Skocz do zawartości

[Aero czy Endurance] Co kupić? Pinarello czy Merida Reacto Scultura.


Rekomendowane odpowiedzi

 

Cześć! 
 

Panowie mam pytanie. Planuje kupić drugą w życiu szosę, obecnie jeżdżę na modelu Scott, alumionowym, 105, Endurance, hamulce szczęki. Podstawowy model kupiony na początek przygody z szosą. 

Moja jazda nastawiona jest na krótsze odcinki 40 - 70 km. Lubie jeździć szybko i dynamicznie. Teren wyłącznie płaski. Raz w tygodniu przejazd rekreacyjny bez napinki do 50 km. W tygodniu 3 treningi, interwały, itd. Nie ścigam się z innymi, póki  co. 
 

Szukam rozwiązania dla siebie. Nie wiem czy kolejny rower powinien być w geo Aero czy może Endurance z opcją obniżenia mostka itd? Boję się że na Aero będzie mi niewygodnie. 
 

Mozecie napisać jakieś są Wasze postrzeżenia? Lepiej Aero, lepiej Endurance z jakimś odpowiednim setupem? 

 

Obecnie kalkulując odpowiadający mi wygląd roweru, cenę oraz sprzęt mam na oku. Od razu napiszę że Giant TCR, czy Trec, Orbea mi nie pasują wizualnie. 
 

1. Merida Reacto Rival Edition 2023. 

https://sklep.rowery.pl/rower-merida-reacto-rival-edition-2023


2. Pinarello X1 105. 
 

https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Pinarello-X-Endurance-...-Shimano-105-Disc-...-Rozmiar-56-L/2188
 


3. Merida Scultura 6000 Rival

 

https://www.bikeatelier.pl/szosowe/1452-rower-merida-scultura-rival-edition.html
 

Zaznaczę że wszystkie rowery Meridy mogę kupić w cenie 14 000 zł, nowe. 

dzięki za pojasnienie 

 

Odnośnik do komentarza

Są różne szkoły. Ten wątek obserwuj:
Testy szos, Roubaix vs Tarmac - Testy sprzętu rowerowego - Forum Rowerowe Porady

Jak nie jeździsz ze średnią 35 to rama aero niewiele wniesie. Ile to niedługo postaram się wyliczyć.

Takiego Tarmaca obręczowego jak na zdjęciu w moim wątku ale w innym malowaniu mogę sprzedać na elektryce i karbonowych kołach za 10k.Rozmiar 54.
Dla mnie to bzdura kupić rower na tarczach i mechanice za 13k jak ten Pinarello. Jak dla mnie hamulce tarczowe w szosie są niesamowicie przereklamowane. Chyba że ktoś w górach mieszka.

Jeździłem na starszym Reacto. Mimo że była to szosa aero to była bardzo komfortowa jak na ten typ roweru. 14k na elektryce z karbonowymi kołami miałoby sens. Ale to info jest oszukane. Koła Fulcrum Racing 800 DB to podstawowe, ciężkie koła alu ważące 2kg. 

Zwykła Scultura nie jest rowerem typu endurance. Jest to typowa szosa race. Występuje też Merida Scultura Endurance, różniąca się ramą.

Ramy Meridy są ogólnie dobrej jakości i rzadko są z nimi problemy.

Odnośnik do komentarza

Dziękuj Jacku. Liczyłem na Twoją opinię ponieważ zanim napisałem post czytałem wiele wątków na forum, w tym Twoje odpowiedzi. Niektóre to nawet screenowalem w telefonie, żeby wracać podczas rozmyślań o nowym rowerze 😉 Zawsze merytorycznie. Super! 

Co do Speca, potrzebuje 56. Co do Piny, też myślę że 13 000 zł za ten sprzęt to cena nieadekwatna. Z tej okazji że Reacto na Rivalu mogę kupić za 14 500, pomyślałem że to może być to 🙂 Wcześniej myślałem o Scultura 6000 na Di2, cena 11 900 ale koła aluminiowe, opony jakieś słabe. Więc żeby zrobić z tego w miarę setup trzeba liczyć mi 16 000 zł. 

Moja jazda podobnie jak u Ciebie nastawiona jest na sport, interwały, plan. Poprawa wyników.  Nie jeżdżę od drzewa do drzewa, nie lubię jakiejś tam rekreacji i pokonywania bez celu 100 km. Nie mam na to czasu. Lubie intensywne treningi. 
 

Myśląc o zakupie nowego roweru, po dwóch sezonach na budżetówce z pewnością chciałbym aby rower był sztywny, lżejszy niż obecne 10 kg. Jeżeli mam wydać ponad 14 000 oczekiwałbym już elektroniki. Chciałbym aby był szybki na odejściu. Sztywne osie. Na moim Scoccie z zaciskiem kola, na odejściu w pionie czuję że mi przednie koło zaraz się wykrzywi 🙂 
 

Wiem, że w tej cenie nie znajdę kompletnego roweru, jeżeli chodzi o koła. Reacto wiadomo, jak pisałeś koła aluminiowe. Trzeba kupić lepsze. 
 

Pomyślałem - Arkadiusz szukaj odpowiedniej bazy, koła kupisz jak dozbierasz kasy. Kup sztywniaka, dobry napęd, nowy ze sklepu z gwarancją. I tak poczujesz różnicę w porównaniu do Scotta. 

Odnośnik do komentarza

Trzeba się zastanowić ile chce się zainwestować. 56 to mam Speca Tarmaca SL4 na elektryce, Ultegrze Di2, na obręczach z 2016 roku jakby co. Chcę go puścić za 6k. A skąd jesteś?

Jak fundusze prawie nieograniczone to można kupić bardzo fajny sprzęt. Ale jak założyłem jedne z najlepszych znanych mi kół na świecie (8000 zł) do nowego Speca Tarmaca na tarczach na 105 (12000 zł), to przyspieszyłem o 0,3 km/h 🙂  Więc nie widzę sensu przeinwestowywać. Wolę kupić dobre, różne inne elementy odpowiadające za szybkość, komfort i bezpieczeństwo typu opony, kierownicę, licznik, radar, siodełko, buty, ciuchy, niż wydawać krocie na ramę i koła.
 

Odnośnik do komentarza

Wpadłem jeszcze na jeden pomysł na secik. Co myślicie? W dobrym kierunku myślę? 🙂
@jajacek

1. Giant TCR Advanced Disc 2 - mogę kupić w cenie 8299 zł. 

https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-disc-2

2. Koła - pytanie jakie? Coś na stożku do max 35 - 40 mm. Co polecicie? Nie musi być coś za 6 koła 🙂 I na pewno nie hookles.

3. Opony - Pirelli P Zero Race - 500 zł. 

4. Siodełko Pro Log M5 Scratch - 299 zł. 

Kierownica zostaje jak jest, nie chce aero.

 

 

Odnośnik do komentarza

Tu znalazłem historię tego modelu ale zawsze warto posłuchać doświadczonych użytkowników

Zacząłem rozważać kupno używanego Roubaix ale tylko wersję z hamulcem szczękowym i zastanawiam się czy to ma w ogóle sens

Przeglądam OLX, Buycycle i jestem zdezorientowany co do faktycznego fabrycznego malowania tego modelu w danym roczniku.

Przykładowo jest biała wersja z 2014 roku, która ma widełki całe białe, białe z grafiką lub całe czarne

Podejrzewam, że któreś z nich były kombinowane (naprawiane i malowane) ale nie wiem które.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...