Kasper Opublikowano 4 Grudnia Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Cześć Pod koniec lipca kupiłem rower, pierwszy od czasu komuni Trafiło na gravel kross ekser 2.o v2 Dla niektórych dużo pieniędzy dla niektórych mało, nie ma znaczenia. Rower ma nienajlepsze hamulce, przez co nieczuje sie najbardziej komfortowo podczas jazdny. Ostatnio pod koniec listopada był ciepły dzien, około 10 stopni. Poszedłem pojeździć było troche błota i śniegu. Zjeżdzająć z niewielkiej góry byłem wstanie mieć wciśnięty hamulec na maksa i cały czas jechać do przodu lekko hamując. Dlatego zastanawiam sie nad wymianą hamulców na coś lepszego, lub zdecydowanie lepszego I teraz główne dwa pytania Czy jest sens ulepszać gower o komponenty wysokiej półki jedno po drugim ( słyszałem że kross mają dobrą rame ) Jeżeli ma to sens to od czego zacząć ? I czy takie rzeczy jak piasta też są ważne czy najważniejsze są hamulce i przerzutki Jak mówiłem jeżdzę od lipca, jestem nowy ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Grudnia Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Bezpieczeństwo najważniejsze. W każdym rowerze zaczynam od hamulców. To tarczówki? Na linkę? Odnośnik do komentarza
Kasper Opublikowano 4 Grudnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 46 minut temu, jajacek napisał(a): Bezpieczeństwo najważniejsze. W każdym rowerze zaczynam od hamulców. To tarczówki? Na linkę? Tak, tarczówki na linkę W takim razie zmieniać na hamulce hydrauliczne od razu ? Mam na to budżet żeby zmieniać, też myśle sobie że fajny by było gdyby kiedyś on był mega ekstra Więc co jakis czas mogę kupić jakąś dobrą część Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Grudnia Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Zmiana hamulców na hydrauliczne oznacza spore koszty. Trzeba zmienić klamki, przewody, zaciski, tarcze i klocki. Wyjdzie pewnie drożej niż ten rower jest wart. Co to za zaciski i jakie tam są tarcze? Odnośnik do komentarza
Kasper Opublikowano 4 Grudnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Hamulce HAMULEC PRZÓD TEKTRO C550 HAMULEC TYŁ TEKTRO C550 DŹWIGNIE HAMULCA MICROSHIFT SWORD SB-G7000 TARCZE HAMULCOWE 160 TARCZE HAMULCOWE TYŁ 160 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Grudnia Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Należy zacząć od wymiany pancerzy na bezkompresyjne. Np. Jagwire, które są łatwo dostępne. To jest podstawa w każdych hamulcach tarczowych mechanicznych. Zobacz czy to coś poprawi. Sprawdź jakie masz tarcze. Pewnie Tektro, które wcale nie są złe. Jak nie będzie poprawy to już tylko zostaje wymiana zacisków. Na Avid BB5, BB7 lub ewentualnie na mechaniczno-hydrauliczne TRP Hy-Rd, które mają w Decathlonie za ok. 400 zł sztuka. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Grudnia Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Tak swoją drogą gościu to wszystko wystawił dziś na sprzedaż za 450 zł. Odnośnik do komentarza
Kasper Opublikowano 4 Grudnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Linki pomogą w hamowaniu ? Tarcze mam Tektro Odnośnik do komentarza
Kasper Opublikowano 4 Grudnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 9 minut temu, jajacek napisał(a): Tak swoją drogą gościu to wszystko wystawił dziś na sprzedaż za 450 zł. to jest cos dobrego ? Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 4 Grudnia Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia Wymień pancerze na bezkompresyjne jak pisze Jacek i zaciski na mechaniczno-hydrauliczne - mogą być TRP HY/RD albo z AliExpress, czytałem na forach o jakichś JuinTech jak ludzie polecali ale musiałbyś poczytać o nich Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 5 Grudnia Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia Tutaj na pewno hamulce są źle wyregulowane albo brudne: 16 godzin temu, Kasper napisał(a): ...Poszedłem pojeździć było troche błota i śniegu. Zjeżdzająć z niewielkiej góry byłem wstanie mieć wciśnięty hamulec na maksa i cały czas jechać do przodu lekko hamując.... Przecież mocne naciśnięcie na klamki hamulców mechanicznych też potrafi zablokować koło! Woda i wilgoć nie ma znaczenia bo szybko odparowuje od gorąca. Ja nawet bardziej wolę w warunkach zimowych hamulce mechaniczne za ich elastyczność i progresje hamowania. Hydrauliczne są bardziej agresywne, łatwo o zablokowanie na śniegu i wywrotkę (co mi się niestety przydarzyło) @Kasper sprawdź czystość klocków i tarcz. To by wystarczyło dla hydraulicznych, ale mechaniczne są bardziej wymagające i potrzeba starannej dalszej regulacji. Sprawdź czy dźwignia (górne foto) układa się prostopadle do linki w położeniu hamowania, to daje max moment na śrubie i w efekcie największą siłę zacisku. Sprawdź czy klocki już się zużyły na tyle, że trzeba wyregulować klocek nieruchomy przeciwśrubą, u mnie to ta czerwona. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Grudnia Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 14 godzin temu, Kasper napisał(a): to jest cos dobrego ? Nigdy nie miałem napędu tego producenta. Napisałem informacyjnie w przypadku jakbyś się zdecydował coś wymieniać. Celowałbyś wtedy w ok. 500 zł za komplet. Ale nie przeinwestowałbym w ten rower. Ramy aluminiowe Kross nie są dobre. Należą do jednych z najtańszych i najcięższych. Odnośnik do komentarza
smokey01 Opublikowano 10 Grudnia Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia Można sprawdzić czy wejdzie ci taki zestaw - Rival za niezłe pieniądze - https://www.wheel-parts.shop/en/sram-groupset-rival-1x11.html?id=307932576 Czy to ma sens pakować do takiej ramy to już sam musisz sobie odpowiedzieć. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Grudnia Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia Problem jest taki czy napęd 1x w gravelu ma dla kogoś sens? Dal mnie nie. Raz pożyczyłem gravela z 1x i napęd się skończył 300 metrów dalej na górce saneczkowej w parku 🙂 Nie da się mieć w napędzie 1x przełożeń i do jazdy po płaskim i pod górę. Napęd 1x został zaprojektowany do jazdy pod górę. Jego założeniem jest zjazd grawitacyjny i mało przełożeń do szybszej jazdy. Niestety producenci wpieprzają go gdzie wlezie bo taniej. Odnośnik do komentarza
smokey01 Opublikowano 10 Grudnia Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia Mam u siebie 1x8 i przejechane parę tyś km i daje radę tzn wjeżdżam na pagórki 15% a na płaskim jadę te 35km/h i dla mnie to wystarcza, więc to jest sprawa mocno indywidualna. Z drugiej strony nie rozumiem do końca co piszesz bo w jednym zdaniu twierdzisz że został zaprojektowany do jazdy pod górę a w kolejnym że jest na zjazdy 🙂 Zaproponowałem OP taką opcję a co on zdecyduje to jego sprawa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się