Skocz do zawartości

Rower crossowy na górki do 5000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Oskarr napisał(a):

@elkrecik wolałbym tego:
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-7-0-pp-pd37183/

Obecnie najtańszy rower w polsce z karbonu, z Polską gwarancją i dostępny na miejscu. CR ma spoko podejście do strony gwarancji. Sam radon jest spoko, ale nie jest to oferta, która bije na głowę Polską konkurencję. 

Niestety nie ma rozmiaru na mnie. Nie znam się na osprzęcie ale hamulce i waga chyba słabiej wypadają od Radona ?

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, elkrecik napisał(a):

Niestety nie ma rozmiaru na mnie. Nie znam się na osprzęcie ale hamulce i waga chyba słabiej wypadają od Radona ?

Tak, gorzej. Choć waga podana przez krossa tzn 14 kg jest nierealna. Realnie te rowery ważą tyle samo +- 0,5 kg. 

A powiedz mi, czemu Radon a nie Indiana / Torpado? Do Twojej jazdy wydaje mi się, że oferta ME będzie dla Ciebie lepsza. 
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x7-m19-29-cali-meski-zielony

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x9-m19-29-cali-meski-czarno-niebieski?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw28W2BhC7ARIsAPerrcKeU3VgHkWgtTQOBnmPtUvla1TFJ74H0nur73EgypyzPDBP5Vw9XtUaAq72EALw_wcB

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Oskarr napisał(a):

Tak, gorzej. Choć waga podana przez krossa tzn 14 kg jest nierealna. Realnie te rowery ważą tyle samo +- 0,5 kg. 

A powiedz mi, czemu Radon a nie Indiana / Torpado? Do Twojej jazdy wydaje mi się, że oferta ME będzie dla Ciebie lepsza. 
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x7-m19-29-cali-meski-zielony

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x9-m19-29-cali-meski-czarno-niebieski?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw28W2BhC7ARIsAPerrcKeU3VgHkWgtTQOBnmPtUvla1TFJ74H0nur73EgypyzPDBP5Vw9XtUaAq72EALw_wcB

Mam bardzo złe doświadczenia z ME, co prawda były to zakupy elektroniki ale obsługa gwarancyjna jest po prostu koszmarna 😞

Odnośnik do komentarza

Rowerów jeszcze u nich nie reklamowałem, ostatnio z elektroniki miałem awarię kierownicy do komputera, wymienili mi na nową. W przypadku rowerów miałbym gwarancję gdzieś... Tym bardziej, że wymagają przeglądu 0 u nich w serwisie za 100 zł aby gwarancja działała. Jednak te indiany to stare, sprawdzone rowery na podzespołach, które działają a koszt naprawy tego roweru jest mniejszy niż koszt serwisu 0. 

My w rodzinie taką indianę katowaliśmy przez 3 lata jako rower mtb a teraz dostał silnik i jest domowym elektrykiem. Ja z nogi generuje w piku 1500 watów, silnik w piku ma 1000, ta rama jest na tyle toporna i trwała, że spokojnie to wytrzymuje, oryginalne koło przy takiej mocy strzelało szprychami, więc dostał trochę mocniejsze z szerszą felgą. 

Z radona też będziesz zadowolony, ale ten może Ci dać trochę wygodniejszą pozycje. Pozycja na nim jest na tyle wygodna, że aż nasz dostał mocno ujemny i długi mostek 🙂 Indiana kiepsko zjeżdża na singlach w stylu Rock n Rolla ale do turystyki jest spoko. 

image.thumb.jpeg.953b3e22d490b077b2302f4ac6e73e99.jpeg

Odnośnik do komentarza
27 minut temu, Oskarr napisał(a):

Rowerów jeszcze u nich nie reklamowałem, ostatnio z elektroniki miałem awarię kierownicy do komputera, wymienili mi na nową. W przypadku rowerów miałbym gwarancję gdzieś... Tym bardziej, że wymagają przeglądu 0 u nich w serwisie za 100 zł aby gwarancja działała. Jednak te indiany to stare, sprawdzone rowery na podzespołach, które działają a koszt naprawy tego roweru jest mniejszy niż koszt serwisu 0. 

