Skocz do zawartości

[Aero czy Endurance] Co kupić? Pinarello czy Merida Reacto Scultura.


Rekomendowane odpowiedzi

Dojechałem 🙂 Jak dobrze być w domu 🙂

No więc tak:
@Locomotiv21

Roubaix SL2, najmiększy z obręczowych Roubaix. Linki hamulcowe i przerzutkowe na zewnątrz. Nie wiem jaka opona wchodzi maks bo z tym modelem nie miałem do czynienia. Produkowany od roku 2008. Tom Boonen wygrał na SL2 wyścig Paryż- Roubaix w latach 2008 i 2009.


Roubaix SL3. Ciut sztywniejszy. Taki sam design wkładek Zertz mających pochłaniać drgania. linka tylnego hamulca w ramie, przrzrutkowa na zewnątrz. Sterówka o specyficznym kształcie Cobra. Maksymalna szerokość opony 28-30 mm. W zależności od obręczy i opony. Produkowany od roku 2010. Fabian Cancellara wygrał na  nim Paryż-Roubaix w roku 2010.

Roubaix SL4. Najsztywniejszy z nich. Zmieniono design wkładek Zertz. Tylne widełki 4 mm szersze od modelu SL3 co teoretycznie powinno umożliwić założenie opony 32 mm. Nie zawsze się to uda bo ograniczeniem będą szczęki hamulca montowane centralnie czyli typu Dual Pivot. Tu najgorzej wykonane są szczęki SRAM, gdzie nie ma prawie żadnej przestrzeni między oponą a szczękami. Najwięcej meijsca jest w szczękach Shimano. W tym modelu wprowadzono też stożkową rurę sterową. Produkowany do roku 2012. Tom Boonen wygrał Paryż-Roubaix na nim w 2012 a Nikki Terpstra w 2014.

Dodatkowo wszystkie modele występowały w różnych rodzajach laminatu karbonowego.

Najtańsze modele czyli idąc od dołu Sport, Elite i Comp miały zwykle ramę z bardzo ciężkiego, pancernego karbonu oznaczonego przez Speca jako 8R.
Modele Expert i Pro miały zwykle ramę z karbonu 10R. Miałem Spec Tarmaca na ramie z takiego karbonu i bardzo mi się podobała. Była lekka i sztywna.
S-Works. Najwyższy model. Zawsze z najlżejszego karbonu jaki w danym momencie Spec produkował.

Odnośnik do komentarza

@jajacek Bardzo Ci dziękuję za szczegółowe informacje na temat Speca Roubaix.

Mam jeszcze jedną wątpliwość, ponieważ użytkownicy starszych rowerów karbonowych (ok. 10 lat i więcej) zgłaszają lekką utratę sztywności ramy, np. w okolicach suportu.

Czy według Ciebie rama karbonowa może się zestarzeć i częściowo utracić swoją sztywność?

Odnośnik do komentarza

Były takie rowery, które bardzo szybko traciły sztywność. Nie pamiętam, których to dotyczyło. Na pewno nie Speca. Natomiast ogólnie z czasem na pewno następuje pewna utrata sztywności. Pytanie jak duża i jakie to ma znaczenie dla amatora? Dla nieścigającego się chyba żadne. Pojechałem dziś 75 km. Średnia moc odcinka po środku gdzie trochę szybciej niż rekreacyjnie jechałem 129W, średnie tętno 131, średnia prędkość 27,5 km/h. Sprint pod lekki podjazd jechałem 300W. Mój syn 300W jedzie przez kilka godzin po czym finiszuje z mocą 1500W. Więc dla większości z nas ta sztywność nie ma zapewne żadnego znaczenia 🙂

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...