Akurat Campagnolo Super Record ale to nie ma znaczenia. Posiadam też szosę race na elektryce, na Ultegrze Di2. Dla mnie nie ma to większego znaczenia czy elektryczna czy mechaniczna. W prędkości nic to nie zmienia. Ale mój syn twierdzi że dla niego ma kolosalne znaczenie. Na pewno precyzja zmiany biegów na elektryce jest trochę lepsza.

Czy dobre koła są jakimś game changerem? Też chyba nie jak ktoś się nie ściga. Mam owszem dwie a nawet chyba trzy pary dobrych kół karbonowych Zipp i Roval. Ale jeżdziłem latami na aluminiakach i też mi wystarczały. Kupiłem Zippy (używane za 3k) bo to zawsze dla mnie była oznaką prestiżu i jakości i mi się podobały.

Jakbym się ścigał to kupiłbym tego na Di2, sprzedałbym te koła Gianta i kupił jakieś do ścigania. Ogólnie TCR jest rowerem wyścigowym. Natomiast jak kto go wykorzystuje to jego sprawa. Dobre koła karbonowe dodadzą ok. 1-1,5 km/h przy 35-38 km/h w stosunku do aluminiaków. A ile w stosunku do tych najtańszych karbonowych Gianta? Bardzo niewiele. Dla jednych dobre koła są warte dopłaty, dla innych nie.

Odnośnik do komentarza

Moim wyborem będzie tansza opcja na mechanicznej grupie i zakup lepszych kół.  Ewentualnie mogę jeszcze wybrać TCR'a z rocznika 2025 ale dopłata 2,5k tylko za schowane przewody i utrudniony serwis? Estetyka , nie warte dopłacania a zaoszczędzone 2,5k można przeznaczyć na coś innego, choćby na lepsze koła na już, tu i teraz. 

Wracając do tematu kół, będę musiał  przemyśleć zakup ZIPP, kusi i nęci. 

Dziękuję bardzo za poświęcenie czasu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...