Skocz do zawartości

Opony 700x32C ale grawel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam opon na zamiankę do roweru, szosy. Mam w planie w tym roku zrobić kilka tras na których w części będzie inna nawierzchnia niż asfalt.

To trasy w których ta nawierzchnia będzie max 30-40%. I nie będzie to nawierzchnia jakoś bardzo terenowa. Raczej szuter, udeptana droga leśna itd. 

Chodzi mi o troszkę lepsza przyczepność w takich warunkach plus a raczej przede wszystkim większa odporność na przebicia.

Wiec raczej opona nie z dużym bieżnikiem, ew na bokach, chce aby była jak najszybsza, w miarę lekka. Pod dętkę 700x32C.

Domyślam się ze to nie łatwy wybór ale liczę na Wasza znajomość tematu 😉

 

 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, liftlodz napisał(a):

Wybór jest prosty.
Jeśli cena nie ma znaczenia - Continental GP 500 AS
Jeśli cena na znaczenie - Continental Ultra Sport III.

Dzięki za odpowiedz. 

Faktycznie różnica cenowa dość duża. Nie ukrywam ze raczej 500  zl nie chce wydać na opony. Bliżej 200-300 🙂

A takie dodatkowe pytanie, duża różnica pod względem odporności itd do moich obecnych ? (Continental Grand Prix 5000. 700x30C).

Odnośnik do komentarza

Specialized w takich celach wypuścił w tym roku nową oponę Mondo. Sagan jeździł na niej w wyścigu Paryż - Roubaix. Zastępuje ona oponę Roubaix Pro na której jeździłem latami, w tym po szutrach. Ma dołożoną ochronę bocznych ścianek. Bardzo ciekawie wygląda. Może potestuję. Z tym że jest to dość ciężka opona. Roubaix Pro, cały czas chyba sprzedawana, też jest sensowną alternatywą. Ciężką ją przebić. 

Wskazana przez @liftlodz opona Conti GP 5000 All Season jest bardzo ciekawą oponą o bardzo niskich oporach toczenia z bardzo dobrą przyczepnością na mokrym ale bez żadnego, bocznego bieżnika i bez ochrony bocznych ścianek.

Można rozważyć Vittoria Corsa Control na której Matthieu van der Poel wygrał szutrowy klasy Strade Bianche. Używam jej aktualnie z przodu. Z tyłu mam trochę szybszą Specialized Turbo Cotton Hell of the North, zaprojektowaną na bruki i szutry. Ale ona nie występuje w wersji 32. Natomiast Corsa Control doczekała się nowej wersji o nazwie Corsa Pro Control.

Bardzo ciekawą i szybką oponą jest Strada Bianca Pro zaprojektowana na szutry. Dostałem taką w szerokości 25 ale jeszcze nie testowałem. Ma ona jedne z najmniejszych oporów toczenia wśród opon gravelowych. Ale jest to dość ciężka opona.

Tu możesz porównać:
Bicycle Rolling Resistance | Rolling Resistance Tests

Odnośnik do komentarza

hej Cos poczytałem. Już widzę ze będę musiał wydać więcej złociszy niż zakładałem 😞

Znalazłem jeszcze jedna opcje która przykula mój wzrok, Pirelli Cinturato Velo TLR.

Nie jest może taka szybka jak polecane ale nie jest źle chyba a wytrzymałość na przebicia ma sporo lepsza.

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza

Patrząc na stronkę bicyclerollingresistance Pirelli na mokrym tak źle nie wychodzą.

Mają 69 punktów gdzie Mondo mają 74. To nie jest duża różnica. Bo w odporności na przebicia wygrywają 103 do 64.

Tak jak pisałem wyżej chce oponę dużo odporniejszą niż te co mam, abym spokojnie pewne trasy mógł robić.

A mam Vittoria Rubino Pro G 2.0 oraz Continental Grand Prix 5000.

 I nie za bardzo widzę jakieś alternatywy tej Pirelli. Jeśli ktoś zna proszę o podanie 🙂   

Odnośnik do komentarza

Pirelli rok czy dwa temu wyniosło się w końcu z francuskiej fabryki Hutchinson i od tegu czasu ich opony przestały być francuskim śmieciem jak Hutchinsony, których produktów od lat nawet kijem nie dotykam.

Nie wiem z kim Pirelli teraz współpracuje ale produkcja podobno jest we Włoszech. Jak czytam że stosują w Cinturato Velo SmartNET Silica compound to mam przypuszczenie, że współpracują z włoskim Veloflex, którzy też tę mieszankę stosują, których opony używamy, a o ich produkcji mamy bardzo dobrą opinię,

Jak się porówna Cinturato Velo do Mondo to obie te opony mają wkładkę antyprzebiciową pokrywającą boczne ścianki.
Pirelli 50 gramów cięższe, grubość oplotu na środku 4,3 mm a Speca 2,9 mm, na bokach 1,1 mm a Speca 0,9 mm. Spec 3-4 waty szybsze na oponę przy ok. 29 km/h.

W związku z tym ochrona przed przebiciem na środku prawie dwa razy lepsza w Pirelli niż w Specu jak i ścianki boczne też lepsza.
Przyczepność lepsza w Specu 84/73 na środku ale na bokach prawie identyczna 72/71. Co widać zresztą z grafiki.
 
 image.png.797704f18aff65c7bde8c01af0f1e9ec.png

Odnośnik do komentarza

@jajacek dzięki za potwierdzenie 😉 Jestem świadom że w innych aspektach ta opona odstaje ale wiadomo coś za coś.

Te kilka watów i kilkadziesiąt gramów przy moim "zawodowstwie" pewnie nie odczuje a jednak odporność ma bardzo dużą. 

Teraz tylko kwestia zakupu, tylko coś nie mogę znaleźć szerokości 32 w wersji z tym brązowym paskiem 🙂 

Może ktoś wie gdzie ją można dostać ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...