mareckiabc Opublikowano 28 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Jedynie co to obawiam się problemów z tłumikiem w tym SIDzie, bo jednak niektórzy pisali, że u nich częsty to był problem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia To jest trochę tak jak z wybieraniem pedałów SPD do MTB. XTR są sexy i 30 gramów lżejsze. Padają zwykle po jednym sezonie bardzo intensywnego użytkowania. A XT? Jest gościu, który robił ich porównanie na YT. 6 lat katowania i nawet nie zaglądał do środka. Mam te XT. Kusiły mnie XTR bo ogólnie jest trend żeby kupować wszystko lepsze i lżejsze. Po obejrzeniu tego wideo i pogadaniu z kumplami mechanikami już mi przeszło :) I z praktyki nie kupuję już nic co ma oznaczenie SL czyli Super Light w nazwie :) Mam już trochę połamanych karbonowych komponentów tego typu. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 22 godziny temu, mareckiabc napisał(a): Jedynie co to obawiam się problemów z tłumikiem w tym SIDzie, bo jednak niektórzy pisali, że u nich częsty to był problem. Z którym tłumikiem? Chargery 2 i 2.1 są generalnie bezproblemowe. Chargery RL (gdzie dodatkowy tłok oddziela olej od powietrza) rozkręcają się samoczynnie i pokrętło zaczyna latać luźno i przestaje działać. Chargery RaceDay są nieudane (za duża zależność pracy od temperatury, mała objętość oleju potęguje ten efekt). Jeszcze mam za mało obserwacji żeby napisać cokolwiek obiektywnego o Chargerach 3 czy RaceDay 2. Są jeszcze tłumiki Rush występujące tylko w produktach OEM (Base) i jest to potaniona i być może poprawiona wersja Chargera RL (tłok na sprężynie oddzielający olej od powietrza). Tu problem jest taki, że brak części póki co. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Co do wyboru widelca to eksploatacyjnie mniejszym złem jest SID (tańszy serwis ze względu na tańszą co najmniej 50% chemię i elementy eksploatacyjne). Jednak mając po drugiej stronie szali FOXa 34 z tłumikiem Grip2 wybrałbym właśnie jego ze względu na pracę. Odnośnik do komentarza
mareckiabc Opublikowano 29 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 19 minut temu, mike21 napisał(a): Co do wyboru widelca to eksploatacyjnie mniejszym złem jest SID (tańszy serwis ze względu na tańszą co najmniej 50% chemię i elementy eksploatacyjne). Jednak mając po drugiej stronie szali FOXa 34 z tłumikiem Grip2 wybrałbym właśnie jego ze względu na pracę. A tłumik Grip2 nie był przypadkiem w Fox Performance Elite? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Z którym tłumikiem? Chargery 2 i 2.1 są generalnie bezproblemowe. Chargery RL (gdzie dodatkowy tłok oddziela olej od powietrza) rozkręcają się samoczynnie i pokrętło zaczyna latać luźno i przestaje działać. Chargery RaceDay są nieudane (za duża zależność pracy od temperatury, mała objętość oleju potęguje ten efekt). Jeszcze mam za mało obserwacji żeby napisać cokolwiek obiektywnego o Chargerach 3 czy RaceDay 2. Są jeszcze tłumiki Rush występujące tylko w produktach OEM (Base) i jest to potaniona i być może poprawiona wersja Chargera RL (tłok na sprężynie oddzielający olej od powietrza). Tu problem jest taki, że brak części póki co.To samo z grubsza mowi moj kolega mechanik. Ze Charger 2 i 2.1 sa ok a innych nie kupowac. Co do serwisu to koszt serwisu SIDa i Foxa Grip jest w PL taki sam.Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Co do serwisu to koszt serwisu SIDa i Foxa Grip jest w PL taki sam. Roboty generalnie tyle samo i tak samo nieprzyjemnej stąd pewnie niektóre serwisy mają ceny uśrednione. Service kity do RSów kosztują śmieszne pieniądze (dla przykładu full service kit do SIDa (wszystkie oringi i uszczelniacze, uszczelki kurzowe, gąbki, grafitowe pierścienie tłoka tłumika powrotu, jednorazowe podkładki pod śruby, nowy oring wksazujący SAG, bez kondoma) to w hurcie koszt 6EUR). Do FOXów jest 2-8x drożej w zależności co chcemy serwisować. Podobnie jest ze smarowidłami. Jeśli robimy na zalecanych przez producenta to FOX ma ceny z kosmosu. Zapewne też niektóre serwisy robią na zamiennikach wszelakich gumek i smarowideł żeby obniżyć koszty. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 3 godziny temu, mareckiabc napisał(a): A tłumik Grip2 nie był przypadkiem w Fox Performance Elite? I gripy i fity występują zarówno w Performance jak i Factory. Pierwszy z brzegu przykład: Shop 34 Factory 2022 Float GRIP2 BOOST 130 mm MTB Suspension Fork 29” now | ROSE Bikes albo w drugą stronę: Shop 34 Performance Elite 2022 Float FIT4 BOOST 130 mm MTB Suspension Fork 29" now | ROSE Bikes Poza tym nie ma jakiejś przepaści (właściwie nie poczujesz żadnej różnicy) pomiędzy Factory a Performance na tym samym tłumiku. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się