My w rodzinie taką indianę katowaliśmy przez 3 lata jako rower mtb a teraz dostał silnik i jest domowym elektrykiem. Ja z nogi generuje w piku 1500 watów, silnik w piku ma 1000, ta rama jest na tyle toporna i trwała, że spokojnie to wytrzymuje, oryginalne koło przy takiej mocy strzelało szprychami, więc dostał trochę mocniejsze z szerszą felgą. 

Z radona też będziesz zadowolony, ale ten może Ci dać trochę wygodniejszą pozycje. Pozycja na nim jest na tyle wygodna, że aż nasz dostał mocno ujemny i długi mostek 🙂 Indiana kiepsko zjeżdża na singlach w stylu Rock n Rolla ale do turystyki jest spoko. 

image.thumb.jpeg.953b3e22d490b077b2302f4ac6e73e99.jpeg

Dziękuję za fajną wypowiedź 🙂 A jak wspomniany radon ma się do chisela ? Pytam jako laik w osprzęcie.

Odnośnik do komentarza

Rama lepsza w Specu, jest też lżejsza o 300 gramów, przyjmuje szersze opony, ma wkręcany suport (tańszy w eksploatacji i mniej trzeszczy niż presfit w radonie)

Amortyzator lepszy w Radonie, wersja Gold vs Silver, różnica w wadze jakieś 200 gramów, 
Napęd lepszy w Radonie, Deore to poziom NX, SX jest poziom niżej, do tego w Radonie jest kaseta na microspline 10-51 a w Specu kaseta 11-50 NX, 10-51 ma o 10% większą prędkość maksymalną, w praktyce daje to tyle, że możemy mieć korbę 32 z vmaxem jak korba 34 w specu. 
Hamulce minimalnie lepsze w Radonie, ale tarcze do wymiany, nie wiem jakie tarcze ma Spec, nie podają. 
Koła lepsze w Radonie, Durocki są ciężkawe, ale można je używać do wbijania gwoździ, jak nam się połamie młotek, u mnie skaczą metrowe dropy, wspaniałe koła, ostatnio w podobnych warunkach jechałem na składanych kołach na dt 240 i stans crestach mk4, to w 6 miejscach pękła mi obręcz w stansach 😕 

Ogólnie, jeśli kupujesz rower i nic z nim nie będziesz robił, bierz Radona. Jeśli chcesz kupić rower jako bazę a później powoli w przyszłości ulepszać aby mieć wyczynową czy dopasowaną do siebie maszynkę - lepszy będzie chisel. Ja sam żałuje, że nie kupiłem chisela jak był w promocji aby mieć ten rower jako turystyka. 

 

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Oskarr napisał(a):

Rama lepsza w Specu, jest też lżejsza o 300 gramów, przyjmuje szersze opony, ma wkręcany suport (tańszy w eksploatacji i mniej trzeszczy niż presfit w radonie)

Amortyzator lepszy w Radonie, wersja Gold vs Silver, różnica w wadze jakieś 200 gramów, 
Napęd lepszy w Radonie, Deore to poziom NX, SX jest poziom niżej, do tego w Radonie jest kaseta na microspline 10-51 a w Specu kaseta 11-50 NX, 10-51 ma o 10% większą prędkość maksymalną, w praktyce daje to tyle, że możemy mieć korbę 32 z vmaxem jak korba 34 w specu. 
Hamulce minimalnie lepsze w Radonie, ale tarcze do wymiany, nie wiem jakie tarcze ma Spec, nie podają. 
Koła lepsze w Radonie, Durocki są ciężkawe, ale można je używać do wbijania gwoździ, jak nam się połamie młotek, u mnie skaczą metrowe dropy, wspaniałe koła, ostatnio w podobnych warunkach jechałem na składanych kołach na dt 240 i stans crestach mk4, to w 6 miejscach pękła mi obręcz w stansach 😕 

Ogólnie, jeśli kupujesz rower i nic z nim nie będziesz robił, bierz Radona. Jeśli chcesz kupić rower jako bazę a później powoli w przyszłości ulepszać aby mieć wyczynową czy dopasowaną do siebie maszynkę - lepszy będzie chisel. Ja sam żałuje, że nie kupiłem chisela jak był w promocji aby mieć ten rower jako turystyka. 

