Skocz do zawartości

Opony Specialized Pathfinder Pro 700x47C


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Kusi mnie, żeby pójść na całość i spróbować maksymalnej szerokości opon jakie producent roweru (Spec Diverge) przewidział, tj. 47 mm. Wiem, że aż takiej szerokości to raczej nie potrzebuję, bo nie jeżdżę w tak ciężkim terenie, ale po prostu korci mnie. Pytanie czy jeździł ktoś może na czymś takim? Czy odczuję większe opory toczenia szczególnie na asfalcie w porównaniu do takich samych opon o szerokości 42 mm? Czy nie jest to ryzykowne? Jeśli producent przewidział możliwość włożenia opon o tej szerokości to chyba też uwzględnił odpowiedni zapas. Ja po błocie nie jeżdzę, choć wiadomo, ze czasem coś się może przykleić. Czytałem na forach kilka pozytywnych opinii ludzi, którzy jeżdżą właśnie na tych oponach o tej szerokości i są zadowoleni. Do tej pory jeździłem na oponach slick 35 mm, bo roweru używałem jako road plus. Teraz chcę częściej zapuszczać się poza asfalt. Ale czy 47 mm to już nie jest przegięcie? Ważę 90+, więc chyba dodatkowa szerokość byłaby pożądana.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Piwpaw napisał(a):

Cześć. Kusi mnie, żeby pójść na całość i spróbować maksymalnej szerokości opon jakie producent roweru (Spec Diverge) przewidział, tj. 47 mm. Wiem, że aż takiej szerokości to raczej nie potrzebuję, bo nie jeżdżę w tak ciężkim terenie, ale po prostu korci mnie. Pytanie czy jeździł ktoś może na czymś takim? Czy odczuję większe opory toczenia szczególnie na asfalcie w porównaniu do takich samych opon o szerokości 42 mm? Czy nie jest to ryzykowne? Jeśli producent przewidział możliwość włożenia opon o tej szerokości to chyba też uwzględnił odpowiedni zapas. Ja po błocie nie jeżdzę, choć wiadomo, ze czasem coś się może przykleić. Czytałem na forach kilka pozytywnych opinii ludzi, którzy jeżdżą właśnie na tych oponach o tej szerokości i są zadowoleni. Do tej pory jeździłem na oponach slick 35 mm, bo roweru używałem jako road plus. Teraz chcę częściej zapuszczać się poza asfalt. Ale czy 47 mm to już nie jest przegięcie? Ważę 90+, więc chyba dodatkowa szerokość byłaby pożądana.

Mam w Divergu zamiennie Pathfindery 42 i Pirelli Gravel M 45 i nie czuję większych oporów toczenia na Pirellkach. Luz w widelcu i ramie jest - te 47mm wejdzie i będzie luz na błoto. Jeżeli chcesz jeździć więcej poza asfaltem to polecam ww Pirelli - lepsza trakcja.

Odnośnik do komentarza

Mam w Specu Cruxie Pathfindery Sport 42 i uważam że jest to dobra  równowaga między prędkością a komfortem. Kiedyś robiłem testy na rowerze MTB różnych opon w Górach Świętkorzyskich. Na singlach, szutrach, brukach i piachach. Na 35 mm w ogóle nie dało się jeździć. Ani komfortu ani przyczepności. Komfort i przyczepność pojawiły się dopiero na 1,8 cala czyli 45 mm. Ale to była jazda typowo terenowa. Więc powiedziałbym że w rowerze do jazdy głównie po asfalcie takie szerokości nie są potrzebne. Jeździłem jakiś czas po mieście na oponach przełajowych 33 mm. Do jazdy po miejskiej kostce Bauma, chodnikach i skrótu przez okazjonalny lasek były w pełni wystarczające. Mam w zapasie Pathfindery Pro 38 i może na wiosnę je założę.  Ważę teraz ok. 90.

Co do szerokości opony to absolutnie bezpieczne jest 4 mm z każdej strony a 3 mm jako totalne minimum. Ostatnio w MTB do jazdy w terenie mieszanym założyłem Spec Fast Trak 2,3 cala na szerokiej obręczy 30 mm i mam wrażenie że jednak przesadziłem. Jedzie się jak czołgiem. W terenie bardzo dobre ale na asfalcie trochę zamulają. Poprzednio miałem te same Fast Trak 2,3 na węższej obręczy, efektywnie 2,1 cala i było jakby żwawiej. Albo mi się zdaje, albo może jestem bez formy :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...