Marcinowski Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Cześć, jestem amatorem w temacie ostprzętu , chce kupić rower MTB w sklepie polecili mi Treka co myslice który wybrać , wiadomo kross tańszy ale też wiem , że rower nie kupuje sie na jeden sezon. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 podeślij linki do ofert i jakie dostałeś propozycje cenowe. Odnośnik do komentarza
Marcinowski Opublikowano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-x-caliber-8-2022 https://www.dobrerowery.pl/kross-level-6-0-sr-2021?from=listing Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 unikałbym tej strony sprint rowery, kłamią w specyfikacji. w specyfikacji jest opis, że trek ma sztywną oś boost 141,5 mm (141 to nie jest oś boost to jedno..) a w oficjalnych danych producenta trek xcaliber 8 nie ma sztywnych osi. Na zdjęciach ten rower na sprint-rowery też nie ma sztywnej osi. Na zdjęciach producenta również nie ma sztywnych osi. Porówując te 2, minimalnie lepszy będzie trek, ale to kwestia dopłaty 300-500 zł. W tej kategorii cenowej kupiłbym XC 120, choć te rowery bardziej rywalizują z EXPL 540 jeśli chodzi o jakość. Odnośnik do komentarza
Marcinowski Opublikowano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 nie znam tej marki Rockrider czy warty swojej ceny? Odnośnik do komentarza
Marcinowski Opublikowano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Czyli leipeij kupić Rockrider 120 NX ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 43 minuty temu, Oskarr napisał(a): unikałbym tej strony sprint rowery, kłamią w specyfikacji. w specyfikacji jest opis, że trek ma sztywną oś boost 141,5 mm (141 to nie jest oś boost to jedno..) Technicznie rzecz biorąc to jest to oś Boost QR która nie jest sztywną osią. Poszerzony (boost) szybkozamykacz. Też bym wolał kupić Rockrider XC 120 niż te dwa modele. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Rockrider jest warty swojej ceny. Jak będę miał czas to wrzucę dziś filmik o xc 120. Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 29 minut temu, Oskarr napisał(a): Rockrider jest warty swojej ceny. Jak będę miał czas to wrzucę dziś filmik o xc 120. Nie pamiętam, czy gdzieś już to opisywałeś/liście, ale na zdjęciach siodełko w xc120 jest wyciągnięte wysoko (powyżej kierownicy), co sugeruje pozycję bardziej szosową niż trekkingową. W sumie wychodzi, ze tyłek wyżej niż głowa. Trochę dziwne ustawienie. Chyba, ze to tylko jakiś zabieg "matetingowy". Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Jak jeździsz na rowerze to przecież nie trzymasz głowy na wysokości kierownicy. Poniżej na zdjęciu ja, kierownicę mam 7 cm niżej niż siodełko. Głowa dalej jest powyżej tyłka. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 8 godzin temu, Oskarr napisał(a): unikałbym tej strony sprint rowery, kłamią w specyfikacji. w specyfikacji jest opis, że trek ma sztywną oś boost 141,5 mm (141 to nie jest oś boost to jedno..) G woli ścisłości - nie jest osią przelotową (TA) ale jest jak najbardziej BOOST z rozstawem haków dokładnie jak w przypadku piasty z osią 12x148. Boost daje więcej miejsca na oponę, przesuniętą na zewnątrz o 3mm linię łańcucha, zwiększony rozstaw kołnierzy piasty o 6mm i to wszystko w tym rowerze jest. Odnośnik do komentarza
Marcinowski Opublikowano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 jezeli nie ma dużej różnicy w końcu jestem amatorem to level jest tańszy i chyba wybiorę jego zawsze lepiej dokupić jakiś fajny licznik , kask itd Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 23 godziny temu, Oskarr napisał(a): Jak jeździsz na rowerze to przecież nie trzymasz głowy na wysokości kierownicy. Poniżej na zdjęciu ja, kierownicę mam 7 cm niżej niż siodełko. Głowa dalej jest powyżej tyłka. Może trochę "przesadziłem" ? z tym opisem tyłka, ale "fabryczne" zdjęcie tak może sugerować. ? Na fotce jest x120, czy inny model? Jak widzę, przy tym ustawieniu pozycja jest chyba bardziej szosowa niż trekkingowa, czy taki trekking ocierający się o cross? ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 na fotce XC 900. Geometria trochę bardziej sportowa niż w XC 120. Główka mostka jest o 1 cm krótsza, więc kierownica w tym modelu wychodzi niżej niż w XC 120. Chodziło mi bardziej o zobrazowanie, że kierownica umieszczona poniżej siodełka nie sprawia, że głowa będzie poniżej tyłka bo mamy długie ręce. Tu pozycja mocno agresywna, typowo wyścigowa. W twojej klasyfikacji tak, zdecydowanie bardziej szosowa niż trekkingowa. Niższa pozycja przenosi większą masę na przednie koło i dzięki temu na przodzie mam lepszą trakcję na zakrętach, przy ciężkich zjazdach mam myk myka - mogę opuszczać w czasie jazdy siodełko, sterowanie jest z kierownicy, więc pomimo mocnego wychylenia do przodu nie ma problemu aby zjeżdżać bardzo strome zjazdy. Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 24 minuty temu, Oskarr napisał(a): na fotce XC 900. Geometria trochę bardziej sportowa niż w XC 120. Główka mostka jest o 1 cm krótsza, więc kierownica w tym modelu wychodzi niżej niż w XC 120. Chodziło mi bardziej o zobrazowanie, że kierownica umieszczona poniżej siodełka nie sprawia, że głowa będzie poniżej tyłka bo mamy długie ręce. Tu pozycja mocno agresywna, typowo wyścigowa. W twojej klasyfikacji tak, zdecydowanie bardziej szosowa niż trekkingowa. Niższa pozycja przenosi większą masę na przednie koło i dzięki temu na przodzie mam lepszą trakcję na zakrętach, przy ciężkich zjazdach mam myk myka - mogę opuszczać w czasie jazdy siodełko, sterowanie jest z kierownicy, więc pomimo mocnego wychylenia do przodu nie ma problemu aby zjeżdżać bardzo strome zjazdy. Domyśliłem się, że chodziło o zobrazowanie. ? To jeśli dobrze się domyślam, z różnych opisów tych Rockriderów, to najlepsza pozycja turystyczna jest w Expl 540? Bo mostek, bez wzgledu na model jakiegokolwiek roweru, w zasadzie, można wymienić na regulowany. ? Z tym myk-mykiem siodełka, to niezła ciekawostka. Jakaś hydraulika, czy jak? Jakiekolwiek rowery oglądałem, to takiej opcji nie widziałem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się