waldemix Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Cześć Szukam opon na zamiankę do roweru, szosy. Mam w planie w tym roku zrobić kilka tras na których w części będzie inna nawierzchnia niż asfalt. To trasy w których ta nawierzchnia będzie max 30-40%. I nie będzie to nawierzchnia jakoś bardzo terenowa. Raczej szuter, udeptana droga leśna itd. Chodzi mi o troszkę lepsza przyczepność w takich warunkach plus a raczej przede wszystkim większa odporność na przebicia. Wiec raczej opona nie z dużym bieżnikiem, ew na bokach, chce aby była jak najszybsza, w miarę lekka. Pod dętkę 700x32C. Domyślam się ze to nie łatwy wybór ale liczę na Wasza znajomość tematu 😉 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Wybór jest prosty.Jeśli cena nie ma znaczenia - Continental GP 500 ASJeśli cena na znaczenie - Continental Ultra Sport III. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 15 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 18 minut temu, liftlodz napisał(a): Wybór jest prosty. Jeśli cena nie ma znaczenia - Continental GP 500 AS Jeśli cena na znaczenie - Continental Ultra Sport III. Dzięki za odpowiedz. Faktycznie różnica cenowa dość duża. Nie ukrywam ze raczej 500 zl nie chce wydać na opony. Bliżej 200-300 🙂 A takie dodatkowe pytanie, duża różnica pod względem odporności itd do moich obecnych ? (Continental Grand Prix 5000. 700x30C). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Specialized w takich celach wypuścił w tym roku nową oponę Mondo. Sagan jeździł na niej w wyścigu Paryż - Roubaix. Zastępuje ona oponę Roubaix Pro na której jeździłem latami, w tym po szutrach. Ma dołożoną ochronę bocznych ścianek. Bardzo ciekawie wygląda. Może potestuję. Z tym że jest to dość ciężka opona. Roubaix Pro, cały czas chyba sprzedawana, też jest sensowną alternatywą. Ciężką ją przebić. Wskazana przez @liftlodz opona Conti GP 5000 All Season jest bardzo ciekawą oponą o bardzo niskich oporach toczenia z bardzo dobrą przyczepnością na mokrym ale bez żadnego, bocznego bieżnika i bez ochrony bocznych ścianek. Można rozważyć Vittoria Corsa Control na której Matthieu van der Poel wygrał szutrowy klasy Strade Bianche. Używam jej aktualnie z przodu. Z tyłu mam trochę szybszą Specialized Turbo Cotton Hell of the North, zaprojektowaną na bruki i szutry. Ale ona nie występuje w wersji 32. Natomiast Corsa Control doczekała się nowej wersji o nazwie Corsa Pro Control. Bardzo ciekawą i szybką oponą jest Strada Bianca Pro zaprojektowana na szutry. Dostałem taką w szerokości 25 ale jeszcze nie testowałem. Ma ona jedne z najmniejszych oporów toczenia wśród opon gravelowych. Ale jest to dość ciężka opona. Tu możesz porównać: Bicycle Rolling Resistance | Rolling Resistance Tests Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Jacku GP 5000 AS na ochronę bocznych ścianek, jest tam zatopiona siatka z jakiegoś tworzywa.Opona waży 100 g więcej od zwykłej GP 5000, więc na sporo gumy więcej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego ok, to może się nie przyjrzałem za dokładnie. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 15 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Dzięki wielkie za podanie kilku opcji. Będę przez weekend zgłębiał temat. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego hej Cos poczytałem. Już widzę ze będę musiał wydać więcej złociszy niż zakładałem 😞 Znalazłem jeszcze jedna opcje która przykula mój wzrok, Pirelli Cinturato Velo TLR. Nie jest może taka szybka jak polecane ale nie jest źle chyba a wytrzymałość na przebicia ma sporo lepsza. Co myślicie ? Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Pirelli Cinturato Velo TLR trochę jak Continental Gator Skin, dla dużej odporności na przebicia poświęca przyczepność. Opony są podobne parametrami a garotskin na mokrym zachowuje się jak by były z plastiku, ja bym nie jeździł. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 20 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Patrząc na stronkę bicyclerollingresistance Pirelli na mokrym tak źle nie wychodzą. Mają 69 punktów gdzie Mondo mają 74. To nie jest duża różnica. Bo w odporności na przebicia wygrywają 103 do 64. Tak jak pisałem wyżej chce oponę dużo odporniejszą niż te co mam, abym spokojnie pewne trasy mógł robić. A mam Vittoria Rubino Pro G 2.0 oraz Continental Grand Prix 5000. I nie za bardzo widzę jakieś alternatywy tej Pirelli. Jeśli ktoś zna proszę o podanie 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Pirelli rok czy dwa temu wyniosło się w końcu z francuskiej fabryki Hutchinson i od tegu czasu ich opony przestały być francuskim śmieciem jak Hutchinsony, których produktów od lat nawet kijem nie dotykam. Nie wiem z kim Pirelli teraz współpracuje ale produkcja podobno jest we Włoszech. Jak czytam że stosują w Cinturato Velo SmartNET Silica compound to mam przypuszczenie, że współpracują z włoskim Veloflex, którzy też tę mieszankę stosują, których opony używamy, a o ich produkcji mamy bardzo dobrą opinię, Jak się porówna Cinturato Velo do Mondo to obie te opony mają wkładkę antyprzebiciową pokrywającą boczne ścianki. Pirelli 50 gramów cięższe, grubość oplotu na środku 4,3 mm a Speca 2,9 mm, na bokach 1,1 mm a Speca 0,9 mm. Spec 3-4 waty szybsze na oponę przy ok. 29 km/h. W związku z tym ochrona przed przebiciem na środku prawie dwa razy lepsza w Pirelli niż w Specu jak i ścianki boczne też lepsza. Przyczepność lepsza w Specu 84/73 na środku ale na bokach prawie identyczna 72/71. Co widać zresztą z grafiki. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 21 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego @jajacek dzięki za potwierdzenie 😉 Jestem świadom że w innych aspektach ta opona odstaje ale wiadomo coś za coś. Te kilka watów i kilkadziesiąt gramów przy moim "zawodowstwie" pewnie nie odczuje a jednak odporność ma bardzo dużą. Teraz tylko kwestia zakupu, tylko coś nie mogę znaleźć szerokości 32 w wersji z tym brązowym paskiem 🙂 Może ktoś wie gdzie ją można dostać ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Zobacz w Velo Gliwice. Nie wiem czy oni nie są dystrybutorem. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Nie ma nigdzie tych opon(brązowa wersja) w rozmiarze 32. Muszę kupić 28 albo w drugiej wersji kolorystycznej i zamalować te zielone paski 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się