Skocz do zawartości

Kross Level 6.0 czy Trek X-Caliber 8 z 2022


Rekomendowane odpowiedzi

unikałbym tej strony sprint rowery, kłamią w specyfikacji. w specyfikacji jest opis, że trek ma sztywną oś boost 141,5 mm (141 to nie jest oś boost to jedno..) a w oficjalnych danych producenta trek xcaliber 8 nie ma sztywnych osi. Na zdjęciach ten rower na sprint-rowery też nie ma sztywnej osi. Na zdjęciach producenta również nie ma sztywnych osi. 

Porówując te 2, minimalnie lepszy będzie trek, ale to kwestia dopłaty 300-500 zł. W tej kategorii cenowej kupiłbym XC 120, choć te rowery bardziej rywalizują z EXPL 540 jeśli chodzi o jakość. 

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, Oskarr napisał(a):

unikałbym tej strony sprint rowery, kłamią w specyfikacji. w specyfikacji jest opis, że trek ma sztywną oś boost 141,5 mm (141 to nie jest oś boost to jedno..)

Technicznie rzecz biorąc to jest to oś Boost QR która nie jest sztywną osią. Poszerzony (boost) szybkozamykacz.

Też bym wolał kupić Rockrider XC 120 niż te dwa modele.

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Oskarr napisał(a):

Rockrider jest warty swojej ceny. Jak będę miał czas to wrzucę dziś filmik o xc 120. 

 

Nie pamiętam, czy gdzieś już to opisywałeś/liście, ale na zdjęciach siodełko w xc120  jest wyciągnięte wysoko (powyżej kierownicy),  co sugeruje pozycję bardziej szosową niż trekkingową. W sumie wychodzi, ze tyłek wyżej niż głowa. Trochę dziwne ustawienie. Chyba, ze to tylko jakiś zabieg "matetingowy".

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Oskarr napisał(a):

unikałbym tej strony sprint rowery, kłamią w specyfikacji. w specyfikacji jest opis, że trek ma sztywną oś boost 141,5 mm (141 to nie jest oś boost to jedno..) 

G woli ścisłości - nie jest osią przelotową (TA) ale jest jak najbardziej BOOST z rozstawem haków dokładnie jak w przypadku piasty z osią 12x148. Boost daje więcej miejsca na oponę, przesuniętą na zewnątrz o 3mm linię łańcucha, zwiększony rozstaw kołnierzy piasty o 6mm i to wszystko w tym rowerze jest.

 

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Jak jeździsz na rowerze to przecież nie trzymasz głowy na wysokości kierownicy. Poniżej na zdjęciu ja, kierownicę mam 7 cm niżej niż siodełko. Głowa dalej jest powyżej tyłka. 

Brak opisu.

Może trochę "przesadziłem" ? z tym opisem tyłka, ale "fabryczne" zdjęcie tak może sugerować. ? Na fotce jest x120, czy inny model? Jak widzę, przy tym ustawieniu pozycja jest chyba bardziej szosowa niż trekkingowa, czy taki trekking ocierający się o cross? ?

Odnośnik do komentarza

na fotce XC 900. Geometria trochę bardziej sportowa niż w XC 120. Główka mostka jest o 1 cm krótsza, więc kierownica w tym modelu wychodzi niżej niż w XC 120. Chodziło mi bardziej o zobrazowanie, że kierownica umieszczona poniżej siodełka nie sprawia, że głowa będzie poniżej tyłka bo mamy długie ręce. Tu pozycja mocno agresywna, typowo wyścigowa. W twojej klasyfikacji tak, zdecydowanie bardziej szosowa niż trekkingowa. Niższa pozycja przenosi większą masę na przednie koło i dzięki temu na przodzie mam lepszą trakcję na zakrętach, przy ciężkich zjazdach mam myk myka - mogę opuszczać w czasie jazdy siodełko, sterowanie jest z kierownicy, więc pomimo mocnego wychylenia do przodu nie ma problemu aby zjeżdżać bardzo strome zjazdy. 

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Oskarr napisał(a):

na fotce XC 900. Geometria trochę bardziej sportowa niż w XC 120. Główka mostka jest o 1 cm krótsza, więc kierownica w tym modelu wychodzi niżej niż w XC 120. Chodziło mi bardziej o zobrazowanie, że kierownica umieszczona poniżej siodełka nie sprawia, że głowa będzie poniżej tyłka bo mamy długie ręce. Tu pozycja mocno agresywna, typowo wyścigowa. W twojej klasyfikacji tak, zdecydowanie bardziej szosowa niż trekkingowa. Niższa pozycja przenosi większą masę na przednie koło i dzięki temu na przodzie mam lepszą trakcję na zakrętach, przy ciężkich zjazdach mam myk myka - mogę opuszczać w czasie jazdy siodełko, sterowanie jest z kierownicy, więc pomimo mocnego wychylenia do przodu nie ma problemu aby zjeżdżać bardzo strome zjazdy. 

Domyśliłem się, że chodziło o zobrazowanie. ? To jeśli dobrze się domyślam, z różnych opisów tych Rockriderów, to najlepsza pozycja turystyczna jest w Expl 540? Bo mostek, bez wzgledu na model jakiegokolwiek roweru, w zasadzie, można wymienić na regulowany. ?

Z tym myk-mykiem siodełka, to niezła ciekawostka. Jakaś hydraulika, czy jak? Jakiekolwiek rowery oglądałem, to takiej opcji nie widziałem.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...