Skocz do zawartości

Nowy Rockrider Race 720 - najlepszy rower za około 6000?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym wybierał w tym momencie XC 120. Masz tam porównywalny amortyzator, porównywalna rama, ten sam napęd, w race 720 masz nowszą wersję kół, z opisu wynika, że te nowe durocki są lżejsze niż te stare. Z drugiej strony nowy race 720 powinien być 300 gramów lżejszy a nie jest. XC 120 waży 12,5 kg w rozmiarze M z pedałami, tutaj podają 12,3 bez pedałów, więc wychodzi na to samo. Ja bym brał XC 120 ze względu na 800 zł w kieszeni. 

Opony lepsze w race 720. Ścigałem się w weekend z bratem, brat na tych vittoriach, ja na schwalbe racing ray/ralph, na singlach miałem problem aby utrzymać tempo które narzuciły vittorie. 

Odnośnik do komentarza

Bardzo ciężko odpowiedzieć. Orbea Alma M50 za takie pieniadze jak opisałeś wydaje się fajną propozycją, szczególnie jesli odpowiada Ci przyszłosciowe wymienianie podzespołów. Do fajnej ramy z czasem mozesz dołozyc np komponenty wyższej klasy jeśli Ci to odpowiada. Na start otrzymasz konkretny karbonowy rower z dobrym napędem i resztą podzespołów na podstawowym poziomie(ale do zaakceptowania, mozna na tym jezdzić). 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Fajne są te opisy na stronie Decathlonu. Czegoś może brakować chyba tylko bardzo wymagającemu riderowi. Jedno z pierwszych zdań - nie nadaje się jako bmx i do downhillu. I to prawda. 

Wczoraj mojemu dałem mocniej w palnik, podjazdy, zjazdy, wiraże. I na szybkim zjeździe oponka 2,25 cala, która na płaskim wydaje się pancerna, już taka bardzo komfortowa nie była. W mig skumałem, dlaczego downhillowe rowery mają jeszcze szersze opony, inną geometrię, no i są cięższe. 

A odnośnie napędu - właśnie wczoraj zauważyłem, że lubię przeskakiwać bezpośrednio przednią przerzutką, by utrzymać płynność, przyspieszyć itd. Chyba dobrze trafiłem z 2x10 

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Ja bym wybierał w tym momencie XC 120. Masz tam porównywalny amortyzator, porównywalna rama, ten sam napęd, w race 720 masz nowszą wersję kół, z opisu wynika, że te nowe durocki są lżejsze niż te stare. Z drugiej strony nowy race 720 powinien być 300 gramów lżejszy a nie jest. XC 120 waży 12,5 kg w rozmiarze M z pedałami, tutaj podają 12,3 bez pedałów, więc wychodzi na to samo. Ja bym brał XC 120 ze względu na 800 zł w kieszeni. 

Opony lepsze w race 720. Ścigałem się w weekend z bratem, brat na tych vittoriach, ja na schwalbe racing ray/ralph, na singlach miałem problem aby utrzymać tempo które narzuciły vittorie. 

z tego co widziałem fajnie unowocześnili geometrię, powinno się lepiej zjeżdżać tą nową serią rowerów ? ciekawe tylko czy da to jakieś znaczące straty na prostej i podjazdach 

Odnośnik do komentarza

Przesiadam się z Marina San Quentin, gdzie kąt główki to 65 stopni, przesiadka na XC 120 byłaby chyba nieco zbyt drastyczna ? Race 720 dzisiaj (25.07) zamówiony, w czwartek powinien być w sklepie i zobaczymy jak pierwsze wrażenia.

Ps. Boję się tych hamulców, nigdy nie jeździłem na SRAM. Ktoś mógłby coś o nich napisać? Z tyłu głowy mam konieczność upgrade tarcz na na przykład SM-RT86 + klocki metaliczne..

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Veriv napisał(a):

Bardzo ciężko odpowiedzieć. Orbea Alma M50 za takie pieniadze jak opisałeś wydaje się fajną propozycją, szczególnie jesli odpowiada Ci przyszłosciowe wymienianie podzespołów. Do fajnej ramy z czasem mozesz dołozyc np komponenty wyższej klasy jeśli Ci to odpowiada. Na start otrzymasz konkretny karbonowy rower z dobrym napędem i resztą podzespołów na podstawowym poziomie(ale do zaakceptowania, mozna na tym jezdzić). 

 

 

 

Nie przemawia za mną do końca carbon, waga obu rowerów jest bardzo podobna. Raczej nie zamierzam pakować kasy w nowy rower, wyjątek stanowią hamulce oraz sztyca teleskopowa. Reszta chciałbym aby pozostała bez zmian, co oznacza, że nie zejdę z wagą a zostanę z baardzo sztywną ramą.

Odnośnik do komentarza

@mrmmm gratuluje fajnego zakupu ? Miałem te hamulce w kilku rowerach. Hamują dobrze, ale wymagają więcej siły. W rowerze masz tarcze Srama, więc pewnie lepiej hamulce Srama, by nie ruszać dobrych tarcz.  W koncu wymieniłem Levele T na Sram G2R i.... zdecydowanie overkill. Nie polecam.

Decathlon ma w ofercie czerotłoczkowe Levele, pewnie jak załozysz na sam przód czterotłoczkowego Levela ( link ) to będzie i tanie i zupełnie wystarczające rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza

Jeżdżę obecnie na XC 900 z 68°, XC 100s z 70° i czasem na XC 120 69,5°. Jakby nie dane techniczne to bym się nie połapał, że tam są inne kąty główki i że którymś powinno się zjeżdżać lepiej a którymś gorzej. 

Patrzyłem jeszcze na dane techniczne tego race 720 i zastanawia mnie, że rama poszła w górę z wagą o 100 gramów. Muszę dorwać taki rower aby się na nim przejechać i wyrobić opinię. 

Tarcze to tarcze, nie widzę jakiś różnic w działaniu tarcz ze szczękami srama i ze szczękami shimano. Jak są dobre jakościowo i nie zatłuszczone to będą hamowały, jak kiepskie to nie będą. 

Ja mam mieszane uczucia na temat sram level. Z jednej strony hamują a z drugiej modulacja jest kiepska. Z jednej strony jest większa odległość między klockami a tarczą niż w shimano a z drugiej skok klamki aby zacząć hamować jest ogromny. Obecnie mam m6100 w moim głównym rowerze, to jak przez weekend jeździłem na ojca XC 120 z sram level to albo nie hamowały albo blokowały koło. 

w weekend nagrałem filmik dotyczący XC 120, większość osprzętu jest taka sama, więc może się komuś przydać. 

https://youtu.be/NgsVe2xSix0

XC 120 jest obecnie w cenie 5200, ale zmienili jego regularną cenę na 6000, jak cena podejdzie do 6k rzeczywiście lepszym wyborem może być ten race 720. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...