 

Zwróciłem uwagę na Radona 8.0 bo w obecnej promocji z wysyłką do PL kosztuje w przeliczeniu 3900 zł co wydaje mi się dość dobrą ceną.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, elkrecik napisał(a):

Mam bardzo złe doświadczenia z ME, co prawda były to zakupy elektroniki ale obsługa gwarancyjna jest po prostu koszmarna 😞

Nie jest zła - bardziej jej nie ma. O ile z Bottari nie było problemu jak ściągałem zapasowy hak, tak serwis ME to żart godny opinii jakie po nim w sieci latają. Oddałem po roku na serwis u nich w ramach tego pakietu gwarancyjnego. Długi czas oczekiwania, bo było po sezonie, więc wysłali rower do centralnego serwisu (ale przynajmniej w części sklepów to i tak te punkty serwisowe wiele poza zestawem imbusów nie mają). Wpisali w dokumentację przeglądu naprawę amortyzatora (rozwalona blokada była), ale amortyzatora nawet nie tknęli. Zgłoszony problem z napędem - nie wchodziło najtwardsze przełożenie. Po naprawie (wg dokumentacji wymiana linki i regulacja) najtwardsze już wchodziło, za to najlżejsze już nie. Odpowietrzania hamulców nie było jak zweryfikować, bo przed przeglądem hamowały OK. Wisienką na torcie było zwrócenie roweru na flakach z rozszczelnioną i częściowo ściągniętą z rantu tylną oponą.

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, elkrecik napisał(a):

https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-hd-2

Czy warto dopłacać do tej wersji względem podanej przeze mnie na poprzedniej wersji zwykłej 8.0?

Nie, ten to taki dziwny rower, nie wiadomo do czego. RS 35 to amor do trailu/enduro, ale powinien mieć tak z 130-140 mm skoku a nie 100. Fajnie, że ma myk myka, ale Ty nie chcesz jeździć po bike parkach. GX trochę lepszy od Deorki, ale deorce też niczego nie brakuje a deorke połączyli z kasetą microspline, która kosztuje 300 a nie 700 jak kaseta GX. 

Odnośnik do komentarza

To po prostu rower dla cięższej osoby lub w cięższy teren lub ideolo do przeróbki na e-bike. Ten amor to Reba na sterydach, dzięki temu są tam czterotłoczkowe zaciski jak i pasują Schwalbe Nobby Nic - one mają nieco grubsze ścianki boczne. 

Bardzo fajne. Trade-off jest niewielki, bo kosztem nieco większej wagi (nieistotne jeśli sie nie ścigasz) masz rower o większej dzielności terenowej. To się jak dla mnie opłaca.

Odnośnik do komentarza

Witam ponownie. Nie ukrywam że ten tańszy Radon z racji parametrów i ceny wpadł mi w oko. Wspomniany Chizel, jak usłyszałem od sprzedawców w PL będzie w interesującym mnie rozmiarze M dostępny w październiku- cena to jedna wielka nie wiadoma. Zastanawiam się, czy brać teraz Radon czy czekać na tego mitycznego Chizela. Ciśnień wielkich nie mam ale zakup roweru biega/ jeździ mi po głowie

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, elkrecik napisał(a):

Witam ponownie. Nie ukrywam że ten tańszy Radon z racji parametrów i ceny wpadł mi w oko. Wspomniany Chizel, jak usłyszałem od sprzedawców w PL będzie w interesującym mnie rozmiarze M dostępny w październiku- cena to jedna wielka nie wiadoma. Zastanawiam się, czy brać teraz Radon czy czekać na tego mitycznego Chizela. Ciśnień wielkich nie mam ale zakup roweru biega/ jeździ mi po głowie

No to kupuj tego radona. Najwyżej go w przyszłym sezonie odsprzedasz za 3k. Będziesz miał rok jazdy za 800 zł - uczciwa cena. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...